proč to má fofrklacek?
Odpovědět0 0
souhlas
osobně Apple rád nemám, telefon bych nechtěl ani omylem, iMaca taky ne - i kdyby to stálo míň než polovinu
ale tohle je nástroj na stůl, ne hračka pro děti do jedný ruky
nepřijde mi to nějak hrozně předražený - dražší jo, ale ne předražený (doplňky taky ne levný a jsou potřeba)
někomu, kdo to využije, stojí za to - naprosto chápu
ono když to máme v ruce a ukáže nám to někdo, kdo s tím umí (grafiku nebo audio), tak poznáme rozdíl lehce
(například zvuk v Androidu jen tak tak zvládá zvonění a pouštění jednoho audia (hudba/video/hra), celkově je to zoufalost .... Apple je se zvukem v jiný galaxii (far far away) ........... s Apple tužkou (na paper-like fólii) se může Samsung srovnávat leda tak v pečlivě nachystaným videu z dálky)
konkrétně 12,9" 16GB vidím jako jedno z mála zajímavejch zařízení z nakousnutýho ovoce ... USB4/Thunderbolt, displej s vysokým jasem, 1TB/2TB, silnější procesor .... váha je vyšší a okraje kolem displeje malý, aby se to dalo normálně vzít do ruky - takže jenom položený/ve stojánku ...... osobně bych nevyužil potenciál, ale někdo se určitě najde
osobně Apple rád nemám, telefon bych nechtěl ani omylem, iMaca taky ne - i kdyby to stálo míň než polovinu
ale tohle je nástroj na stůl, ne hračka pro děti do jedný ruky
nepřijde mi to nějak hrozně předražený - dražší jo, ale ne předražený (doplňky taky ne levný a jsou potřeba)
někomu, kdo to využije, stojí za to - naprosto chápu
ono když to máme v ruce a ukáže nám to někdo, kdo s tím umí (grafiku nebo audio), tak poznáme rozdíl lehce
(například zvuk v Androidu jen tak tak zvládá zvonění a pouštění jednoho audia (hudba/video/hra), celkově je to zoufalost .... Apple je se zvukem v jiný galaxii (far far away) ........... s Apple tužkou (na paper-like fólii) se může Samsung srovnávat leda tak v pečlivě nachystaným videu z dálky)
konkrétně 12,9" 16GB vidím jako jedno z mála zajímavejch zařízení z nakousnutýho ovoce ... USB4/Thunderbolt, displej s vysokým jasem, 1TB/2TB, silnější procesor .... váha je vyšší a okraje kolem displeje malý, aby se to dalo normálně vzít do ruky - takže jenom položený/ve stojánku ...... osobně bych nevyužil potenciál, ale někdo se určitě najde
Odpovědět0 0
bude na to stačito pořád sk. B nebo už je potřeba sk. C?
resp. jak moc těsně ;) jinak zajímavý, budu zvědavej, kolik jich uvidím v Prase
resp. jak moc těsně ;) jinak zajímavý, budu zvědavej, kolik jich uvidím v Prase
Odpovědět0 0
vůz po nehodě vypadá, jako kdyby do něj nijak těžce najel náklaďák (to by vypadal jinak) a potom se na něm někdo těžce podepsal hydraulickejma nůžkama (například hasiči)
Odpovědět0 0
výborně, 9.9.2020 se dozvíme, kolik tun to váží .. věřím, že se vejdou pod 3t
Odpovědět0 0
"hmotnost se totiž vyšplhala na 253 kg"
nj čtvrt tuny, to je roztomilý :) si mákneš, když si chceš zahrát ... nebo zavolat
nj čtvrt tuny, to je roztomilý :) si mákneš, když si chceš zahrát ... nebo zavolat
Odpovědět0 0
zkrácené prohlášení z Cupertina:
my nejlíp víme, co je pro vás nejlepší, navíc to děláme pro vaše bezpečí - rozumíte? bezpečí
(..u dumb bastards)
Já jsem tvůj Apple™, tvoje rodina produktů
1. Nebudeš mít jiné produkty, mimo mých
2. Nevezmeš jméno mé™ nadarmo
3. Budeš pravidelně měnit tebou placený Apple™ produkt za nejnovější model
4. Budeš ctít součaného CEO a marketingové oddělení Applu™
5. Nebudeš zabíjet! Ni současné zákazníky Applu™, ni potenciální
6. Nebudeš platit za konkurenční produkty
7. Nebudeš krást duševní vlastnictví Applu™ (!!!)
8. Nebudeš lhát Applu™
9. Nebudeš žádostivě pomýšlet na konkurenční produkty či služby
10. Nebudeš závistivý (už máš to nejlepší™)
my nejlíp víme, co je pro vás nejlepší, navíc to děláme pro vaše bezpečí - rozumíte? bezpečí
(..u dumb bastards)
Já jsem tvůj Apple™, tvoje rodina produktů
1. Nebudeš mít jiné produkty, mimo mých
2. Nevezmeš jméno mé™ nadarmo
3. Budeš pravidelně měnit tebou placený Apple™ produkt za nejnovější model
4. Budeš ctít součaného CEO a marketingové oddělení Applu™
5. Nebudeš zabíjet! Ni současné zákazníky Applu™, ni potenciální
6. Nebudeš platit za konkurenční produkty
7. Nebudeš krást duševní vlastnictví Applu™ (!!!)
8. Nebudeš lhát Applu™
9. Nebudeš žádostivě pomýšlet na konkurenční produkty či služby
10. Nebudeš závistivý (už máš to nejlepší™)
Odpovědět1 0
ode mě se to taky pouhá filozofická otázka, jakoukoli podobnou akci vidět nechci a neschvaluji
p.s. doublethink se teprve učím
p.s. doublethink se teprve učím
Odpovědět1 1
konečně je to tady, hurá
všechno zakázat, zničit, založit ministerstvo pravdy a především začít ukládat pokuty za nadměrnou produkci oxidu uhličitého dýcháním - tak zvanou daň z života
speciálně cyklisty začneme pokutovat za nadměrnou produkci CO2 a za emise z pneumatik (na to se upřímně těším)
příště budeme pokračovat sdílením bydlení, potom spodního prádla - nakonec to všechno pro jistotu zakážeme úplně
odpovězte si sami, potichu v hlavě (ne nahlas, natož veřejně) - když budete přítomni šílenci s nabitou zbraní, co chce odprásknout (politickou) osobu těchto názorů - budete mu v tom bránit? nebo si dáte jenom kávičku?
všechno zakázat, zničit, založit ministerstvo pravdy a především začít ukládat pokuty za nadměrnou produkci oxidu uhličitého dýcháním - tak zvanou daň z života
speciálně cyklisty začneme pokutovat za nadměrnou produkci CO2 a za emise z pneumatik (na to se upřímně těším)
příště budeme pokračovat sdílením bydlení, potom spodního prádla - nakonec to všechno pro jistotu zakážeme úplně
odpovězte si sami, potichu v hlavě (ne nahlas, natož veřejně) - když budete přítomni šílenci s nabitou zbraní, co chce odprásknout (politickou) osobu těchto názorů - budete mu v tom bránit? nebo si dáte jenom kávičku?
