Nejúspěšnější značkou smartphonů v Číně je Oppo
26.7.2016, Jáchym Šlik, aktualita
Koho byste si tipli jako jedničku na čínském trhu se smartphony? Huawei, Lenovo nebo Xiaomi? Odpovědí je překvapivě méně známá značka Oppo, která za poslední dva roky zvládla svůj podíl více než zdesetinásobit.
Podle nejnovějších měsíčních statistik společnosti Counterpoint byl letošní červen pro výrobce smartphonů velmi úspěšný. Týká se to především domácích čínských značek, které za poslední roky zaznamenaly výrazný nárůst. Nejvíce může slavit společnost Oppo, která měla minulý měsíc na čínském trhu 23% podíl. V roce 2014 měl přitom stejný výrobce méně než 2% podíl, vloni to bylo něco kolem 6 %. Oppo tak překonalo druhý Huawei se 17,4% podílem. Zajímavé je i třetí místo, které drží značka Vivo spadající stejně jako Oppo pod křídla gigantu BBK. Až na čtvrté místo byl odsunut Apple (9 %), o pátou příčku se potom dělí Xiaomi a Samsung (oba 6,8 %).
Šéf výzkumu Neil Shah uvádí důvody, proč se společnosti Oppo podařilo za poměrně krátký čas vyletět vzhůru a stát se nejúspěšnější značkou smartphonů na čínském trhu. Údajně za to může soustředění na prodej v kamenných obchodech, který v Číně stále tvoří 70 % prodaných telefonů, v kombinaci s agresivním marketingem a sponzorstvím. Tím hlavním důvodem mají ovšem být inovativní smartphony. Tady musíme dodat, že Oppo je známé i svým designovým napodobováním iPhonů od Applu. Zajímavý je i fakt, že telefony Oppo na čínském trhu rozhodně nepatří k těm nejlevnějším.
Na závěr se ještě podíváme na žebříček nejprodávanějších modelů, který vede Oppo R9 (v Evropě nabízené pod názvem Oppo F1 Plus) a v těsném závěsu za ním se nachází iPhone 6s. Dále se do první desítky dostal smartphone LeTV Le 2, iPhony 6s a SE, Vivo X6S, Oppo R9 Plus a několik přístrojů od Xiaomi, jmenovitě Redmi Note 3, Mi 5 a Redmi 3. Podle analytika by mohlo Xiaomi doplatit na přílišné soustředění se na čínský trh, kde se značce v poslední době tolik nedaří. Třeba právě tento fakt donutí Xiaomi zrychlit expanzi na další světové trhy.
Poznámka: Na malém obrázku výše je Oppo R9.
Zdroj: Counterpointresearch.com, Gsmarena.com
Šéf výzkumu Neil Shah uvádí důvody, proč se společnosti Oppo podařilo za poměrně krátký čas vyletět vzhůru a stát se nejúspěšnější značkou smartphonů na čínském trhu. Údajně za to může soustředění na prodej v kamenných obchodech, který v Číně stále tvoří 70 % prodaných telefonů, v kombinaci s agresivním marketingem a sponzorstvím. Tím hlavním důvodem mají ovšem být inovativní smartphony. Tady musíme dodat, že Oppo je známé i svým designovým napodobováním iPhonů od Applu. Zajímavý je i fakt, že telefony Oppo na čínském trhu rozhodně nepatří k těm nejlevnějším.
Na závěr se ještě podíváme na žebříček nejprodávanějších modelů, který vede Oppo R9 (v Evropě nabízené pod názvem Oppo F1 Plus) a v těsném závěsu za ním se nachází iPhone 6s. Dále se do první desítky dostal smartphone LeTV Le 2, iPhony 6s a SE, Vivo X6S, Oppo R9 Plus a několik přístrojů od Xiaomi, jmenovitě Redmi Note 3, Mi 5 a Redmi 3. Podle analytika by mohlo Xiaomi doplatit na přílišné soustředění se na čínský trh, kde se značce v poslední době tolik nedaří. Třeba právě tento fakt donutí Xiaomi zrychlit expanzi na další světové trhy.
Poznámka: Na malém obrázku výše je Oppo R9.
Zdroj: Counterpointresearch.com, Gsmarena.com