reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Mercedes-Benz EQS králem reálného dojezdu, překonává i Teslu

, , aktualita
Mercedes-Benz EQS králem reálného dojezdu, překonává i Teslu
V Edmunds testují reálný dojezd elektromobilů a první příčku převzal Mercedes-Benz EQS. Tento elektrický sedan dokonce překonal výrobcem udávanou hodnotu dojezdu, a to o stěží uvěřitelných 116 km.
Mercedes-Benz EQS králem reálného dojezdu, překonává i Teslu
Dojezd elektromobilů je velmi často diskutovaným tématem. Na Edmunds.com se tomuto tématu také věnují a mají zde žebříček elektromobilů podle jejich skutečného dojezdu. Ten je třeba ale brát lehce s rezervou, protože auta jsou testována sice na stejné trase, ale ne vždy za stejných podmínek. Někde tak může být dojezd ovlivněn větší mírou topení nebo naopak chlazení. Např. nejchladnější podmínky měl Rivian R1T s necelými 12 °C, nejtepleji mělo Audi RS e-tron GT s 25 °C. Nový král této tabulky, Mercedes-Benz EQS, měl ideálních 19,5 °C.
 
Mercedes-Benz EQS
 
Konkrétně šlo o základní model Mercedes-benz EQS 450+ bez přídavné výbavy, která by zvýšila jeho hmotnost, měl také pneumatiky Goodyear Eagle F1 Asymmetric 5 v rozměru 255/45 R20. Otázkou ale pochopitelně je, nakolik je testovací trasa odpovídající průměrným trasám a těm, které se testují při měření dle platných metodik. Toto může zahýbat dojezdy nahoru i dolů.
 
Výsledkem bylo, že i když Mercedes u tohoto vozu uvádí spotřebu dle EPA 35 kWh/100 mil (21,8 kWh/100 km), v testu vůz dosáhl 29,5 kWh/100 mil (18,3 kWh/100 km), což jsou velmi pěkné hodnoty. Je vidět, že to více odpovídá námi používané metodice WLTP, která hovoří o 15,8-19,8 kWh/100 km. Ještě zajímavější je to v dojezdu. Dle americké metodiky EPA má tento Mercedes ujet 350 mil (563 km), v testu ale ujel 422 mil (679 km) a papírový dojezd překonal o více než 20 %! Nezapomeňme na to, že metodika WLTP u téhož vozu udává dokonce 780 km.
 
EQS 450+ se tak dostal na první místo a překonává tak i dosavadního rekordmana, Teslu Model 3 Long Range s reálným dojezdem 345 mil (555 km). Získává tak náskok 77 mil (124 km), a to je opravdu hodně. Je ale dobré připomenout, že v žebříčku chybí Model S s nejdelším dojezdem, který by odhadem měl v tomto testu ujet 360-370 mil, přesto by to na Mercedes zdaleka nestačilo a chybělo by stále asi 55-60 mil. Zajímavou informací je totiž i to, že ani jedna Tesla nedokázala překonat své teoretické dojezdy, zatímco toto se povedlo všem ostatním elektromobilům s výjimkou jediného Polestaru 2 Performance.