Odpovědět3 1
jsem upřímně překvapen, že to vyrobilo tolik, vydrželo tak dlouho a stálo tak málo
upřímně - čekal jsem trochu horší výsledky .... nečekám, že tenhle výsledek bude bezmozkům v zeleném vadit (spíš přitvrdí)
upřímně - čekal jsem trochu horší výsledky .... nečekám, že tenhle výsledek bude bezmozkům v zeleném vadit (spíš přitvrdí)
Odpovědět0 0
takhle se dělá ze čtyřlístku zelenej hákovej kříž
vaši chmurnou budoucnost vám nezávidím
vaši chmurnou budoucnost vám nezávidím
Odpovědět1 0
zrcátka mají výhodu ve vysokém rozlišení a vysokém dynamickém rozsahu - resp oči pohledem přes zrcátko
kamery jsou naprosto mimo - především v dynamickém rozsahu
aneb
slunce za zády - nevidím dozadu
šero - vidím jenom světla, odhad vzdálenosti nula
tma - černá / bílá obrazovka - odhad čehokoli (osobák/náklaďák/motorka/pouliční lampa) nula
kamery jsou naprosto mimo - především v dynamickém rozsahu
aneb
slunce za zády - nevidím dozadu
šero - vidím jenom světla, odhad vzdálenosti nula
tma - černá / bílá obrazovka - odhad čehokoli (osobák/náklaďák/motorka/pouliční lampa) nula
Odpovědět2 0
to vypadá na pokutu 39.995€ za nadměrnou produkci oxidu uhličitýho
dobře, to se v ceně auta ztrácí, takže stálo jenom 10.960.005€ ... to se dá ;)
dobře, to se v ceně auta ztrácí, takže stálo jenom 10.960.005€ ... to se dá ;)
Odpovědět0 0
přidal bych nehodu Richarda Hammonda z The Grand Tour
https://www.youtube.com/watch?v=x1d4TU35GXM
co se požárů supersportů týče, těžko říct, jaká část z nich je způsobená vytáčením motoru na místě/pomalém pohybu, protože při tom nedochází k dostačujícímu chlazení - děje se to možná ne málo
https://www.youtube.com/watch?v=N44icPfGi1M
https://www.youtube.com/watch?v=tMamYY4eJEQ
požáry naprosté většiny běžných aut se spalovacím motorem jsou kvůli závadě na eletroinstalaci - speciálně u starších bývá kabeláž až zpuchřelá
požáry kvůli závadám na elektroinstalaci (kabely, řídící jednotky) bych úplně nepočítal, ani u spalovacích motorů, ani u elektromobilů - narušení kabelu nebo přehřívání řídící jednotky se jen tak nezbavíme
kolik aut se spalovacím motorem začalo hořet kvůli problému s palivovou soustavou / špatném chlazení / vznícení od výfuku? i při nehodě málokdy dojde k požáru primárně kvůli palivu (často opět kvůli porušené elektroinstalaci)
překvapilo mě, jak málo hoří Nissan Leaf, to jsem nečekal
dobrý článek, díky
https://www.youtube.com/watch?v=x1d4TU35GXM
co se požárů supersportů týče, těžko říct, jaká část z nich je způsobená vytáčením motoru na místě/pomalém pohybu, protože při tom nedochází k dostačujícímu chlazení - děje se to možná ne málo
https://www.youtube.com/watch?v=N44icPfGi1M
https://www.youtube.com/watch?v=tMamYY4eJEQ
požáry naprosté většiny běžných aut se spalovacím motorem jsou kvůli závadě na eletroinstalaci - speciálně u starších bývá kabeláž až zpuchřelá
požáry kvůli závadám na elektroinstalaci (kabely, řídící jednotky) bych úplně nepočítal, ani u spalovacích motorů, ani u elektromobilů - narušení kabelu nebo přehřívání řídící jednotky se jen tak nezbavíme
kolik aut se spalovacím motorem začalo hořet kvůli problému s palivovou soustavou / špatném chlazení / vznícení od výfuku? i při nehodě málokdy dojde k požáru primárně kvůli palivu (často opět kvůli porušené elektroinstalaci)
překvapilo mě, jak málo hoří Nissan Leaf, to jsem nečekal
dobrý článek, díky
Odpovědět1 1
Tesla 3 používá Li-NiCoAlO2 - ano, mj. jedním z problémů je kobalt
nahradit se dá - v budoucnosti - Li4Ti5O12 ? titan problémem nebude? není náhodou potřeba na výrobu Li4Ti5O12 taky cobalt a mangan?
ne, že bych tu budoucí výrobu Li4Ti5O12 nějak moc chápal, ale vypadá to, že jo
takže o budoucnost akumulátorů se fakt netřeba bát, vypadá to, že bude stejně hnědá a výnosná, jako je dneska
nahradit se dá - v budoucnosti - Li4Ti5O12 ? titan problémem nebude? není náhodou potřeba na výrobu Li4Ti5O12 taky cobalt a mangan?
ne, že bych tu budoucí výrobu Li4Ti5O12 nějak moc chápal, ale vypadá to, že jo
takže o budoucnost akumulátorů se fakt netřeba bát, vypadá to, že bude stejně hnědá a výnosná, jako je dneska
Odpovědět0 0
chybička, u 21 h pohotovostního režimu není jedna číslice ;)
Odpovědět0 0
v tom případě bych rád viděl, jak si to vysokou rychlostí přihasí Lamborghini SuperDiablo, ďábelsky na mě mrkne, zvedne zadní křídlo jako aerodynamickou brzdu a zapíchne to ostře těsně před přechodem - zase rudě mrkne a uchechtne se (týpkovi s telefonem za volantem to asi začne trochu vadit)
Odpovědět0 0
to zní docela dobře, díky za zprávu
snad se toho ostatní výrobci chytnou a budou přispívat + používat
snad se toho ostatní výrobci chytnou a budou přispívat + používat
Odpovědět1 0
....ovšem to, co je náročné na energii -> je zkapalnění vodíku ........ (nikoli jeho výroba - resp. ne tolik)
kruh se (opět) uzavřel ........... (on ho někdo zase rozpojí ... na okamžik)
ovšem mít ten čpavek rovnou v autě - to zní daleko zajímavěji - až na tu extrémní nebezpečnost
(třeba budeme do aut nosit povinně bezpečnostní helmy s integrovanou plynovou maskou ... konec konců, proč ne, to by se hodilo už teď - dalo by se tam prdět, když nejedu sám ... plus v případě některých diesel expertů při akceleraci svojí tuzingčip herky s vylágrovaným DPF, kdy řádně zatopí pod kotlem, až by se hodilo zapnout mlhovky)
kruh se (opět) uzavřel ........... (on ho někdo zase rozpojí ... na okamžik)
ovšem mít ten čpavek rovnou v autě - to zní daleko zajímavěji - až na tu extrémní nebezpečnost
(třeba budeme do aut nosit povinně bezpečnostní helmy s integrovanou plynovou maskou ... konec konců, proč ne, to by se hodilo už teď - dalo by se tam prdět, když nejedu sám ... plus v případě některých diesel expertů při akceleraci svojí tuzingčip herky s vylágrovaným DPF, kdy řádně zatopí pod kotlem, až by se hodilo zapnout mlhovky)
Odpovědět1 0
moc hezky sepsáno, díky za článek
Odpovědět1 0
mimochodem, výmluvy na to, že byla tma - nevím, jestli jste si někdy zkusili nahrát cestu autem v noci (Xiaomi Yi 4k plus)
skoro v každý situaci vidím dobře (až velice dobře), včetně stran -> ovšem na kameře je to samý, jako na záběrech z týhle nehody ... lehce osvětlenej prostor kousek před autem, svítící vodící čáry, jinak všude tma
ale v reálu je vidět všude krásně - a to i mimo obec(!), natož poblíž pouličního osvětlení
rozhodně vidím menší živočichy typu černá kočka, co se na mě nedívá (nesvítí očima)
všimnout si na poslední chvíli cyklisty - leda, když jedu 90km/h a dotyčná osoba je bez světla a reflexních prvků, celá v černým
za deště a jinak zhoršený viditelnosti - to je potom jiná, všechno je daleko horší
skoro v každý situaci vidím dobře (až velice dobře), včetně stran -> ovšem na kameře je to samý, jako na záběrech z týhle nehody ... lehce osvětlenej prostor kousek před autem, svítící vodící čáry, jinak všude tma
ale v reálu je vidět všude krásně - a to i mimo obec(!), natož poblíž pouličního osvětlení
rozhodně vidím menší živočichy typu černá kočka, co se na mě nedívá (nesvítí očima)
všimnout si na poslední chvíli cyklisty - leda, když jedu 90km/h a dotyčná osoba je bez světla a reflexních prvků, celá v černým
za deště a jinak zhoršený viditelnosti - to je potom jiná, všechno je daleko horší
Odpovědět0 0
nevím, jak za velkou vodou, ale v Evropě platí, že má řidič povinnost zastavit na vzdálenost, na kterou vidí
vymlouvat se na to, že tam neměl co kdo pohledávat - je decetní svinstvo a absolutní bezohlednost
pokud by tam byl kdokoli přibuznej/blízkej, komu by bylo špatně/byl zraněnej/dostal se tam ve stresový situaci - a došlo k nehodě (ani by nemusela skončil fatálně) - tak co potom? hmm? to se potom projeví náš perfektní charakter, že ano
tohle bylo naprosto neomluvitelný selhání techniky i řidičky
tečka
vymlouvat se na to, že tam neměl co kdo pohledávat - je decetní svinstvo a absolutní bezohlednost
pokud by tam byl kdokoli přibuznej/blízkej, komu by bylo špatně/byl zraněnej/dostal se tam ve stresový situaci - a došlo k nehodě (ani by nemusela skončil fatálně) - tak co potom? hmm? to se potom projeví náš perfektní charakter, že ano
tohle bylo naprosto neomluvitelný selhání techniky i řidičky
tečka
Odpovědět1 0
podle flir.eu obsahuje FLIR Lepton = 80x60 pixelů
zobrazuje normální fotky smíchaný s FLIR dohromady, rádoby vyšší rozlišení
jinak mi připadá pravděpodobnější 150 x 76 x 13 mm, 170g (dá se najít i míň)
zobrazuje normální fotky smíchaný s FLIR dohromady, rádoby vyšší rozlišení
jinak mi připadá pravděpodobnější 150 x 76 x 13 mm, 170g (dá se najít i míň)
Odpovědět0 0
mimochodem elektromobil má následující:
chladič, chladící kapalina -> má
kompresor (klimatizace) -> má
filtry, ventilátory -> má
kapalina do ostřikovače -> má
brzdová kapalina -> má
předpokládám, že oproti spalovacímu motoru bude mít navíc masivní kondenzátory (nevím jistě, ale čekám to)
v převodovce je většinou integrovaný diferenciál - pokud nemá mít elektromobil diferenciál, bude potřebovat další elektromotor
tím chci naznačit, že uznávám lehčí řešení elektropohonu (bez bateriíí), ale nebude to metrák rozdíl oproti benzínu atmosféře (diesel je pochopitelně daleko těžší), jak se někdo snaží naznačit -> a hlavně, těch 60 litrů benzínu do toho fakt nebudeme počítat, protože to je to samý jako baterie => což potom vychází naprosto naopak, že
doporučuju si v rukou potěžkat holý atmosférický benzinový motor o objemu 2l (není to tak těžký) - a 200kW eletromotor (není to tak lehký)
chladič, chladící kapalina -> má
kompresor (klimatizace) -> má
filtry, ventilátory -> má
kapalina do ostřikovače -> má
brzdová kapalina -> má
předpokládám, že oproti spalovacímu motoru bude mít navíc masivní kondenzátory (nevím jistě, ale čekám to)
v převodovce je většinou integrovaný diferenciál - pokud nemá mít elektromobil diferenciál, bude potřebovat další elektromotor
tím chci naznačit, že uznávám lehčí řešení elektropohonu (bez bateriíí), ale nebude to metrák rozdíl oproti benzínu atmosféře (diesel je pochopitelně daleko těžší), jak se někdo snaží naznačit -> a hlavně, těch 60 litrů benzínu do toho fakt nebudeme počítat, protože to je to samý jako baterie => což potom vychází naprosto naopak, že
doporučuju si v rukou potěžkat holý atmosférický benzinový motor o objemu 2l (není to tak těžký) - a 200kW eletromotor (není to tak lehký)
Odpovědět0 0
neberu v potaz tvoje precizní představy o váze baterií a zaměřím se jenom na tu tvojí efektivitu fotovoltaiky
v ideální případě - vysoko v horách, při čisté atmosféře, při kolmém dopadu slunečních paprsků - dopadne na zem cca 1300W/1m² ve všech(!) spektrech (včetně IR a UV) - víc to NIKDY NEBUDE - dokud slunce neexploduje jako supernova(nesmysl) nebo něco v tom stylu
fotovolatika využívá polovinu tohoto příjmu - cca 600W
v normálních podmínkách (bězná atmosféra, nadmořská výška do 500mú) cca 500W/m²
i kdyby byla stoprocentní (slovy 100%) účinnost fotovoltaických panelů, tak pokud budou nonstop natáčeny(!) kolmo ke slunci, bude jasno atd - tak 1m² = 0,5kW
nebudeme se zaobírat detaily jako pokles účinnosti fotovoltaiky při teplotách nad 25°C atd
jestli ti nedochází rozdíl mezi příjmem 0,5kW a spotřebou 20-30kW motoru (tolik může brát při ustálený, velice klidný, pomalý jízdě - po rovině), tak je mi líto
reálný význam goniometrických funkcí sinus a cosinus - při dopadu paprsků pod úhlem 30° je příjem energie poloviční
p.s. Tesla používá napětí baterie 400V, 20000mAh(3,7V) powerbanka váží 300g
20powebank 20000mAh(3,7V) = 20x 74Wh(3,7V) = 20x 0,74Wh(370V) = 14,8Wh(370V)
20x300g = 6,6kg - vynásob 1000 a máš 14,8kW baterii pro elektromobil
že budou mít elektromotory v autech přes 100kW ber jako hotovou věc
v ideální případě - vysoko v horách, při čisté atmosféře, při kolmém dopadu slunečních paprsků - dopadne na zem cca 1300W/1m² ve všech(!) spektrech (včetně IR a UV) - víc to NIKDY NEBUDE - dokud slunce neexploduje jako supernova(nesmysl) nebo něco v tom stylu
fotovolatika využívá polovinu tohoto příjmu - cca 600W
v normálních podmínkách (bězná atmosféra, nadmořská výška do 500mú) cca 500W/m²
i kdyby byla stoprocentní (slovy 100%) účinnost fotovoltaických panelů, tak pokud budou nonstop natáčeny(!) kolmo ke slunci, bude jasno atd - tak 1m² = 0,5kW
nebudeme se zaobírat detaily jako pokles účinnosti fotovoltaiky při teplotách nad 25°C atd
jestli ti nedochází rozdíl mezi příjmem 0,5kW a spotřebou 20-30kW motoru (tolik může brát při ustálený, velice klidný, pomalý jízdě - po rovině), tak je mi líto
reálný význam goniometrických funkcí sinus a cosinus - při dopadu paprsků pod úhlem 30° je příjem energie poloviční
p.s. Tesla používá napětí baterie 400V, 20000mAh(3,7V) powerbanka váží 300g
20powebank 20000mAh(3,7V) = 20x 74Wh(3,7V) = 20x 0,74Wh(370V) = 14,8Wh(370V)
20x300g = 6,6kg - vynásob 1000 a máš 14,8kW baterii pro elektromobil
že budou mít elektromotory v autech přes 100kW ber jako hotovou věc
Odpovědět0 0
uprostřed slunečnýho léta, když ti dojde šťáva v pět odpoledne, počkáš jenom do druhýho dne, abys před polednem měl nabito na možná 5-6km (snad nebude polojasno) ... přeci jenom, na 1-2kWh si chvíli počkáš
nebo si to odtlačíš, ale ty baterky jsou sakra těžký
nebo si to odtlačíš, ale ty baterky jsou sakra těžký
Odpovědět0 0
takže až ti dojde na konci deštivýho října štáva uprostřed pole, tak si počkáš dva až čtyři dny, aby sis popojel dalších 5km k obyčejný zásuvce, která ti to trochu nabije za další den, abys dojel k rychlonabíječce
jo to je argument
jo to je argument
Odpovědět0 0
prosím o info, které běžné lepší panely dodávají 200-220 W/m² (konkrétně, o žádných běžných prosím nevím, jenom o speciálních - rád bych se podíval, kolik stojí a v čem spočívá jejich vyšší účinnost ... z běžné produkce znám jenom panely okolo 170W/m²)
jistě bude problém se znečistěním vozovky pneumatikami (nemyslím jenom prach ze špinavých pneu, ale i prach z čistých pneu - z opotřebení - stejně tak černé šmouhy), znečistěním z ovzduší (poletující prach z přírody, spraš, pyly, nebo zaprší písek..)
silnice bude dále zastíněná samotnými jedoucími automobily, to může být klidně například třetina až šestina vozovky, v některých případech možná i polovina (šikmé stíny, automobil zastíní více, než je jeho půdorys)
při horizontálním uložení panelů nebude silnice pravděpodobně produkovat vůbec nic --> dokud slunce nebude více než cca 30° nad obzorem (například kvůli absolutnímu lomu světla) - tzn pokud je slunce v poledne v nadhlavníku (to opravdu není běžné) tak mezi zhruba 8:00-16:00 (zimního času) ..... tedy produkce bude po dobu 8h (např. na obratníku v při slunovratu) - to je ten nejvíce ideální případ ....
v Káhiře to bude při letním slunovratu mezi cca 8:30-15:30 (zimního času) - 7h
v Římu o letním slunovratu mezi 9:00-15:00 (zimního času) - 6h
toto je ten nejlepší čas a doba, kdy vůbec panely ožijí a začnou z nuly pomalu něco dělat - a zase na nule pomalu skončí
Káhira o rovnodennosti - 9:30-14:30 (zimního času) - 5h ...
Řím o rovnodennosti - 10:00-14:00 (zimního času) - pouhé 4h, kdy panely zlehka začnou s produkcí a pomalu s ní po poledni odpadnou
zimní slunovrat snad jenom ve zkratce - Řím nic (slovy 0), Káhira 11:00-13:00
dále bude problém s teplotou solárních panelů, kterým rapidně klesá účinnost se vzrůstající teplotou - přitom zespodu - od chladné země - budou izolovány a zároveň budou izolovány i zvrchu od chlazení vzduchem
o opravách panelů ani nemusíme spekulovat, to ukáže čas
celkově mi toto připadá spíše jako promyšlený plán, jak vyrobit prototyp a potom ho prezentovat zeleným pomatencům (s humanitárním vzděláním, bez špetky technických znalostí, pro které je fyzika mlhavý pojem nebo sprosté slovo = všichni zelení) ve vládách v západním světě jako jedinečné řešení všech problémů světa = pro čínské podniky jedinečný zisk
jistě bude problém se znečistěním vozovky pneumatikami (nemyslím jenom prach ze špinavých pneu, ale i prach z čistých pneu - z opotřebení - stejně tak černé šmouhy), znečistěním z ovzduší (poletující prach z přírody, spraš, pyly, nebo zaprší písek..)
silnice bude dále zastíněná samotnými jedoucími automobily, to může být klidně například třetina až šestina vozovky, v některých případech možná i polovina (šikmé stíny, automobil zastíní více, než je jeho půdorys)
při horizontálním uložení panelů nebude silnice pravděpodobně produkovat vůbec nic --> dokud slunce nebude více než cca 30° nad obzorem (například kvůli absolutnímu lomu světla) - tzn pokud je slunce v poledne v nadhlavníku (to opravdu není běžné) tak mezi zhruba 8:00-16:00 (zimního času) ..... tedy produkce bude po dobu 8h (např. na obratníku v při slunovratu) - to je ten nejvíce ideální případ ....
v Káhiře to bude při letním slunovratu mezi cca 8:30-15:30 (zimního času) - 7h
v Římu o letním slunovratu mezi 9:00-15:00 (zimního času) - 6h
toto je ten nejlepší čas a doba, kdy vůbec panely ožijí a začnou z nuly pomalu něco dělat - a zase na nule pomalu skončí
Káhira o rovnodennosti - 9:30-14:30 (zimního času) - 5h ...
Řím o rovnodennosti - 10:00-14:00 (zimního času) - pouhé 4h, kdy panely zlehka začnou s produkcí a pomalu s ní po poledni odpadnou
zimní slunovrat snad jenom ve zkratce - Řím nic (slovy 0), Káhira 11:00-13:00
dále bude problém s teplotou solárních panelů, kterým rapidně klesá účinnost se vzrůstající teplotou - přitom zespodu - od chladné země - budou izolovány a zároveň budou izolovány i zvrchu od chlazení vzduchem
o opravách panelů ani nemusíme spekulovat, to ukáže čas
celkově mi toto připadá spíše jako promyšlený plán, jak vyrobit prototyp a potom ho prezentovat zeleným pomatencům (s humanitárním vzděláním, bez špetky technických znalostí, pro které je fyzika mlhavý pojem nebo sprosté slovo = všichni zelení) ve vládách v západním světě jako jedinečné řešení všech problémů světa = pro čínské podniky jedinečný zisk
Odpovědět0 0
iphone decem ?
Odpovědět0 0
250kWh při přibližně 250kg mě přesvědčí, rozměr není úplně rozhodující - i když 100Wh/l by při této kapacitě bylo značně omezující ;)
dejme tomu nad 200Wh/l
p.s. ano, mám rád sci-fi
dejme tomu nad 200Wh/l
p.s. ano, mám rád sci-fi
Odpovědět0 0
v tom případě se omlouvám, nepřečetl jsem si uvedené zdroje, a kvituji, že počítáte z místních evropských poměrů
nicméně trvám na bodu:
"od uživatelů, kteří si elektromobily pořízují proto, aby ušeřili, aby jezdili úsporně - takových uživatelů, kteří si na tom zakládají a kteří se ochotně podělí o své dosažené nízké hodnoty spotřeby"
přeci jenom si elektromobily pořizují bohatí jedinci, ovšem především takoví, kteří se snaží o úspornost (energie) - čemuž může odpovídat i jejich styl používání vozidla (třeba málo topí, nebo nejezdí rychle)
nemusí to být hodnota, se kterou bude jezdit každý - je to však rozhodně reálně dosažitelná hodnota (nikoli každým dosahovaná)
předpokládám, že se do tohoto průzkumu zapojují hlavně majitelé, kteří dosahují spíše nízkých hodnot - dále předpokládám, že majitelům, kteří na to rádi a často šlápnou (tesla si to nechá ochotně líbit, o tom žádná) budou podobné průzkumy ukradené a svůj čas raději věnují rychlejšímu koníčku .o)
rozdíl 16% léto/zima beru jako reálný, těžko říct, jaký je to vlastně rozdíl léto/zima - v létě někdo klimatizaci nezapíná, protože mu nevadí horko, někdo klimu zapíná a netopí tak moc v zimě ....
co je zima a co je léto se bude také různit ... -15°C, -3°C, +20°C, +35°C .......
kolik může mít spotřebu normální přímotop ve vozidle ochlazovaném proudícím vzduchem si odhadnu třeba na 1kW při 0°C, ale kdo ví, jaká je realita
v každém případě děkuji za spoustu zajímavých údajů, je příjemné podívat se na vše trochu jinak a obohatit se o další informace
rád si toto všechno přečtu o pár let později, ať vidím, kam se věci posunuly a jak naivně jsem se na situaci díval :)
nicméně trvám na bodu:
"od uživatelů, kteří si elektromobily pořízují proto, aby ušeřili, aby jezdili úsporně - takových uživatelů, kteří si na tom zakládají a kteří se ochotně podělí o své dosažené nízké hodnoty spotřeby"
přeci jenom si elektromobily pořizují bohatí jedinci, ovšem především takoví, kteří se snaží o úspornost (energie) - čemuž může odpovídat i jejich styl používání vozidla (třeba málo topí, nebo nejezdí rychle)
nemusí to být hodnota, se kterou bude jezdit každý - je to však rozhodně reálně dosažitelná hodnota (nikoli každým dosahovaná)
předpokládám, že se do tohoto průzkumu zapojují hlavně majitelé, kteří dosahují spíše nízkých hodnot - dále předpokládám, že majitelům, kteří na to rádi a často šlápnou (tesla si to nechá ochotně líbit, o tom žádná) budou podobné průzkumy ukradené a svůj čas raději věnují rychlejšímu koníčku .o)
rozdíl 16% léto/zima beru jako reálný, těžko říct, jaký je to vlastně rozdíl léto/zima - v létě někdo klimatizaci nezapíná, protože mu nevadí horko, někdo klimu zapíná a netopí tak moc v zimě ....
