Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
5.6.2020, Milan Šurkala, aktualita
Německo to s elektromobilitou myslí vážně. Hodlá uvolnit několik miliard EUR pro podporu elektromobility a naopak potlačovat spalovací motory. Nabíječky EV mají být povinně u každé čerpací stanice.
Pate1973 (49) | 15.6.202013:40
Budete uvažovat rozumně uznáte že pan Šurkala má pravdu. Bohužel i v tom že ty prachy z nás stát dostane tak i tak.Tak že i domácí Fotovoltaická elektrárna vás od placení v budoucnu neochrání nic méně vám může provoz zlevnit.A o to také jde benzín si doma prostě nevyrobíte.
Odpovědět0  0
ODSakEda (18) | 6.6.202018:09
Spočítal vůbec někdo alespoň rámcově, jaký celkový průněrný výkon dobíječek bude třeba ­- aby stačila výroba i když nefouká a bude hnusně­(!!!­) a jak bude nutné posílit sítě!? Neb Německo vsází jen na vítr a Slunce... :­-­/

Protože průměrná okamžitá spotřeba PHM a z něj uvolněná energie všech automobilů zatím se spalovákem, bude mnoho a mnoho a mnoho GW!!!!!!!!!!!!!!!!!!! A tento výkon chtějí nahradit! elektrikou??? :­-­(­)...

A co kamiony! Budou vozit ještě další přívěs ­- na akumulátory?...

Bude taky povinná... dobíječka v každém podniku u každého skladu, kde kamiony čekají na nakládku, aby nečekaly ještě znovu u nabíječky? Kolik km ujede 40t náklaďák na jedno nabití natož v Alpách!?...

Jak bude dobíjen např v ČR natož v Rumunsku a pod. ;­-­)

V CR nejsme 20 let schopni ani opravit povrch jediné dálnice! ani silnic 1. tříd, nadož nižších, ale budeme zvládat vybudovat silovou síť pro rychlonabíječky ­- to je minimálně 100A x 380V = 38kw!­/ 1 automobil! :­-­(­)

A taky potřebuje ČR zdroje, nemajíli elektromobily kouřit za rohem ­- v tepelných elektrárnách... Ale ani Dukovany to nevytrhnou ani dostavbou dalších bloků, neb již dnes umí stávající bloky vypařit na plný výkon tuším 6m3­/1s vody, ale říčka Jihlava má v létě průtok třeba jen 4m3­/1s :­-­( Řekl to někdo těm politikům, co o tom rozhodují!?...

Může tedy leda jen zvýšit krátkodobý výkon jen na vyrovnávání špiček odběru ­- jako akumulátor, což činí již dnes ­- přečerpáváním vody z mohelnické dolní nádrže do horní dukovanské. Nic víc. Průměrný přírůstek výkonu bude tedy 0!!!!!............ A bude to stát prej 300mld! Takže počítám spíše bilion!!!, že soudruzi... :­-­(

Zaplatí to celé domácnosti v cene elktriky a to i ty co nemaj auto a nikam necestují rozmařile :­-­( Již dnes doplácí každá paušál na obnovitelné zdroje ­(rozuměj i na Kasl­-ovu FVE ­- kde má podíl a který o podpoře FVE hlasoval za KDU­-ČSL pro­-sebe... a co Kalousem musel napravovat po něm. Apropo i kvůli Kaslovi odešel Kalousek od Lidovců A další už jen ODS byla proti takovéto podpoře FVE­) 500kč­/měs aniž by debrala jedinou kWh :­-­(

Tak co, budu platit nově 1000,­-kč­/měs, brzy z důchodu ­(invalidní je jen 6.000,­-kč!...­) , aniž bych měl automobil, aby mohlo boháči v Teslách za 2mega jezdit na vejlety :­-/
Odpovědět0  0
Choakinek (227) | 6.6.202018:28
Tak on ten boháč s Teslou není pro systém zase tak moc podstatný. Pro systém je podstatné udržet současnou komiku stojící na nohách z tištěných peněz v chodu, což je podstatné pro řadu různých boháčů, ale tam platí, že ne všichni vozí svou prdel v Tesle a na druhé straně, že nejde o všechny boháče, co vozí svou prdel v Tesle.

Pokud současný komický systém chceme udržet v chodu, no tak musíme zajistit, aby neklesala poptávka v klíčových oborech. Automobilový průmysl je klíčový obor.

Jedním z možných způsobů, jak toho docílit, je zkrátka ten, že z technologického hlediska obměníme vozový park.

A to je celé. Jestli se to podaří anebo ne, natož kolik to bude stát a natož KOHO to kolik bude stát, to už je nepodstatné. Podstatné je UDRŽET TO za každou cenu!
Odpovědět0  0
ODSakEda (18) | 7.6.202012:50
Já primárně nekritizuji bohatsrví, sám nejsem chudý, ale, jak uvádíte, že jen několik pár lidí bude jezdit dotovaným el. autem a za dotovanou energii a zpravidla dotace zase budou čerpat ti, co jim to ani není zapotřebí ale většina jim to zaplatí větším zdaněním a to paušálním!... ­(kdyby alespoň % ze spotřebované kWh, nebo z 1l PHM, ale aniž bych odebral energi nebo vůbec používal něco, tak jinému na to přispívat???... Již nyní přispívám na ekologii ­- EVF, spotřební daně z PHM + příměsy biosložky a pod. ...­) Tedy to přerozdělování socialistický v tom zkuste najít!

A udržet za každou cenu??? :­-­(­) ................... Vozový park by se obnovil sám!!!!! ­- po dojítí ropy ;­-­) Po dojetí motorů či zreznutí starších aut a již tak přísný zákony nutí výrobce k čistším ­- a kdo by nechtěl i úspornější!?, vozidlům :­-­)

Kdo chce ale příliš ­(rychle­) něco zavádět, nemá nakonec nic! :­-­( Když chtěli levičácký diktátoři pro masy chleba zadarmo..., způsobili většinou dokonce hladomor!!!............... Ať to stojí co to stojím, třeba lidský životy!, že?............ To proto, že rozbili trh! Metivaci vyrábět a dopravovat a prodávat chleba za peníze! ­- jakožto tu motivaci, či ocenění těch co se snažili. Postihnout pilné...

I proto byl nedávno nedostatek roušek a respirátorů ­- nemocnice si je ani nesměly koupit za víc samy... A tak musely čekat na slíbeného ­"holuba­" zadarmo..., jenže ten byl stále nedostupný ­- ­"na střeše­"... Chápete?

­(nikdo dnes nemá kamna na naftu ;­-­) A nemusíte to ani zákony zakazovat a pod :­-­)­) Prostě trh! Ten je nejspravedlnější! Přitom to ale nevylučuje přísný eko­-zákony. Ale vypiplat již i dieselový motory, že z nich jde jen nejedovatý­(!­) CO2 a pak je stejnak zabít zákony..., to je velká nezodpovědnost! Rozežranost! Nebo neznalost?)
Odpovědět0  0
Choakinek (227) | 7.6.202013:34
"... Vozový park by se obnovil sám!!!!! ­­- po dojití ropy ;­­-­­)...­"

To by pro ně bylo příliš pozdě.

"... Kdo chce ale příliš ­­(rychle­­) něco zavádět, nemá nakonec nic! :­­-­­(...­"

Ono nejde o to, že tu věc chtějí mít, oni potřebují udržet automobilový průmysl na nohou, neboť jde o klíčový obor. Kdyby se tento obor zredukoval, významně by klesla pracovní místa atd. Taky jde o cenu akcií, vznikl by problém pro řadu jejich držitelů, že by cena akcií významně klesla.

Když chcete stav udržet za každou cenu, znamená to hrát ­"vabank­" ­(vsadit ­"všechno­"). Že se záměr nepodaří, to se může stát, ale oni si to připustit nemohou.
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 8.6.202015:01
Tohle se počítalo už několikrát. Co se týče elektrické energie, tak na plnou elektromobilitu veškeré dopravy ­(osobní i nákladní­) bychom potřebovali asi 30­-35 TWh ročně navíc, cca 2,5 Temelína. Faktem nicméně je, že ­"jeden Temelín­" každoročně vyvážíme. Těhle 30­-35 TWh je poměrně velké množství elektřiny navíc, obzvlášť když se postupně odstavují uhelné elektrárny. Na druhou stranu elektřina se na rozdíl od benzínu docela snadno vyrábí i lokálně, a tedy nejenže není vždy třeba ji pro EV vyrábět ve velké elektrárně, ona ani nemusí projít distribuční soustavou. Tedy i o to menší je nutnost budovat rychlonabíječky ­(EV se prostě mohou nabíjet průběžně pomalu na mnoha jiných místech, a tedy na tu rychlonabíječku jezdit jednou za uherský rok­). Když jsem to počítal u sebe, mít tu možnost pomalého nabíjení, na rychlonabíječku bych jezdil asi 15krát méně často než na benzinku. Ale poněvadž ji nemám, nekupuju si EV.

