www.svetmobilne.cz
>
>
>

Mercedes-Benz začíná s dodávkami elektrobusů eCitaro

Mercedes-Benz začíná s dodávkami elektrobusů eCitaro
, , aktualita
Elektrobusy už nejsou ničím tak výjimečným a tradiční výrobci autobusů přidávají další a další elektrifikované verze. Např. Mercedes-Benz dodal své první elektrobusy eCitaro. Ty poputují do Hamburku.
K oblíbeným
reklama
Zatímco elektromobily se na našich silnicích rozšiřují jen pomalu, o dost jiné je to s elektrobusy. Některá města u nás mají už dokonce vozový park i výhradně z elektrobusů (Hranice na Moravě). Není tedy divu, že se rozšiřuje i nabídka autobusů na elektřinu. Přidal se i Mercedes-Benz, které před dvěma týdny oficiálně představil elektrobus eCitaro. Dokonce už má i zájemce a nyní mu dodává prvních 20 kusů. Ty poputují do Hamburku ke společnosti Hamburger Hochbahn AG. Tato společnost na 111 linkách provozuje přes 1000 autobusů a od roku 2020 má v plánu kupovat už jen vozy s "nulovými" emisemi.
 
Mercedes-Benz eCitaro
 
Elektrobus eCitaro doplňuje standardní naftovou verzi Citaro, hybridní Citaro Hybrid a plynovou variantu Citaro NGT. Elektrická verze má dva elektromotory a celkovém výkonu 250 kW, což je na městský autobus solidní číslo. Maximální kombinovaný točivý moment je pak 970 Nm. Vůz je vybaven 6 až 10 bateriovými moduly, kde má každý necelých 25 kWh. Přesněji řečeno, maximálně lze vůz osadit až 243 kWh. Čtyři moduly jsou vzadu, další dva na střeše, v případě zájmu se přídavné moduly dávají na střechu a může jich zde být až šest. Nabíjí se přes zásuvku, nicméně v plánu jsou i verze s pantografem, které z autobusu udělají parciální trolejbus (takových jezdí dost např. v Ostravě).
 
Mercedes-Benz eCitaro
 
Hmotnost základní verze činí 13,44 tuny, přičemž celková hmotnost může dosáhnout na 19,5 tuny a autobus může odvézt až 88 cestujících. Problémem je, že při extrémních klimatických podmínkách, kdy je potřeba interiér výrazně vyhřívat (zima) nebo výrazně ochlazovat (léto), může spotřeba elektrické energie výrazně stoupat. V zimě při -10 °C to může být až dvojnásobek, což také zkrátí dojezd na polovinu. Problém je způsoben jednou z výhod elektromotoru, jeho vysokou účinností, kvůli které produkuje velmi málo odpadního tepla. Mercedes-Benz proto vyladil systémy vyhřívání a chlazení, které jsou o 40 % méně energeticky náročné než v naftové verzi.
 
Mercedes-Benz eCitaro
 
Součástí je ale i to, že v zimě se nemusí až tak moc topit a v létě až tak moc chladit (cestující jsou oblečeni adekvátně danému období). Pro řidiče je zde však nezávislý systém, který může nastavit stejnou teplotu po celý rok, pokud bude chtít. Mercedes-Benz tak tvrdí, že v létě při velké potřebě klimatizování, může eCitaro dosahovat dojezdu okolo 150 km, za ideálních podmínek i okolo 250 km.
 
Mercedes-Benz eCitaro
 
Zde by se slušelo říci, že u standardních elektromobilů by takový nepoměr nebyl, neboť u autobusů se interiér často otepluje dlouhým stáním s otevřenými dveřmi na zastávce a toto dlouhé stání vezme spoustu energie, aniž by se vůz pohnul, což celkovou spotřebu energie na km výrazně zvyšuje.
 
Zdroj: media.daimler.com (1, 2)


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Americká pošta USPS zkouší autonomní trucky TuSimple Americká pošta USPS zkouší autonomní trucky TuSimple
Další projekt autonomních vozidel má na starosti společnost TuSimple. Ta provede další test na reálných silnicích ve spolupráci s americkou poštou USPS, pro kterou bude vozit balíky mezi dvěma logistickými centry.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Vodafone "zjednodušuje", vrací nefér účtování po minutě Vodafone "zjednodušuje", vrací nefér účtování po minutě
Mobilní operátor Vodafone ohlásil, že od léta zhoršuje své služby, což se ale tradičně snaží zastřít marketingovými texty o zpřehledňování a zjednodušování služeb. Vrací se totiž k účtování po minutě, tedy 60+60.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Chytrý náramek Xiaomi Mi Band 3: miláček davu Chytrý náramek Xiaomi Mi Band 3: miláček davu
Náramek Mi Band 3 čínského Xiaomi jde u nás opravdu na dračku. V dnešní recenzi se podíváme, co nabízí a zda opravdu stojí za to. Cenově jde o velmi levnou záležitost, přesto slibuje dost funkcí.
Včera, recenze, Milan Šurkala
Honor 20 a Honor 20 Pro oficiálně: v hlavní roli fotoaparáty Honor 20 a Honor 20 Pro oficiálně: v hlavní roli fotoaparáty
Honor přinesl nové špičkové modely zaměřené na focení. Jeden z nich nabízí na zádech celkem čtyři fotoaparáty, z toho jeden pro makro. Další z foťáků se zase vyznačuje rekordní světelností. To vše doplněno o známý procesor Kirin 980.
21.5.2019, aktualita, Jáchym Šlik
Elon Musk varuje před bankrotem, Tesla prověří každý cent Elon Musk varuje před bankrotem, Tesla prověří každý cent
Poslední finanční výsledky automobilky Tesla nebyly vůbec pozitivní. Elon Musk to tak nehodlá nechat a nechal se slyšet, že od nynějška se bude kontrolovat každý utracený cent, aby se náklady snížily na naprosté minimum.
21.5.2019, aktualita, Milan Šurkala4 komentáře