Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Mercedes-Benz E350 dostal 48V elektro a systém "KERS"

27.10.2017, Milan Šurkala, aktualita
Mercedes-Benz rozšířil nabídku E Coupé a E Cabriolet o nové motorizace. E220d a E200 dostaly nově 4MATIC verzi, zajímavý je ale především nový model E350. Ten má 48V elektrosoustavu a systém podobný KERSu z Formule 1 pro elektrické navýšení výkonu.
Společnost Mercedes-Benz byla vždy dost progresivní a rozšiřování nabídky luxusních kupé a kabrioletů řady E to dále potvrzuje. Zatímco rozšíření portfolia o pohon čtyř kol i pro modely E220d a E200 není v zásadě ničím až tak zajímavým, mnohem pozoruhodnější je nový model E350 Coupé a E350 Cabriolet. Tyto verze totiž dostaly 48V elektrosoustavu, která je schopna pomocí elektřiny přenášet mnohem vyšší výkony, ale stále nevyžaduje ochranné prvky nutné pro klasické vyšší napětí. Konkrétně na 48 voltech běží elektrická vodní pumpa a startér-alternátor poskytující funkci EQ Boost.
 
Mercedes-Benz E350 Coupé
 
Právě on je velkou zajímavostí. Jednou z výhod je podstatně vyšší výkon pro startování motoru v start-stop systému a dokáže motor vypínat a zapínat i během jízdy podle podmínek, čímž má šetřit palivo. To však zdaleka není vše. Dokáže totiž poskytnout i jakousi "overboost" funkci. Ta se u klasických aut obvykle řeší krátkodobým zvýšením plnícího tlaku turbodmychadla, zde jde však o pomoc elektřinou. Elektrický motor takto dokáže přidat až 10 kW a 150 Nm. V podstatě jde o přidávání výkonu elektromotorem v případě potřeby, přičemž elektrické navyšování v jiné podobě známe např.  vozů Formule 1 se systémem KERS. Tohle může fungovat při otáčkách spalovacího motoru do 2500 za minutu. Obráceně jak pak možné při brzdění rekuperovat až 12 kW. V podstatě tak jde o jednu z mnoha forem hybridu.
 
Mercedes-Benz E350 Cabriolet
 
Samotný benzinový motor M264 má objem 1991 cm3 a je dvakrát přeplňovaný, kdy turbodmychadla jsou nastavena tak, aby se co nejvíce minimalizovala prodleva na sešlápnutí pedálu. Motor má vrtání 83 mm a zdvih 92 mm, kompresní poměr pak činí 10:1. Poskytuje maximální výkon 220 kW (299 koní) pří 5800 až 6100 otáčkách. Jeho maximální točivý moment pak činí 400 Nm od 3000 do 4000 otáček. Zatímco E300 se 180kW verzí motoru zrychlil z 0 na 100 km/h za 6,4 sekundy, novinka to zvládne dokonce za 5,9 sekundy. Obě verze pak dosahují maximální rychlosti 250 km/h (elektronicky omezená). Pokud jde o spotřebu, u E350 je udáváno 6,7 litru na 100 km u kupé a 6,8 litru u kabrioletu. Vozy jsou vybaveny 9stupňovou automatickou převodovkou 9G-TRONIC.
 
Dalšími z novinek pro celou řadu E Coupé a E Cabriolet je např. zasílání SMS majiteli v případě, že někdo ťukne do auta při parkování, nově je možné objednat si paket Energizing pro pokročilé režimy relaxace v autě kombinující klimatizaci, světla, masáže a vůně, přičemž trvají 10 minut. Cena E350 Coupé byla stanovena na 59.738 EUR, E350 Cabriolet pak vyjde na 65.212 EUR.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama