Spousta měst zavádí do svých vozových parků elektrické autobusy, ČR nevyjímaje. V Německu ale nadšení z elektrobusů poslední dobou poněkud vychladlo. Počet požárů, ve kterých figurovaly elektrické autobusy, totiž není nejmenší. V dubnu hořelo v Düsseldorfu, nicméně příčina požárů nebyla přesně objasněna, škoda ale činila několik milionů euro. V červnu shořelo 9 autobusů v Hannoveru a poslední případ ze Stuttgartu z 30. září situaci také moc nepomohl.
V depu shořelo 25 autobusů včetně dvou elektrických a dosavadní výsledky šetření napovídají tomu, že začalo hořet právě od jednoho z nabíjených elektrobusů (a podobné podezření je i v předchozích případech). Stuttgart tak pozastavil provoz zbývajících elektrických autobusů a totéž už preventivně učinil mnichovský dopravce MVG. Ten dočasně pozastavil jejich provoz, dokud se přesně nevyšetří příčina požáru ve stuttgartském depu.
Podotkněme, že požáry autobusů obecně nejsou nic výjimečným nehledě na druh pohonu. I běžných Karos lehlo požárem mnoho kusů nemluvě o novějších modelech. Nicméně i u nás už shořel elektrobus od společnosti SOR a na to, kolik elektrobusů jezdí ve srovnáním s osobními elektromobily, se zdá, že hoří docela často (a obvykle s obrovskými škodami, neboť požáry často zlikvidují celé depo).