
Komentářů: 15, score 1.1 | Svět hardware: 116/0.5 | TV Freak: 1/0.0
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –
Nejméně přínosné komentáře
Komentář z 29.3.2019 s hodnocením -1:
Já myslím, že s tím individuem asi nemá cenu diskutovat, má svoji pokřivenou pravdu. Zda to je tím, že ten režim vůbec nezažil nebo tím, což by bylo ještě horší, ten režim aktivně podporoval (ve valné většině to bylo sprostým práskačstvím) je smutné a tragické na tom je, že takoví lidé žijí mezi námi a vypouštějí takové bludy. :-(
Komentář z 5.1.2019 s hodnocením 0:
A co myslíte, že bude ekologičtější - výroba elektřiny v elektrárnách, které jsou vybavené odsiřovací technologií a dalšími k zachycení prachu apod. u uhelných, u jádra či větrných nebo solárních je problémem leda tak vyhořelé palivo, nebo doprava surové ropy do rafinérií, rafinace ropy, převoz nafty tankery (oblíbené heslo anti-ekologů, když mluví o automobilové dopravě a poukazují na skutečnost, že zaoceánské lodě vypouští mnohem více škodlivin než jejich plechový miláček :-), bohužel si neuvědomují, že nebýt nafty/benzínu pro automobily, jistě by ubylo i desítky tankerů) do překladišť a rozvoz cisternami na místo určení? A to je jen "palivo" do vozů. Obdobně bych se mohl zeptat na topeniště na uhlí v rodinných domcích, proč takováto místa platí na ekologii stejně jako ti, co topí třeba plynem nebo elektřinou? Ale zpět k elektrovozům. Ano, zejména výroba akumulátorů a jejich likvidace z hlediska ekologie také nic moc. Nicméně tuto součástku lze opět vyrábět na "jednom" místě, které lze ekologicky co nejvíce "zkultivovat", stejně jako zmíněné uhelné elektrárny, a při likvidaci starých akumulátorů lze mnoho prvků recyklovat a vrátit do oběhu, což u projeté nafty/benzínu jaksi nelze, že? Takže ještě zbývá vlastní provoz, kde elektromobil je jistě čistší, spalovací motory zamořují území plošně. Před X lety, kdy byla automobilizace minimální, to takový problém nebyl, ale nyní, kdy v rodinách jsou dvě, někdy i více, aut a vozový park, zejména u nás, je desítky let starý, to už taková sranda není a vliv na životní prostředí jistě není zanedbatelný. Takže každá snaha o snížení emisí jakýmkoliv způsobem, ať zaváděním emisních norem pro nové spalovací motory nebo podporou elektromobilů, je oprávněná. S čím souhlasím, je kladení většího důrazu na sjednocení napájecích konektorů a zaměření se na více dobíjecích stanic. A k žárovkám - vy je stále používáte? Je to vaše věc, ale úsporná LEDka za pár korun (cca 30 Kč) mi přijde výhodnější, už jen právě kvůli tomu teplu, co obyčejné žárovky produkují. Ale Vaše věc. :-)
Nejvíce přínosné komentáře