Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Mercedes-Benz elektrifikuje své dodávky, první je eVito

24.11.2017, Milan Šurkala, aktualita
Elektromobily se poslední dobou hodně rozvíjí a společnost Mercedes-Benz hodlá pro všechny své dodávky přinést i elektrickou variantu. Jako první tu máme eVito, které uveze více než 1 tunu a nabídne 6,6 m3 prostoru.
Poslední dobou všechny automobilky rozšiřují nabídku svých vozů o hybridy a elektromobily. Tato snaha je možná až příliš překotná a bude zajímavé sledovat, jak se s tím popere nabídka nabíjecích míst nebo získávání materiálů pro baterie. Společnost Mercedes-Benz rozhodně nechce zůstávat pozadu a v blízké budoucnosti chce mít pro každou svou dodávku i elektrickou variantu. Zároveň se chce podílet na výstavbě infrastruktury a např. také nabídnout půjčování elektrických vozů.
 
Mercedes-Benz eVito
 
Mercedes tak představuje novou elektrickou dovávku eVito a slibuje také nízké náklady na provoz vozu. Zatímco pořizovací cena vozu nebude nejnižší, levný provoz i údržba mají ve výsledku přinést menší celkovou cenu (TCO - Total Cost Ownership). eVito bude mít 41,4kWh baterii, což není příliš velké číslo. Výrobce slibuje dojezd do 150 kilometrů a i za nízké teploty s plným naložením má přesáhnout 100 km. Vypadá to sice jako nízký dojezd, nicméně to zhruba odpovídá průměrnému dennímu nájezdu podobných dodávek. Přesto by tak o třetinu větší dojezd byl vhodnější.
 
Mercedes-Benz eVito zezadu
 
Elektromotor má výkon 84 kW a točivý moment 300 Nm. Maximální rychlost může být dle přání zákazníka nastavena na 80 km/h, případně 120 km/h. Nabízet se bude ve dvou variantách rozvoru. Délka vozu pak může být 5140 mm nebo 5370 mm. Vozidlo uveze až 1073 kilogramů a celková hmotnost pak dosáhne 3200 kg. Objem nákladového provozu pak činí 6,6 m3. Nejlevnější verze včetně nabíječky stojí 39.900 EUR a objeví se v roce 2018. Následovat pak bude i elektrická verze Sprinteru, se kterou se počítá v roce 2019. Elektrický Citan bude následovat později.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama