Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Moderní Land Rover Defender přijíždí

14.9.2019, Milan Šurkala, aktualita
Legendární Land Rover Defender se přestal vyrábět před několika lety a nyní se objevuje jeho moderní varianta. Opět bude k dispozici ve verzích 90 a 110, přičemž si budete moci vybrat i hybridní variantu.
Land Rover Defender je hotovou legendou mezi terénními vozy, nicméně požadavky moderní doby znamenaly pro desítky let starou koncepci konečnou. Land Rover proto nyní přichází s moderní verzí, která se snaží zachovat si výborné terénní vlastnosti, chce ale být také moderním a komfortním vozem. Přichází tak např. o rámový podvozek, design je mnohem modernější a mechanické pomocníky mnohdy nahradila elektronika. Sehnat půjde ve verzích 90 a 110, ty už ale nebudou označovat délku rozvoru v palcích, jak tomu bylo u předchůdce.
 
Land Rover Defender 90
 
Třídveřová varianta Defender 90 bude mít rozvor 2587 mm a rozměry 4583×2008×1974 mm, takže půjde o dost velké auto. Ostatně pohotovostní hmotnost základní verze s dvoulitrovým turbodieselem činí 2208 kg. Světlá výška vozu činí 225 mm, pokud však koupíte verzi se vzduchovým podvozkem, je možné ji regulovat v rozmezí 216 až 291 mm. Brodivost je 850, resp. 900 mm, takže se v terénu určitě neztratí. Nájezdový úhel činí 31° vpředu, 37,9°vzadu a přechodový úhel je 25°, se vzduchovým podvozkem jsou tyto hodnoty až 38°, 40° a 31°.
 
 Land Rover Defender 90
 
Pětidvéřová varianta je k dispozici pouze se vzduchovým podvozkem. Na délku má 5018 mm, je 2008 mm široká a 1967 mm vysoká, rozvor je pak 3022 mm. Světlou výšku lze nastavit mezi 218 až 291 mm. Pokud jde o hmotnost, ta je o 115 kg vyšší než v případě 3dvéřového modelu.
 
Land Rover Defender 110
 
Základním motorem je zde čtyřválcový turbodiesel D200 o objemu 1999 cm3 a max. výkonu 147 kW (200 koní) s točivým momentem až 430 Nm. Ten by měl 3dvéřový vůz rozjet na 175 km/h, na 100 km/h se ocitnout za 10,2 sekundy a dosahovat kombinované spotřeby 7,5 l/100 km. Palivová nádrž s objemem 83,5 litrů by tak měla zajistit velmi solidní dojezd. Budete-li chtít, můžete si objednat i silnější variantu motoru D240 s výkonem 177 kW (240 koní). Točivý moment zůstane na 430 Nm, stejně jako papírová spotřeba 7,5 l/100 km. Maximální rychlost by ale měla stoupnout na 188 km/h a zrychlení na stovku se odehraje za 9 sekund.
 
Land Rover Defender 90
 
V nabídce bude také benzínový čtyřválec P300. Při objemu 1997 cm3 dává max. výkon až 221 kW (300 koní) točivý moment 400 Nm. Benzínový motor je lehčí než ten naftový, a tak je tato verze o 68 kg lehčí než D200 a D240 s 2140 kg. Najdeme zde také větší palivovou nádrž s objemem 88,5 litrů, přičemž výrazně vzrostla i papírová spotřeba, a to na 9,8 l/100 km. Maximální rychlost vozu činí 191 km/h a na stovce je za rovných 8 sekund.
 
Land Rover Defender interiér
 
Nakonec tu máme ještě mild-hybrid MHEV P400, který kombinuje benzínový šestiválec s elektromotorem. Základem je tak motor o objemu 2996 cm3 a max. výkonu 294 kW (400 koní) s točivým momentem až 550 Nm. Hmotnost vozu povyskočila na 2245 kg, naopak papírová spotřeba je dokonce ještě nižší než u dvoulitru, a to 9,6 l/100 km. Vůz by měl dosáhnout rychlosti 208 km/h a stovku pokořit za pouhých 6 sekund. Verze s pětidvéřovou karosérií mají obvykle stejnou max. rychlost, o 0,1 sekundy horší zrychlení a o 0,1 l/100 km vyšší spotřebu (pouze hybrid je na tom stejně s 9,6 l/100 km).
 
Ceny známe zatím jen u Defenderu 110. Za D200 zaplatíte od 1.479.104 Kč, D240 i benzínový P300 vyjdou minimálně na 1.591.150 Kč. Nejdražší je logicky hybrid, za ten si Land Rover naúčtuje 1.835.328 Kč. Vůz bude možné sehnat v různých balíčcích výbavy Adventure Pack, Explorer Pack, Country Pack a Urban Pack.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama