Nokia to nemá lehké. Kdysi slavná značka zaspala příchod smartphonů a nepomohlo ji ani vedení pod Microsoftem. Platforma sice chvíli vypadala docela slibně, ale nakonec neustála tlak telefonů s Androidem a iOSem. Pod vedením HMD Global a přechodu k Androidu to vypadalo, že svítá na lepší časy a od konce roku 2017 se až do poloviny roku 2019 držely prodeje značky mezi 4 až 5 milionů kusů za čtvrt roku (s výjimkou Q1/19 s pouhými 3,1 miliony kusů).

Bohužel poslední pozitivní čtvrtletí bylo Q2/19 se 4,8 miliony kusů. Q3/19 už kleslo na 3,8 milionu, což je o rovný milion. Další milion si ukrojilo Q4/19 (2,8 milionu kusů) a za poslední čtvrtletí (Q1/20) se prodeje propadly dokonce o více než jeden milion, takže výsledné číslo je pouhých 1,7 milionu kusů, nejhorší výsledek od poloviny roku 2017. Nokia tak jako značka spadla z 9. až na 13. pozici.

Zdroj: phonearena.com