Ad Alpy. No, proč by Alpy měly být zas takový problém? Elektromobil má výhodu v tom, že dokáže rekuperovat, takže nahoru se sice hodně zapotí, ale dole má částečně ­"natankováno­", aniž by tankoval. Každopádně elektrické tahače asi nebudou mezi prvními elektrickými vozidly, které se začnou hromadně používat. To rozvážkové vozy by mohly.

Každopádně nějak se to bude muset zaplatit. Zda to bude komplexně v ceně elektriky nebo sledováním ujetých kilometrů a daně na jejím základě nebo něčím jiným, to se teprve ukáže.
Odpovědět1  0
ODSakEda (18) | 8.6.202018:01
Rekuperaci jsem si vyzkoušel v praxi osobně! Je to cca takto:

Kdyby se cestou z kopce roztočil mechanický setrvačník, uložil by jste bržděním do něj až 90% energie ­(ztráta je ve tření samozřejmě jak v liožiscích tak bržděním do něj ­- podobně jako se hřejí kotouče brzd, hrál by se třecí válec převodovky ­- do rychla, aby roztočil setrvačník na velké otáčky, jako hračka ­- setrvačníkové autíčko­),

Tato uložená energie by Vás vytáhla zpět téměř na stejný kopec, ze kterého jste brzdil Méně ještě o tření pneu...

Podobně jako se odrazí míč do ne zcela stejné výšky ze které spadne, ale! ­(ztráta je v tření o vzduch i mezi molekulami pružné guly při deformaci­)

Dobíjení baterie ­- bržděním do generátoru ­(ve který se na chvíli promění elektromotor­), je jen chabá chemicná reakce v akumulátoru z velkou ztrátou ­- vložíteli 1KWh, vyberete pak, opět se ztrátou, sotva 20% vložené energie.......

Zkoušel jsem brzdit jen plynem ­- tedy rekuperovat z prudkého dlouhého táhlého kompce cca 5­-km, který mi při vyjetí ubral dojez o víc jak 10km!, ale rekuperace mi přidala jen sotva 1km :­-­(

Nebo jinak ­- rekuperuji­-li 10min, pojedete o 1­-2min déle. :­-­(

Takže rekuperace je jen malá náplast na bolísku elektromobilů :­-­/

O rekuperaci ani nemá cenu mluvit... Leda o té mechanické. Nepraktické! ­(setrvačné síly by vás rohodily a nešlo by zatočit!...­) Tuším někde zušeli setrvačníkové autobusy...
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 8.6.202018:31
"Zkoušel jsem brzdit jen plynem ​­- tedy rekuperovat z prudkého dlouhého táhlého kompce cca 5​­-km, který mi při vyjetí ubral dojez o víc jak 10km!, ale rekuperace mi přidala jen sotva 1km :​­-​­( ­"

Snad dobře rozumím Vašim číslům. Nezapomínejte, že jste mezi začátkem a koncem ujel 10 km, resp. mezi prostředkem a koncem 5 km. Pokud jste měl na začátku dojezd třeba 100 km, pak po 5 km jste měl nahoře 90 km. Souhlasí? Po dalších 5 km pod kopcem dole říkáte, že rekuperace přidala jen 1 km ­(nezapomínejte, že jste ale ujel dalších 5 km a dojezd se nezkrátil o 5 km, ale prodloužil o 1 km­). Takže jste se po sjetí kopce ­(a ujetí 10 km­) dostal na dojezd 91 km. Souhlasí? Chápu to dobře? To je ale dobré, ne? Kdybyste těch 10 km jel po rovině, ukazoval by se dojezd 90 km ­(100­-10 = 90­). Tím, že jste jel do kopce a z kopce, jste po těch samých 10 km dostal dojezd 91 km a nikoli 90 km, tedy ještě 1 km k dobru. Takže kopec Vám podle údajů, které uvádíte ­(a pokud jsou správné­), dojezd dokonce ještě prodloužil a nezkrátil. Tedy přesný opak toho, co tvrdíte, že kopce jsou problém. Dokonce jste to vlastními měřeními potvrdil. Pokud jim tedy rozumím dobře, protože není moc jasné, co myslíte tím přidáním 1 km, k čemu to vztahujete.

Rekuperace je naopak velmi výrazná náplast, ale záleží na trase ­(na dálnici neudělá skoro nic, ve městě hodně­). Klasické hybridy si vypomáhají jen na základě rekuperace a ta jim ubere spotřebu o 20 %, tedy prodlouží dojezd o 25 %. To je málo? Obecně se i u elektromobilů hovoří o nějakých 25­-30 % díky rekuperaci. Možná Vám to přijde jako malé číslo, ale vždyť je to opravdu hodně.
Odpovědět0  0
ODSakEda (18) | 8.6.202022:00
Samozřejmě mi naskočil +1km až dole pod kopcem vzhledem k aktuálnímu dojezdu :­-­(, ne k počátečnímu ­- než jsem vyšplham na kopec ;­-­) Tedy jizdou z kopce stagnovalo číslo dojezdu logicky, ale moc nepřibejvalo tedy vlastně +1km... :­-­)­)

No prostě jízdou z kopce stagnuje i spotřeba tekutého PHM, ale +1km dole pod kopcem, to je prd rekuperace...

Jednoduše jsem chtěl říct, aby si někdo nemyslle, že po 10km jízdě z kopce se mu navýší dojezd o +10km... Ani o 9 ani o 5 ale jen o 1­-2............ Tedy z kopce sice šetřím, stejně jako u PHM, ale moc nenabiju :­-­(

Je to jasný nyní? Jen bráním zbytečným planým nadějím a demagogii!

Jó setrvačník, ten by jízdu z kopce zachytil a uvolnil na 80­-90%! Narostl by mi po 10km jízdy a brždění do něj dojezd minimálně o 8km a to do stejného kopce! :­-­) Po rovině třeba i o 15­-20km!!! Ale kratičké dobíjení baterek s chabou chemickou reakcí............, to je naprd :­-(
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 8.6.202022:33
"Tedy jizdou z kopce stagnovalo číslo dojezdu logicky, ale moc nepřibejvalo tedy vlastně +1km... :​­-​­)​­) ­"

A co tím chcete říci? Uvědomte si, že udávaný dojezd je nějakým propočtem průměru za poslední kilometry ­(tedy včetně té jízdy nahoru­), aktuálního zatížení a podobně. I u normálního spalovacího auta stačí, když člověk na nějakou dobu zvolní a dojezd se mu prodlouží i o pár desítek km jen proto, že jel chvíli úsporně. A jistě uznáte, že u spalovacího motoru se tam to palivo na další desítky km skutečně nevyrobí. Takže tím kilometrem navíc jste nedokázal v podstatě nic, protože ten dojezd je matematickým propočtem více faktorů. Až budete mít přesná data množství energie v akumulátoru před a po na rovině a po kopci, pak se můžeme bavit o nějaké větší přesnosti. Ale z dojezdu... to fakt nee.

Ať se Vám to líbí nebo ne, praktické testy milionů uživatelů s hybridy ukazují, že rekuperace snižuje spotřebu zhruba o 20 %, takže přidává cca 25 % dojezdu zdarma. Na jednom kopci a dojezdu, údaji fungujícím na plovoucím průměru, toho až tak moc neukážete ­(když se počítá ještě na základě zvýšené spotřeby cestou nahoru­).

"Je to jasný nyní? Jen bráním zbytečným planým nadějím a demagogii! ­"

Není jasné vůbec nic. Jestli chcete bránit demagogii, tak si k tomu nejprve vezměte nějaká průkazná čísla. Ono totiž hodnotou dojezdu klidně dokážete, že spalovací auto vyrábí benzin.
Odpovědět0  0
ODSakEda (18) | 9.6.202018:05
A aby ta moje skepse byla kompletní, tak dodávám ještě opomíjený důležitý aspekt:

Když přes tejden nejezdím, dokonce jezdíme na vejlety s mojou jen od jara do zimy a jen každý 2. weejkend, jinak furt makáme ­(aby mohlo být spousta lidí doma na 80% v karanténě se zdravýma děckama...­) a nejen že jde z našeho moderního DIESEL­-u již jen neškodný, ba pro rostliny potřebný­(!­) CO2 + trocha teho NOx..., stojí nám DIESEL většinou v garáži a tak nevyrábí, většinu času, emise žádný!!! Zero emision! :­-­)

Naproti tomu elektromobil kouří i když nabíjí, ale jen za rohem ­(v Prunéřově a pod., ale i JE má stále velké emise ­- nejen zhotovením takové megastavby... a výrobou strojů, ale i provozem a výměnou paliva ­- což rovná se další těžba a další emise! :­-­/

Ba co víc ­- elektromobil kouří i když nenabíjí!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jak je to možné? No to proto, že pro majitele el. mobilu se musí stále udržovat v pohotovosti napětí v zásuvce a rezerva výkonu! Výroba se nespustí až elektromobil zapnete do nabíječky... To by šluslo..., hlavně odpoledne po práci, kdy by to na sídlištích velkých aglomerací šicí odpoledne zapli :­-­)­) Musí se tedy stále udržovat výkon s rezervou! :­-­(

Já bych byl tedy dosti ztrátovým zákazníkem s mojím malým a nahodilým nájezdem, ale nasmlouvat bych musel nějký minimální doběr ­(v A­) a max odebíratelný výkon ­(ve W­) a stále by to pro mě museli rezervovat...

Toto ubere další efetktivitu elektormobilů a ohrozí masové nasazení! Jasně, dnes se těch pár nadšenců ztratí v celkovým výkonu, ale! Masové nasazení může odhalit velkou neefektivitu a co pak!?

Prodrží to el. energii i domácnostem bez auta? Podobně jako již FVE!?....... I když budu setrnej a neodeberu za měsíc ani 1kWh, stále to pětikilo zaplatím komusi paušálně :­-­(........

A to mě šve! Nemíním někomu dotovat vození si zadku jen na vejlety a sám budu platit plno ekodaní a s mojou se už nikam ani nedostanem pak jako důchodci... :­-­( Tak ­"dík­" :­-/
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 9.6.202019:09
"nejen zhotovením takové megastavby... a výrobou strojů, ale i provozem a výměnou paliva ​­- což rovná se další těžba a další emise!­"

Tohle nikdo nerozporuje, ale ta ropná rafinérka se také sama nepostaví, ropa se sama nevytěží, sama se nedoveze do rafinérky, sama se nezpracuje, sama se v podobě nafty a benzínu nerozveze do čerpacích stanic... Nebo snad ano? Takže jde o celkem zcestný argument. Resp. co jste tím chtěl říci? Proč tím argumentujete u elektromobilů, ale úplně na to zapomínáte u nafty? Tenhle problém přeci mají oba pohony. Navíc, ty emise ze všech těch staveb elektráren, dovozů paliva a podobně jsou spočítány a i tak jsou výrazně níže než jen spálení nafty ­(bez stavby rafinérie, těžby a dovozu ropy­).

U JE se počítá s nejrůznějšími hodnotami, dá se najít okolo 15 i 100 g CO2­/kWh, mediány se pohybují obvykle okolo 40­-65 g CO2­/kWh. To započítává konstrukci JE, těžbu a zpracování paliva i jeho likvidaci. Takže aby nám auto ujelo 100 km, potřebujeme při spotřebě cca 22 kWh­/100 km ­(menší auto s cca 15kWh spotřebou i se započtením ztrát přenosových soustav, při nabíjení,...­) 1430 g CO2 ­(počítám s 65 g CO2­/kWh­). A ta Vaše nafta? Řekněme, že jde také o auto nižší střední třídy. Třeba s VW Golf 1.6 TDI 85kW 2018+ jezdí reální uživatelé za 5,5 l­/100 km v průměru. 1 l­/100 km je 26,5 g CO2­/km, tedy 2650 g CO2 na 100km. Při spotřebě 5,5 l­/100 km to máme 14575 g CO2. Ať počítám jako počítám, vidím tam zhruba 10krát větší číslo. I kdybychom vzali dvojnásobek emisí u JE a dali tomu dieselu třeba 5 l­/100km, pořád ty emise budou zhruba 5krát vyšší. A to u nafty máme jen její spalování, ale nikoli výrobu ­(stavba rafinérky, těžbu ropy, dopravu ropy, zpracování ropy, distribuci paliva,...­).

Zanedbání tohoto mi přijde jako demagogie.

"hlavně odpoledne po práci, kdy by to na sídlištích velkých aglomerací šicí odpoledne zapli :​­-​­)​­)­"

A proč by to jako dělali? Je rok 2020, jestli jste si toho nevšiml. Spousta věcí se dá řídit počítači, mobilními aplikacemi a opravdu nevidím důvod, aby se všem začal nabíjet elektromobil v pět odpo, když se vrátí z práce a je špička. Dá se počkat na noc, kdy je energie přebytek a nabíjet to pomalu v noci. A když to někdo bude potřebovat hned, tak si to holt v appce nastaví a je to. To je technologie dneška, nikoli budoucnosti.

Každopádně je otázkou, jakou formou to bude zdaněno a tady se můžeme ještě hodně divit.
Odpovědět0  0
ODSakEda (18) | 9.6.202020:15
Budiž. A kde máte CO2 při jen udržování napětí v síti a rezervy výkonu, i když nenabíjíme!? Apropo, moje auto ­(Mondeo­) ujede na jedno ­"nabití­" přes 700km ;­-­) A stálo mě do 100tis.kč. Kdy bude dostupné alespo%n jetý el.mobil s dojezdem alespoň 500km!? :­-­/

A vůbec, proč se pranýřují i auta s Euro 6+???... Vždyť z teho už nende nic jedovatýho! Ještě nedávno mě málem udusila Avia předemnou i v létě a najednou vadí i skoronic z vejfuku???
­(mámli to i v zimě nastartovaný chvíli v garáži, vůbec mě nic nedusí, síra v palivu už taky není, tak ksakru proč tak tlačí na pilu???... Až se musí i s nejnovšími výrobky podvádět...­)

Stejnak ropa dojde a než dojde, bude stále dražší a dražší a to bude akcelerovat, až bude i násobně dražší než slivovica :­-­)­) a nezbude, než se ­"ropáka­" zbavit... Nebo jezdit na slivovicu ;­-­) A zatížit přírodu výrobou nového auta.......... A elektráren a sítí a nabíječek a a a...

Na to není třeba zákazů a nařízení a pod. regulací... ­(opakuji se ­- již tak je přísnost pro výrobce přehnaná! Tak proč vymejšlej omezení pro stávající auta? Proč je nenechaj dožít???­) Na to stačí čas ­(auta zreznou­), trh a růst cen PHM s docházející ropou ;­-)
Odpovědět0  0
Milan Šurkala (397) | 9.6.202022:30
"A kde máte CO2 při jen udržování napětí v síti a rezervy výkonu, i když nenabíjíme!?­"

Tak jsme si před chvíli dokázali, že emise jsou u elektřiny z JE asi na 1­/10 toho, co se spalovacími motory. A vy tu řešíte nějaké navýšení kvůli udržování? I kdyby se na udržení potřebovalo 8krát tolik, co na samotnou výrobu ­(což asi nebude pravdou­), tak bychom na tom byli lépe než teď ­(při pohledu JE­). A opět jsme u toho, napětí v síti a rezerva výkonu se snad teď neudržuje? Nebo proč by ohledně elektromobilů měla být nějak výraznější, když naopak právě možností inteligentního řízení nabíjení toto elektromobilita spíše vyřeší než způsobí. Nač je potřeba udržovat větší rezervu, když je možné distribuci čím dál tím inteligentněji řídit, a tedy pořád nabíjet v ideálním rozsahu? Jsme v roce 2020, jestli jste si toho nevšiml. Nemůžete se na to dívat optikou minulého tisíciletí, obzvlášť když tu plná elektromobilita není ani v tom roce 2020, ale bude asi v roce 2070.

"Proč je nenechaj dožít???­"

Ony se snad nenechávají? Pár měst sice zakázalo vjezd starým dieselům, ale jinak nikdo nebrání vozům dožít a nenutí je urychleně nahradit EV, když ještě může jezdit. I tak skončí na trhu ojetých aut a dožijí úplně stejně, jako by tomu bylo i bez EV.
Odpovědět0  0
Choakinek (227) | 6.6.202014:14
Co dodat... zkrátka socík v. 2.0 v praxi ;­-­).
Odpovědět0  0
ODSakEda (18) | 7.6.202012:50
Přesně tak! Bohužel :­-­( ...
Odpovědět0  0
Zajímá Vás tato diskuze? Začněte ji sledovat a když přibude nový komentář, pošleme Vám e-mail.
 
Nový komentář k článku
Pro přidání komentáře se přihlaste (vpravo nahoře). Pokud nemáte profil, zaregistrujte se pro využívání dalších funkcí.