V dnešní době to mají taxislužby těžké. Je zde velká konkurence v Uberu, který je jednodušší jak pro řidiče, tak i samotné zákazníky. Pohybuje ale na hraně zákona, kdy poskytuje služby vozidel taxi, přitom ale obvykle nesplňuje všechny na ně kladené legislativní požadavky. To se nyní ukázalo v Londýně, který se rozhodl neobnovit licenci Uberu, jež má vypršet 30. září.

Autor: Mark Warner [CC BY 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/)] přes Flickr
V případě Londýna byla problémem absence (nebo falešná) potvrzení od lékaře nebo menší bezpečnost uživatelů, např. jde o některé z kriminálních (zejména sexuálních) útoků v minulosti. Jen mezi květny 2015 a 2016 jich mělo být 32 a Londýnu vadí především to, že případy nebyly okamžitě hlášeny policii. Přitom teoreticky by na tom Uber měl být lépe díky tomu, že si uživatel může zobrazit historii řidiče a zjistit, jak moc je spolehlivý.
Další kritika ze strany TfL (Transport for London) je použití softwaru Greyball, která pomocí sociálních sítí nebo údajů o kreditních kartách zjišťuje, zda je zájemce o jízdu policista nebo nějaký ústavní činitel. V takovém případě mu jízdu neobjedná. Tento software byl používán v několika amerických městech, společnost však odmítá, že by jej používala právě v Londýně.
Na odvolání má Uber 21 dní a po dobu tohoto odvolání může ještě dále fungovat. Společnost se už vyjádřila, že se hodlá odvolat a dává tak trochu více času a naděje svým řidičům. Ti tak budou moci ještě nějakou dobu jezdit, než se rozhodne o výsledku odvolání. Pokud bude odvolání zamítnuto, o "práci" přijde 40 tisíc řidičů a o alternativu k taxíkům pak 3,5 milionu lidí, kteří mají těchto služeb využívat. Připomeňme, že Uber má problémy po celém světě a např. ani naše Praha není výjimkou, což platí zejména v posledních dnech, kdy hoří protesty proti řidičům Uberu.
V našem českém případě se ale oblibě Uberu není vůbec proč divit, neboť pražští taxikáři mají příšernou pověst a oni sami by se měli zamyslet, co dělají špatně a proč lidi tak moc a rádi preferují Uber před jejich službami. To nic nemění na tom, že ani Uber nemá dle výše uvedeného svědomí zdaleka čisté, čelí mnoha legislativním problémům a bude zajímavé sledovat, jak se jednotlivé státy s touto službou poperou.