www.svetmobilne.cz
>
>

Nelíbily se mu žádné chytré hodinky, proto si vyrobil vlastní. Můžete to zkusit také

Nelíbily se mu žádné chytré hodinky, proto si vyrobil vlastní. Můžete to zkusit také
, , aktualita
Proč si kupovat chytré hodinky v obchodě, když si za pár týdnů můžete vyrobit vlastní? Jeden kutil se k tomu odhodlal a vytvořil plně funkční zařízení, které se spáruje s iPhonem. Navíc případným následovníkům poskytl všechny potřebné informace a soubory.
K oblíbeným
reklama
Nabídka chytrých hodinek je opravdu široká. Vybírat můžete z různých designů, materiálů, operačních systémů i funkcí. Stejně tak cenové hladiny jsou velmi různorodé, od modelů z čínských e-shopů za pár stokorun až po luxusní kousky za desítky tisíc korun. Samson March, v komunitě používající přezdívku Smarchbme, si ovšem usmysle, že zajít si pro chytré hodinky do obchodu (nebo si je objednat přes internet) je příliš snadné. A rozhodl se takové zařízení vyrobit sám doma, od samého začátku včetně hardwaru a softwaru. Není divu, že mu to zabralo několik týdnů. Za materiál a některé komponenty, které by nebylo možné vyrobit doma, utratil v součtu 50 dolarů (1 200 Kč bez DPH). Objednával přitom z nejlevnějších zdrojů, jaké sehnal. Sám ovšem uznal, že pokud by takový produkt chtěl prodávat, musela by být maloobchodní cena čtyřikrát až pětkrát vyšší než cena materiálů, tedy mezi 200 a 250 dolary, aby vůbec něco vydělal.
 
 
Tento šikovný kutil ovšem nemá v plánu zahájit výrobu hodinek. Celý projekt si přesto nenechal pro sebe a sdílel všechny potřebné informace včetně schématických nákresů a souborů pro 3D tiskárnu na Githubu. Do výroby vlastních hodinek se tedy může pustit každý. Ačkoliv bude mít proti autorovi usnadněnou práci, přesto se jedná o úkol vhodný jen pro velmi zkušené kutily s potřebným vybavením a dostatkem času i trpělivosti. Tělo hodinek bylo vyrobeno na 3D tiskárně z materiálu na bázi PLA, který svým vzhledem i vlastnostmi připomíná dřevo. Dokonce jej můžete obrousit, aby získal jemnější povrch. Co se týče hardwaru, byly hodinky osazeny 1,3" LCD displejem o rozlišení 240 x 240 pixelů. Tento panel není dotykový, takže ovládání hodinek probíhá jejich nakloněním (pro zobrazení času) nebo dotykem na boční straně.
 
Uvnitř těla hodinek se nachází čipset Dialog Semiconductor DA14683 s integrovaným Bluetooth. Dále nechybí 128MB flashová paměť, vibrační motorek, akcelerometr nebo 3,7V li-ion knoflíková baterie, která se nabíjí prostřednictvím dokovací stanice – rovněž domácí výroby. K plnému nabití jsou potřeba asi 2,5 hodiny, výdrž zařízení potom dosahuje týdne. Na míru vytvořený software zobrazuje notifikace ze spárovaného iPhonu, umožňuje měnit ciferníky a pracuje se také na dálkovém ovládání hudebního přehrávače v telefonu.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem
Čínská automobilka Byton chce dobýt nejen Evropu se svým novým elektrickým SUV M-Byte. To má být k mání za docela atraktivní cenu a zajímavostí bude např. i obrovský 48" displej místo přístrojové desky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Moderní Land Rover Defender přijíždí Moderní Land Rover Defender přijíždí
Legendární Land Rover Defender se přestal vyrábět před několika lety a nyní se objevuje jeho moderní varianta. Opět bude k dispozici ve verzích 90 a 110, přičemž si budete moci vybrat i hybridní variantu.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Bentley vyrobí 12 replik vozu Team Blower z roku 1929 Bentley vyrobí 12 replik vozu Team Blower z roku 1929
Automobilka Bentley hodlá vyrobit 12 kusů legendárního závodního vozu Team Blower, původem z roku 1929. Při výrobě těchto aut využije skoro 100 let staré technologie, ale i moderní věci jako jsou 3D skeny.
13.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Ferrari F8 Spider odhazuje střechu a 20 kg Ferrari F8 Spider odhazuje střechu a 20 kg
Počátkem března se objevilo nové Ferrari F8 Tributo a to nyní dostává otevřenou variantu Spider. Ta si ponechává jeho V8 s výkonem až 720 koní, proti předchůdci vůz také shodil cenných 20 kilogramů.
13.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Tesla "zajela" rekord na okruhu Laguna Seca, "pokoří" i Nürburgring Tesla "zajela" rekord na okruhu Laguna Seca, "pokoří" i Nürburgring
Porsche představilo svůj elektrický sedan Taycan, který zajel rekord na Nürburgringu, čehož se hned chytil Elon Musk a rozhodl se nechat zajet rekordy na okruzích Laguna Seca i v Zeleném pekle. Má to však háček.
13.9.2019, aktualita, Milan Šurkala