Automobilka McLaren uvedla nový hybridní supersport Speedtail, který překvapí nejen svým designem, ale i mnoha technologiemi. Design je na supersport dosti nezvyklý, nejsou zde žádné větší spoilery a nevypadá to, že by McLaren dával důraz na přítlak. Spíše se soustředil na co nejnižší aerodynamický odpor. Zajímavostí je tak např. i neotáčející se kryt předních kol. Zvláštní je také jakýsi spoiler na zadní části automobilu. Jde o jakousi vzduchovou brzdu, která však není výklopným dílem. Hydraulický systém zde ohýbá částí karoserie, která pak mění svůj tvar.
klikněte pro zvětšení
McLaren Speedtail je hybridním autem kombinujícím spalovací motor a elektromotor. Výrobce byl ale dost skoupý na informace, takže nevíme, jaké motory vlastně použil. Víme jen to, že jejich kombinovaný výkon dosahuje hodnoty 1050 koní (tedy 772 kW) a umožňuje vozu dosáhnout maximální rychlosti až 403 km/h. Z 0 na 300 km/h to supersportu trvá jen 13 sekundy. Jeho hmotnost pak činí 1430 kilogramů.
klikněte pro zvětšení
Stejně jako 25 let starý McLaren F1, i Speedtail má 3sedadlové uspořádání, kdy řidič sedí uprostřed a je posunut vpřed, zatímco spolujezdci sedí vlevo a napravo a jejich sedadla jsou posunuta o kousek vzad.
klikněte pro zvětšení
Nejsou zde stínítka, vůz totiž využívá elektrochromaticky zatmívaná okna. Také nemá zpětná zrcátka, ale jen výsuvné kamery. Pokud zvolíte mód Velocity, moduly s kamerami se dokonce zatáhnou a vůz se sníží o 3,5 centimetru.

Vůz je dlouhý 5137 milimetrů a na výšku má jen 1120 mm. Karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken a nezapomnělo se dokonce ani na titanové prvky. Cena byla stanovena na 2,37 milionu EUR (v přepočtu přes 61 milionů Kč) a všech 106 vozů už našlo své kupce.
klikněte pro zvětšení
Zdroj: auto-motor-und-sport.de, mclaren.com