www.svetmobilne.cz
>
>
>

Mercedes-Benz uvedl vodíkový hybrid GLC F-CELL

Mercedes-Benz uvedl vodíkový hybrid GLC F-CELL
, , aktualita
Mercedes-Benz myslí na budoucnost, o které se spekuluje, zda bude na vodík nebo elektřinu. Jeho nové SUV s názvem GLC F-CELL spojuje obojí. Jde totiž o vodíkový hybrid, jezdí na elektřinu ze zásuvky i tu vyrobenou z vodíku.
K oblíbeným
reklama
Je jasné, že budoucnost automobilů bude výrazně odlišná než dnes. Ať už jde o zavádění autonomního řízení nebo o samotný pohon. Více než stovka let benzinu a nafty se pomalu chýlí ke konci a zatím není jasné, zda bude náhradou elektřina nebo vodík (s jehož pomocí si auto elektřinu samo vyrobí). Nový Mercedes-Benz GLC F-CELL situaci také nerozhodl, spojuje totiž obě tyto koncepce do jedné, poněvadž jde o vodíkový hybrid. Má tedy palivový článek, který dokáže z vodíku vyrábět elektřinu, tu lze ale do baterie nabít i z tradiční zásuvky. Uživatel vozu tak není omezen elektrickým dojezdem, neboť do dvou nádrží z uhlíkových vláken lze natankovat až 4,4 kg vodíku pod standardizovaným tlakem 700 barů.
 
Mercedes-Benz GLC F-CELL
 
Jenže i to může být problém, neboť po celém Německu je jen 50 vodíkových stanic. Do konce roku 2019 by jich ale měla být stovka a dlouhodobý výhled počítá dokonce se 400 stanicemi. To by s rostoucím počten nabíjecích stanic mělo zajistit, že by se uživatel už opravdu nemusel příliš omezovat (natankování nádrže vodíku trvá 3 minuty). Při spotřebě zhruba 1 kg vodíku na 100 km je možné ujet přibližně 430 km na vodík, nicméně papírově je díky hybridní technologii uváděna spotřeba jen 0,34 kg na 100 km dle normy NEDC. Každopádně baterie moc velikosti nepobrala, Mercedes-Benz totiž uvádí jen o 51 km navíc v hybridním režimu.
 
Mercedes-Benz GLC F-CELL
 
Tyto režimy jsou zde hned čtyři. První Hybrid používá oba způsoby, nechává generovat elektřinu palivovým článkem v nejoptimálnějším nastavení a špičkové odběry energie bere z baterie. Režim F-CELL udržuje baterii nabitou pořád stejně a palivový článek ji akorát dobíjí na tutéž úroveň. Spotřebováván je tedy pouze vodík. Režim Battery bere elektřinu z baterie, která není dobíjena palivovým článkem, což se hodí jen na krátké vzdálenosti. Charge pak dává prioritu co největšímu nabití baterie. Všechny režimy využívají rekuperace brzdné energie.
 
Výrobce udává spotřebu 13,7 kWh elektrické energie na 100 km a vůz má elektromotor o maximálním výkonu 155 kW. Nebude prodáván, k dispozici má být jen formou pronájmu v sedmi německých městech (Stuttgart, Düsseldorf, Berlín, Hamburk, Frankfurt, Mnichov a Kolín nad Rýnem). Součásti pronájmu bude také kompletní servis vozu. Program bude mít na starosti Mercedes-Benz Rent a poběží od jara roku 2019.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Huawei Kirin 990 má podporovat 4K 60p videa Huawei Kirin 990 má podporovat 4K 60p videa
Procesory Huawei/HiSilicon Kirin mají obvykle dostatek výkonu, nicméně jim dosud chyběla podpora 4K videa při 60 snímcích za sekundu. To by se mělo změnit s příchodem nového mobilního procesoru Kirinu 990.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Elektrické MPV Mercedes-Benz EQV, sen taxikářů Elektrické MPV Mercedes-Benz EQV, sen taxikářů
Na jaře představila automobilka Mercedes-Benz koncept elektrického MPV s názvem EQV. Nyní se dostává do výroby. Elektrický van údajně ujede přes 400 km na jedno nabití a bude možná snem řidičů shuttle busů.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Autonomní koloběžky KickScooter T60 se samy zajedou nabít Autonomní koloběžky KickScooter T60 se samy zajedou nabít
Sdílené koloběžky nejsou už ani na našich ulicích ničím novým. Provozovatelé ale musí pořád řešit jejich správu, tedy je přemisťovat a nabíjet. Nový Segway-Ninebot KickScooter T60 tohle ale bude umět udělat sám. Bude totiž autonomní.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
HP Pavilion Gaming 15 Laptop dostává AMD Ryzen HP Pavilion Gaming 15 Laptop dostává AMD Ryzen
Dalším novým herním hardwarem společnosti HP, který byl v těchto dnech představen, je herní notebook Pavilion Gaming 15 Laptop. Ten nyní může využívat mobilních procesorů AMD Ryzen a grafických čipů Nvidie.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Rodí se další elektrický supersport: šílené Drako GTE Rodí se další elektrický supersport: šílené Drako GTE
Máme tu další startup, který si usmyslel, že vymyslí šílený elektrický supersport. V Kalifornii se tak zrodil elektromobil Drako GTE. Jde o čtyřmístný sedan s výkonem zhruba 1200 koní a točivým momentem jak u lokomotivy.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář