www.svetmobilne.cz
>
>
>

Mercedes-Benz uvedl vodíkový hybrid GLC F-CELL

Mercedes-Benz uvedl vodíkový hybrid GLC F-CELL
, , aktualita
Mercedes-Benz myslí na budoucnost, o které se spekuluje, zda bude na vodík nebo elektřinu. Jeho nové SUV s názvem GLC F-CELL spojuje obojí. Jde totiž o vodíkový hybrid, jezdí na elektřinu ze zásuvky i tu vyrobenou z vodíku.
reklama
Je jasné, že budoucnost automobilů bude výrazně odlišná než dnes. Ať už jde o zavádění autonomního řízení nebo o samotný pohon. Více než stovka let benzinu a nafty se pomalu chýlí ke konci a zatím není jasné, zda bude náhradou elektřina nebo vodík (s jehož pomocí si auto elektřinu samo vyrobí). Nový Mercedes-Benz GLC F-CELL situaci také nerozhodl, spojuje totiž obě tyto koncepce do jedné, poněvadž jde o vodíkový hybrid. Má tedy palivový článek, který dokáže z vodíku vyrábět elektřinu, tu lze ale do baterie nabít i z tradiční zásuvky. Uživatel vozu tak není omezen elektrickým dojezdem, neboť do dvou nádrží z uhlíkových vláken lze natankovat až 4,4 kg vodíku pod standardizovaným tlakem 700 barů.
 
Mercedes-Benz GLC F-CELL
 
Jenže i to může být problém, neboť po celém Německu je jen 50 vodíkových stanic. Do konce roku 2019 by jich ale měla být stovka a dlouhodobý výhled počítá dokonce se 400 stanicemi. To by s rostoucím počten nabíjecích stanic mělo zajistit, že by se uživatel už opravdu nemusel příliš omezovat (natankování nádrže vodíku trvá 3 minuty). Při spotřebě zhruba 1 kg vodíku na 100 km je možné ujet přibližně 430 km na vodík, nicméně papírově je díky hybridní technologii uváděna spotřeba jen 0,34 kg na 100 km dle normy NEDC. Každopádně baterie moc velikosti nepobrala, Mercedes-Benz totiž uvádí jen o 51 km navíc v hybridním režimu.
 
Mercedes-Benz GLC F-CELL
 
Tyto režimy jsou zde hned čtyři. První Hybrid používá oba způsoby, nechává generovat elektřinu palivovým článkem v nejoptimálnějším nastavení a špičkové odběry energie bere z baterie. Režim F-CELL udržuje baterii nabitou pořád stejně a palivový článek ji akorát dobíjí na tutéž úroveň. Spotřebováván je tedy pouze vodík. Režim Battery bere elektřinu z baterie, která není dobíjena palivovým článkem, což se hodí jen na krátké vzdálenosti. Charge pak dává prioritu co největšímu nabití baterie. Všechny režimy využívají rekuperace brzdné energie.
 
Výrobce udává spotřebu 13,7 kWh elektrické energie na 100 km a vůz má elektromotor o maximálním výkonu 155 kW. Nebude prodáván, k dispozici má být jen formou pronájmu v sedmi německých městech (Stuttgart, Düsseldorf, Berlín, Hamburk, Frankfurt, Mnichov a Kolín nad Rýnem). Součásti pronájmu bude také kompletní servis vozu. Program bude mít na starosti Mercedes-Benz Rent a poběží od jara roku 2019.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Xiaomi Redmi 7 Pro prozrazuje svůj design a výbavu Xiaomi Redmi 7 Pro prozrazuje svůj design a výbavu
V čínské databázi TENAA byl spatřen dosud nepředstavený smartphone od Xiaomi. A nejspíš půjde o Redmi 7 Pro, které by mělo být vybaveno displejem s kapkovitým výřezem a duálním fotoaparátem na zádech.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Lenovo uvádí Z5s se třemi foťáky a Z5 Pro GT se Snapdragonem 855 Lenovo uvádí Z5s se třemi foťáky a Z5 Pro GT se Snapdragonem 855
Lenovo představilo očekávaný smartphone střední třídy Z5s vybavený třemi zadními fotoaparáty. Ještě více pozornosti ovšem získal vysouvací model Z5 Pro GT, který jako první na světě využívá Snapdragon 855 a až 12GB RAM.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Čínské SUV Nio ES6 přichází i s 84kWh akumulátorem Čínské SUV Nio ES6 přichází i s 84kWh akumulátorem
Čínská automobilka Nio představila nové SUV ES6, které je menším bratříčkem modelu ES8. Přichází i ve variantě s velkým 84kWh akumulátorem, který by v některých verzích měl poslat dojezd i přes 500 km.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Český NÚKIB varuje před Huawei a ZTE, obává se bezpečnosti Český NÚKIB varuje před Huawei a ZTE, obává se bezpečnosti
Národní úřad pro kybernetickou a informační bezpečnost vydal varování před softwarem i hardwarem společností Huawei a ZTE. Vadí mu především provázanost s čínskou vládou, která by produkty mohla zneužívat ve svůj prospěch.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik1 komentář
Lenovo ThinkPad L390 a L390 Yoga: první ThinkPady s Whiskey Lake Lenovo ThinkPad L390 a L390 Yoga: první ThinkPady s Whiskey Lake
Lenovo začalo s omlazováním svých pracovních notebooků pro rok 2019. Jako první byly představeny modely ThinkPad L390 a ThinkPad L390 Yoga, které dostaly osmou generaci procesorů Intel Core.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik