reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Mercedes-Benz dodá Brémám 5 autobusů eCitaro se solid-state akumulátory

, , aktualita
Mercedes-Benz dodá Brémám 5 autobusů eCitaro se solid-state akumulátory
Automobilka Mercedes-Benz si je svými technologiemi dost jistá, a proto už brzy dodá první várku elektrických autobusů, které mají být vybaveny pokrokovými solid-state akumulátory. Dostane je město Brémy.
Mercedes-Benz dodá Brémám 5 autobusů eCitaro se solid-state akumulátory
Mnohým se sice zdá, že se v technologiích akumulátorů nedělají žádné pokroky, nicméně hustota Li-Ion článků stále roste a solid-state akumulátory, které opět vypadaly, že budou dlouho jen něčím na papíře a dobrých 10 let se ještě neobjeví, budou na trhu už velmi brzy. Některé elektromobily by je sice měly dostat už příští rok, ale to jsou většinou projekty (startupy), kde je hodně věcí nejistých. To Mercedes-Benz je přeci jen větší váha v automobilovém světě a jeho elektrické autobusy eCitaro by měly dostat solid-state články už počátkem roku 2022. Od jejich uvedení nás tak dělí už jen něco málo přes rok.
 
Mercedes-Benz eCitaro se solid-state akumulátory
 
První dávku 5 elektrobusů se solid-state akumulátory má dostat město Brémy. Autobusy budou mít 7 bateriových modulů, které celkem pojmou 441 kWh energie. Spolu s tím Mercedes-Benz vybuduje pět 150kW rychlonabíječek a tři mobilní 40kW nabíječky. Dodávka zahrnuje i servis vozidel. Akumulátory mají mít nadprůměrně vysokou hustotu i životnost, přesné údaje ale nebyly zveřejněny. Autobus dostane LED světla a jde o klasickou krátkou verzi o délce 12135 mm, šířce 2550 mm a výšce 3400 mm.
 
Bremer Straßenbahn AG (BSAG) přepraví denně 300 tisíc lidí pomocí 120 tramvají a asi 220 autobusů na 40 linkách o délce 500 km. Do roku 2025 by BSAG chtěl mít 50 % provozu zajištěno bezemisními dopravními prostředky (to by nemuselo být tak těžké, když 35 % vozového parku tvoří tramvaje).