Mercedes-Benz B-Class se sportovnějším designem
6.10.2018, Milan Šurkala, aktualita
Od automobilky Mercedes-Benz jsme se dočkali nové generace menšího MPV B-Class. Tentokrát se více zapracovalo na designu, který více sedí k charakteru značky. Poslední generace dostala také zbrusu nové motory.
Mercedes-Benz je tradičním výrobcem luxusních aut, jehož nabídka ale už pár let míří i do menších tříd. Jedním z příkladů je A-Class jako zástupce nižší střední třídy a B-Class jako zástupce menších MPV. A právě třída B dostává novou generaci. Ta přináší podstatně sportovnější a luxusnější design hodný této značky. Vylepšila se i už tak excelentní aerodynamika. Zatímco předchůdce měl vynikající koeficient aerodynamického odporu 0,25, novinka se může pochlubit dokonce hodnotou 0,24. Vůz je také o trochu nižší, takže má i menší čelní plochu, což dále snižuje odpor vzduchu.
klikněte pro zvětšení
Rozvor vozu činí 2729 mm a může mít 16 až 19palcová kola. Pokud jde o přední světla, můžete mít základní verzi s klasickými žárovkami H7 a LED denními světly, ve vyšších výbavách ale dostanete LED světla a za příplatek je možné získat dokonce Multibeam LED.
klikněte pro zvětšení
V interiéru lze mít i masážní sedadla Energizing, která mohou průběžně upravovat polohu opěradla i sedáku. Zadní sedadla jsou dělaná v poměru 40:20:40 a od poloviny roku 2019 bude k dispozici zadní posuvná lavice, díky níž bude možné měnit objem zavazadlového prostoru v rozmezí 455 až 705 litrů. Sedák bude možné posouvat o 14 centimetrů a půjde také mírně měnit sklon zadního opěradla. Po sklopení zadních sedadel objem naroste na 1540 litrů. Stejně tak přibude možnost sklopit opěradlo na sedadle spolujezdce, díky čemuž bude možné převážet i extrémně dlouhé předměty. Vnitřní šířka interiéru narostla o 33 mm na 1456 mm.
klikněte pro zvětšení
Nebude chybět ani multimediální systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Ten využívá i systému umělé inteligence a přizpůsobuje se řidiči. Umožňuje tak ovládání hlasem i přizpůsobovat ambientní interiéru osvětlení náladě. K dispozici jsou dotykové obrazovky i head-up displej. Systém dokáže zobrazovat nejen navigaci, ale třeba také cenu pohonných hmot, informace o provozu a podobně.
klikněte pro zvětšení
Přístrojová deska je pak tvořena displeji, které jsou zde dva. Ty mohou mít úhlopříčku 7", jiné verze mohou mít 7" a 10,25" displej nebo v některých případech lze mít rovnou dvě velké 10,25" obrazovky. Z autonomních funkcí můžeme zmínit Active Emergency Stop Assist, Active Brake Assist (automatické brzdění pro zabránění nehodě) nebo Active Lane Change Assist (automatické přejetí do vedlejšího pruhu).
klikněte pro zvětšení
Pokud jde o motorizace, budou ze začátku k dispozici dvě zážehové a tři vznětové. B180 využije nový 1,33litrový přeplňovaný benzinový motor M 282 s maximálním výkonem 100 kW a točivým momentem 200 Nm. Jeho spotřeba bude činit 5,4 až 5,6 litru na 100 km a bude dodáván se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DCT. Tu bude mít i výkonnější verze B200, kde bude tentýž motor naladěn na 120 kW a bude dávat 250 Nm. Spotřeba zůstane rovněž na stejné úrovni. Jde o motory vyvíjené ve spolupráci s Renaultem, kde nesou označení 1.3 TCe, takže je v jiném naladění najdeme např. i v SUV Dacia Duster.
klikněte pro zvětšení
Základem naftové nabídky je již známý 1,5litrový motor OM 608 v B180d s maximálním výkonem 85 kW a točivým momentem 260 Nm. I zde je 7stupňová DCT převodovka. Spotřeba dosahuje hodnot 4,1 až 4,4 litru na 100 km. O mnoho silnější pak budou dva nové dvoulitrové turbodiesely OM 654, které splňují emisní normu Euro 6d. Oba dva jsou párovány s 8stupňovou DCT převodovkou. Slabší B200d nabídne výkon 110 kW a točivý moment až 320 Nm. Spotřeba této varianty se bude pohybovat mezi 4,2 až 4,5 litru na 100 km. B220d pak bude mít tento motor naladěn na 140 kW a 400 Nm. Spotřeba bude činit 4,4 až 4,5 litru na 100 km.
Později se objeví i další motorizace včetně variant s pohonem všech čtyř kol 4Matic. Jak už je zvykem, Mercedes-Benz je až nezdravě zaměřený na nízkou papírovou spotřebu, takže nádrž na palivo má objem pouhých 43 litrů, což umožní lehce snížit hmotnost vozu. Kdo chce, může si u některých verzí objednat o něco větší 51litrovou nádrž, nicméně i tak by autu slušelo ještě pár litrů navíc. Prodej bude zahájen 9. prosince, dodávky pak začnou v únoru roku 2019.