www.svetmobilne.cz
>
>

Města budou moci zakázat vjezd i dieselům s EURO 6

Města budou moci zakázat vjezd i dieselům s EURO 6
, , aktualita
Na půdě Evropské unie je hodně veselo. Jeden orgán zvyšuje limity emisí pro diesely, zatímco druhý říká, že to tak nemůže být. Výsledkem je, že již brzy budou moci města zakázat vjezd i moderním dieselům splňujícím EURO 6.
reklama
Naftové motory budou mít v EU ještě těžší život. Zatímco Evropská komise (EK) jim povolila vyšší limity oxidů dusíku (NOx), Tribunál EU se ohradil, že si EK nemůže něco takového dovolit a dostala něco málo přes rok na to, aby uvedla vše do pořádku. A pak mohou majitelům naftových motorů nastat hodně těžké časy.  Pojďme se ale podívat na jádro problému. Ten vězí v tom, že pro normu EURO 6 byl stanoven limit NOx u dieselů na 80 mg/km, což ale platí jen pro laboratorní testy. Pro RDE test v provozu ale EK povolila, aby byly naměřené limity 2,1krát vyšší než v laboratoři, tedy 168 mg/km, což se později mělo snížit na 1,5násobek (120 mg/km).
 
Výfuk auta
 
Autor: Ruben de Rijcke [CC BY-SA 3.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0)], přes Wikimedia Commons
 
Tribunál EU nicméně řekl, že komise na takový dodatek neměla právo a ten tak bude zrušen. Limit normy EURO 6 pro NOx ve výši 80 mg/km tak možná bude muset brzy platit nejen pro laboratorní, ale i pro RDE testy. To ale není jisté, komise má totiž zhruba rok na to, aby přišla s návrhem nových regulací, které budou muset být správně schváleny. Jak tedy budou nastaveny limity a pro jaké podmínky, to se ukáže až za nějakou dobu.
 
Do té doby ale budou majitelé naftových vozů ve velké nejistotě, neboť pokud by se opravdu uzákonil limit 80 mg/km i v RDE, znamenalo by to, že by evropská města mohla vyhlásit zákaz vjezdu (ban) veškerým naftovým vozům, které nesplňují poslední normu EURO 6d-TEMP. To by se týkalo i velmi moderních aut s emisní normou EURO 6, tedy vozů, které mohly být homologovány nejpozději do konce srpna 2018 (většina nově homologovaných vozů z posledního roku však už EURO 6d-TEMP splňuje).
 
Jinými slovy řečeno, některá auta, která byla zaregistrována teprve před čtvrt rokem, by už mohla mít za rok zakázán vjezd do některých měst kvůli svým neekologickým motorům. Hovoří se např. o městech jako Paříž, Madrid nebo Brusel, která vznesla námitku, že Evropská komise nemá právo upravovat limity v RDE testech u emisních norem.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Tesla chce snížit náklady, propustí 7 % zaměstnanců Tesla chce snížit náklady, propustí 7 % zaměstnanců
Hospodaření automobilky Tesla je velmi bedlivě sledováno, a aby i další čtvrtletí bylo ziskové, rozhodla se společnost dát sbohem 7 % svých zaměstnanců. Potřebuje totiž zlevnit výrobu Modelu 3 a přijít se základní verzí elektromobilu.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Motorola vrátí legendární jméno RAZR, chystá skládací telefon Motorola vrátí legendární jméno RAZR, chystá skládací telefon
Skládací telefony jsou mezi výrobci velkým hitem, plánuje je většina velkých hráčů. Nejvíce se sice mluví o Samsungu, ale nějaký skládací přístroj si má chystat i Motorola. A úspěch si chce zajistit i použitím legendárního jména RAZR.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Tesla končí s provizním systémem, je příliš drahý Tesla končí s provizním systémem, je příliš drahý
Mnohé společnosti mají různé provizní systémy (tzv. referral), aby získaly co nejvíce zákazníků. Takový program měla i automobilka Tesla, nicméně jej už za pár týdnů zruší, společnost přichází moc draho.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy McLaren uvádí 600LT Spider, 600 koní bez střechy
Automobilka McLaren představila nový roadster 600LT Spider. LT zde znamená Long Tail, tedy prodlouženou záď pro lepší aerodynamiku. Nechybí ani dvakrát přeplňovaná V8, která dává rovných 600 koní.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu Čínský developer koupil většinový podíl v bývalém Saabu
Švédská automobilka Saab zbankrotovala už před 7 lety a poté putovala do rukou Číňanů. Dostala jméno NEVS a nyní má opět nového majitele. Je jím čínský developer se zaměřením na zdravotnictví.
18.1.2019, aktualita, Milan Šurkala