co je zima a co je léto se bude také různit ... -15°C, -3°C, +20°C, +35°C .......
kolik může mít spotřebu normální přímotop ve vozidle ochlazovaném proudícím vzduchem si odhadnu třeba na 1kW při 0°C, ale kdo ví, jaká je realita
v každém případě děkuji za spoustu zajímavých údajů, je příjemné podívat se na vše trochu jinak a obohatit se o další informace
rád si toto všechno přečtu o pár let později, ať vidím, kam se věci posunuly a jak naivně jsem se na situaci díval :)
Odpovědět0 0
pravda nevím, kolik přesně stojí kWh v Uk - porovnával jsem účet za elektřinu, kteří mají známí (bydlí v zatepleném mikrořadovém domku, mají cca 7 led světel, televizi, lednici, bojler, sporák, 2 telefony a notebook) a svůj, skoro dvakrát nižší účet (spousta zbytečně svítících světel, jenom pár z nich led, 200w zesilovač, 2x 3,5kW klimatizace, namrznutý mrazák, namrznutá lednice, 2 neúsporné počítače, 50" plasma, 90W notebook, všude nonstop zapojené nabíječky, fouká mi skrz okna atd) ... netuším tedy, proč platí tolik (což je jedno)
máte pravdu, (postarší) sametový bezínový šestiválec v pětkovém bavoráku spapá 10-11litrů normálně, při 200km/h 13,5 litrů .. jede 250km/h (asi omezovač), rozhodně nemá ani poloviční akceleraci jako tesla, zase mu je cca 7-10let, má krásný zvuk, najeto cca 200-300.000, stojí 150-250.000,- a údržba motoru se omezuje na olej a svíčky a motor klidně vydrží dalších 250-350.000km (osobně bmw teda nemám .) - ano, ten benzín bude drahý (ale možná by šlo předělat na lpg/cng a potom to cenově nebude nejhorší) - kolik stojí tesla všichni víme, kolik bude stát elektřina na 250.000km taky
co se výroby baterií týče - zpracování lithia vlastně nevím ... co se těžby+zpracování halogenů, manganu, kobaltu a ostatních týče, myslel jsem, že to je zdrojem onoho odpadu, především čištění a separace kovů - ale je pravda, že jsem se o toto zajímal drahně let dozadu a nevím, jaká je situace v současnosti, možná je naprosto opačná a možná se tyto prvky při výrobě li-ion už ani nepoužívají - omlouvám se tedy za napadání situace v asii (a africe?) ohledně korektního přístupu k životnímu prostředí
v každém případě nevím o tom, že se materiály pro li-ion baterie (nebo samotné baterie) vyrábí v evropě (přitom by to měla být vysoce specializovaná činnost, v čistém postředí, se značně vzdělanými pracovníky - ideální továrna na "západě/východní evropě") - pokud tomu tak je, rád se dozvím kde
máte pravdu, (postarší) sametový bezínový šestiválec v pětkovém bavoráku spapá 10-11litrů normálně, při 200km/h 13,5 litrů .. jede 250km/h (asi omezovač), rozhodně nemá ani poloviční akceleraci jako tesla, zase mu je cca 7-10let, má krásný zvuk, najeto cca 200-300.000, stojí 150-250.000,- a údržba motoru se omezuje na olej a svíčky a motor klidně vydrží dalších 250-350.000km (osobně bmw teda nemám .) - ano, ten benzín bude drahý (ale možná by šlo předělat na lpg/cng a potom to cenově nebude nejhorší) - kolik stojí tesla všichni víme, kolik bude stát elektřina na 250.000km taky
co se výroby baterií týče - zpracování lithia vlastně nevím ... co se těžby+zpracování halogenů, manganu, kobaltu a ostatních týče, myslel jsem, že to je zdrojem onoho odpadu, především čištění a separace kovů - ale je pravda, že jsem se o toto zajímal drahně let dozadu a nevím, jaká je situace v současnosti, možná je naprosto opačná a možná se tyto prvky při výrobě li-ion už ani nepoužívají - omlouvám se tedy za napadání situace v asii (a africe?) ohledně korektního přístupu k životnímu prostředí
v každém případě nevím o tom, že se materiály pro li-ion baterie (nebo samotné baterie) vyrábí v evropě (přitom by to měla být vysoce specializovaná činnost, v čistém postředí, se značně vzdělanými pracovníky - ideální továrna na "západě/východní evropě") - pokud tomu tak je, rád se dozvím kde
Odpovědět0 0
mě připadá, že naprostá většina údajů, ze kterých je čerpáno pro výpočtu průměrné spotřeby, pochází z usa (především kalifornie), kde je většinou maximální povolená rychlost 110km/h
z míst, kde není potřeba v autě topit
od uživatelů, kteří si elektromobily pořízují proto, aby ušeřili, aby jezdili úsporně - takových uživatelů, kteří si na tom zakládají a kteří se ochotně podělí o své dosažené nízké hodnoty spotřeby
předpokládám, že osobně bych s teslou jezdil nejmíň za 333Wh/km B-) ....kdo ví, nemám tu možnost a mít nebudu - přeci jenom, je to drahá hračka (navíc nedojede moc daleko, z prahy do ostravy by se asi muselo jet pomalu, aby to jen tak tak vyšlo ... pochopitelně včetně zácpy, topení/klimatizace, hudby, svícení a nabíjení telefonu, fotoaparátu, powerbanky a notebooku)
vývoj spalovacích motorů je, zdá se, uměle utlumen (výrobcům se vývoj nevyplatí, protože už vědí, že spalovací motory budou legislativou brzo zakázány), možnosti pro zlešení stále jsou (pravda, není jich moc, především založené na změně kompresního poměru a těžko říct, jak přínosné by mohlo být jejich vylepšení)
cng, tede metan, je z mého skromného pohledu velice perspetivní palivo, které je snadno produkovatelné (nejen) z víceméně libovolné biomasy, také pomocí elektřiny z oxidu uhličitého známou sabatierovou reakcí
možná by mě nepřekvapilo, kdyby po důkladné optimalizaci bylo ukládání elektrické energie přes sabatierovu reakci do metanu účinější, než výroba lithiových baterií a ukládání energie v nich (myšleno pro pohon dopravních prostředků a skladování)
úplně bych spalovací motory nezavrhoval, mají výhody, které elektrický pohon nemá a mít nebude
navíc jsou dobrou cestou pro přeměnu nebezpečného toxického biohazardu jménem ropa, kterým je planeta zamořená, na čistý oxid uhličitý, který je potravou pro flóru .o) nebojte se, tento odpadní biohazard, posmrtné pozůstatky - čistě koncentrovaná smrt - se na této planetě ukládal miliony let, je ho stále všude dost, a je vysoce nebezpečný pro (prakticky) veškerý život - čím dříve se ho zbavíme tou nejlepší cestou, tím lépe
jinak máte ve spoustě věcí pravdu, a na nové baterie se moc těším, snad už brzo doopravdy přijdou ....
minimálně budocnost městské dopravy by mohla být v podání elektromobilů příjemná
z míst, kde není potřeba v autě topit
od uživatelů, kteří si elektromobily pořízují proto, aby ušeřili, aby jezdili úsporně - takových uživatelů, kteří si na tom zakládají a kteří se ochotně podělí o své dosažené nízké hodnoty spotřeby
předpokládám, že osobně bych s teslou jezdil nejmíň za 333Wh/km B-) ....kdo ví, nemám tu možnost a mít nebudu - přeci jenom, je to drahá hračka (navíc nedojede moc daleko, z prahy do ostravy by se asi muselo jet pomalu, aby to jen tak tak vyšlo ... pochopitelně včetně zácpy, topení/klimatizace, hudby, svícení a nabíjení telefonu, fotoaparátu, powerbanky a notebooku)
vývoj spalovacích motorů je, zdá se, uměle utlumen (výrobcům se vývoj nevyplatí, protože už vědí, že spalovací motory budou legislativou brzo zakázány), možnosti pro zlešení stále jsou (pravda, není jich moc, především založené na změně kompresního poměru a těžko říct, jak přínosné by mohlo být jejich vylepšení)
cng, tede metan, je z mého skromného pohledu velice perspetivní palivo, které je snadno produkovatelné (nejen) z víceméně libovolné biomasy, také pomocí elektřiny z oxidu uhličitého známou sabatierovou reakcí
možná by mě nepřekvapilo, kdyby po důkladné optimalizaci bylo ukládání elektrické energie přes sabatierovu reakci do metanu účinější, než výroba lithiových baterií a ukládání energie v nich (myšleno pro pohon dopravních prostředků a skladování)
úplně bych spalovací motory nezavrhoval, mají výhody, které elektrický pohon nemá a mít nebude
navíc jsou dobrou cestou pro přeměnu nebezpečného toxického biohazardu jménem ropa, kterým je planeta zamořená, na čistý oxid uhličitý, který je potravou pro flóru .o) nebojte se, tento odpadní biohazard, posmrtné pozůstatky - čistě koncentrovaná smrt - se na této planetě ukládal miliony let, je ho stále všude dost, a je vysoce nebezpečný pro (prakticky) veškerý život - čím dříve se ho zbavíme tou nejlepší cestou, tím lépe
jinak máte ve spoustě věcí pravdu, a na nové baterie se moc těším, snad už brzo doopravdy přijdou ....
minimálně budocnost městské dopravy by mohla být v podání elektromobilů příjemná
Odpovědět0 1
pardon, 20x je samozřejmě omyl :/ chtěl jsem napsat 2,5x, nechápu jak se mi povedlo takhle ujet a nevšimnout si
vtip u klimatizace ve v tom, že spalovací motor spotřebuje na svůj provoz nějaké množství energie (což je nevýhoda) ale běží pořád a při svém běhu není nárůst zapnuté klimatizace na spotřebu tak markantní (záleží na klimatizaci i na motoru)
nechci tesle (celkově některým elektromobilům) ubírat její klady - nízká spotřeba při nízkých rychlostech, fantastická akcelerace, vysoká rychlost, dobré jízdní vlastnosti
ale srovnávat energetickou bilanci 60 litrů fosilního paliva oproti 60-100kWh v baterii, to mi adekvátní nepřijde
neuvádět jiné vlastnosti, ve kterých elekromobily prohrávají a které spalovací motory mají (také díky čemuž nejsou tak úsporné, respektive je tato neúspornost vhodně využita jinak, a to často) mě taky udivuje
osobně vidím pohon dopravních prostředků z uložené elektrické energie jako perspektivní do budoucna, rád bych se těšil na řízení auta, které bude mít minimálně stejné výkony jako tesla s - ale zároveň bude mít 10 větší kapacitu baterií (jestli tou dobou bude vůbec legální řídit automobil)
chápu, že cesta bude dlouhá a trnitá - a hlavně drahá - a to pro všechny bez výjimky
zapomínat na nebezpečí, které lithiové baterie budou představovat při haváriích (jak úrazy elektrickým proudem, tak výbuchy baterií) také není v pořádku - osobně bych raději zkoušel utéct z auta s praskou nádrží plnou benzínu než z auta s několika proraženými li-ion články (řetězový výbuch a požár 600kg lithia bude jistě impresivní)
ano, ještě se to nestalo ( snad se to stávat nebude)
snad budou vyvinuty nějaké ochrany (které si zatím neumím představit), aby jak úrazy elektrickým proudem, tak požáry akumulátorů byly omezené nebo částečně pod kontrolou
snad budou vyvinuty nějaké lepší, skutečně ekologické baterie, více odolné, s 10x vyšší kapacitou
potom jistě uznám, že doba nastala .... zatím je vše v počátcích, velké množství problémů před námi a příznivci elektropohonu se tváří, že nevýhody neexistují
p.s. když už rozebíráte ekonomičnost provozu - co lpg/cng ? to je velmi levné a například emise ze spalování metanu jsou nízké
vtip u klimatizace ve v tom, že spalovací motor spotřebuje na svůj provoz nějaké množství energie (což je nevýhoda) ale běží pořád a při svém běhu není nárůst zapnuté klimatizace na spotřebu tak markantní (záleží na klimatizaci i na motoru)
nechci tesle (celkově některým elektromobilům) ubírat její klady - nízká spotřeba při nízkých rychlostech, fantastická akcelerace, vysoká rychlost, dobré jízdní vlastnosti
ale srovnávat energetickou bilanci 60 litrů fosilního paliva oproti 60-100kWh v baterii, to mi adekvátní nepřijde
neuvádět jiné vlastnosti, ve kterých elekromobily prohrávají a které spalovací motory mají (také díky čemuž nejsou tak úsporné, respektive je tato neúspornost vhodně využita jinak, a to často) mě taky udivuje
osobně vidím pohon dopravních prostředků z uložené elektrické energie jako perspektivní do budoucna, rád bych se těšil na řízení auta, které bude mít minimálně stejné výkony jako tesla s - ale zároveň bude mít 10 větší kapacitu baterií (jestli tou dobou bude vůbec legální řídit automobil)
chápu, že cesta bude dlouhá a trnitá - a hlavně drahá - a to pro všechny bez výjimky
zapomínat na nebezpečí, které lithiové baterie budou představovat při haváriích (jak úrazy elektrickým proudem, tak výbuchy baterií) také není v pořádku - osobně bych raději zkoušel utéct z auta s praskou nádrží plnou benzínu než z auta s několika proraženými li-ion články (řetězový výbuch a požár 600kg lithia bude jistě impresivní)
ano, ještě se to nestalo ( snad se to stávat nebude)
snad budou vyvinuty nějaké ochrany (které si zatím neumím představit), aby jak úrazy elektrickým proudem, tak požáry akumulátorů byly omezené nebo částečně pod kontrolou
snad budou vyvinuty nějaké lepší, skutečně ekologické baterie, více odolné, s 10x vyšší kapacitou
potom jistě uznám, že doba nastala .... zatím je vše v počátcích, velké množství problémů před námi a příznivci elektropohonu se tváří, že nevýhody neexistují
p.s. když už rozebíráte ekonomičnost provozu - co lpg/cng ? to je velmi levné a například emise ze spalování metanu jsou nízké
Odpovědět0 0
pochopitelně muže použít sluníčkářskou rétoriku, že právě piráti řítící se nebezpečnou vysokou rychlostí 150km/h (kterou občas jezdí odhadem 10% řidičů v čechách, buďme upřímní) - právě tito hrdlořezové připraví o život rychlostí 150km/h každou vteřinu miliony lidí ! ne - miliardy ! nejméně .o)
tudíž diskuze o rychlostech nad 100km/h je irelevantní, tou se rozumný člověk samozřejmě nikdy nepohybuje
nejlépe by bylo omezit rychlost na 20km/h, planeta přece patří lidem a nikoli automobilům - nebo bicyklům (tyto ohavné stroje jenom zotročují lidi, přece)
spotřeba elektromobilů je při rychlosti 20km/h opravdu velmi nízká, to musím upřímně uznat (i okolo 50-60 km/h je jejich spotřeba excelentně nízká)
tudíž diskuze o rychlostech nad 100km/h je irelevantní, tou se rozumný člověk samozřejmě nikdy nepohybuje
nejlépe by bylo omezit rychlost na 20km/h, planeta přece patří lidem a nikoli automobilům - nebo bicyklům (tyto ohavné stroje jenom zotročují lidi, přece)
spotřeba elektromobilů je při rychlosti 20km/h opravdu velmi nízká, to musím upřímně uznat (i okolo 50-60 km/h je jejich spotřeba excelentně nízká)
Odpovědět0 0
ohledně oné výdrže běžných baterií panasonic 18650 - jistě brzy uvidíme, on se tím sice nikdo chlubit nebude, ale čas ukáže ......
takovou skvělou baterii mít tak v notebooku ... oh wait ....
takovou skvělou baterii mít tak v notebooku ... oh wait ....
Odpovědět0 0
reálná cena fosilních paliv může být taky 3Kč za litr - to záleží, v jaké jsme zemi, že ....
ono ne nadarmo se na ceně podepisuje nejen spotřební daň, DPH, daň z příjmu (těch, co se podílejí na výrobě a přepravě)
kdežto cena za elektrickou energii je v této zemi značně nízko - podívejte se, kolik stojí kWh v UK
samozřejmě se nebudu zastávat drahých vozidel s naftovými motory, co se nákladů za údržbu týče (nic dražšího se ze světa spalovacích motorů už vybrat nedalo, že ano - samozřejmě v rámci běžného vozového parku, supersporty asi počítat nebudeme)
celkově se za 12 let můžeme dočkat té samé spotřební daně za elektrickou energii, včetně té, co spotřebujeme doma - státní kasy se nenechají o nic připravit, tím spíš o tak vysokou částku .... hurá, konečně bude účet za elektřinu 5x větší ........
dále už vůbec není bráno v potaz, kolik by stála ta samá těžba a výroba baterií v evropě, při dodržování evropských norem! (které se ovšem vztahují na evropskou výrobu fosilních paliv)
kolik by odhadem mohly stát baterie, jejichž suroviny by byly těžené a zpracovávané podle evropských zákonů? 5x víc? 10x? 100x?!
pokrytecké západní zavírání očí nad brutální těžbou a otřesným vypouštěním odpadů v asijských zemích - jak typické ....
ono ne nadarmo se na ceně podepisuje nejen spotřební daň, DPH, daň z příjmu (těch, co se podílejí na výrobě a přepravě)
kdežto cena za elektrickou energii je v této zemi značně nízko - podívejte se, kolik stojí kWh v UK
samozřejmě se nebudu zastávat drahých vozidel s naftovými motory, co se nákladů za údržbu týče (nic dražšího se ze světa spalovacích motorů už vybrat nedalo, že ano - samozřejmě v rámci běžného vozového parku, supersporty asi počítat nebudeme)
celkově se za 12 let můžeme dočkat té samé spotřební daně za elektrickou energii, včetně té, co spotřebujeme doma - státní kasy se nenechají o nic připravit, tím spíš o tak vysokou částku .... hurá, konečně bude účet za elektřinu 5x větší ........
dále už vůbec není bráno v potaz, kolik by stála ta samá těžba a výroba baterií v evropě, při dodržování evropských norem! (které se ovšem vztahují na evropskou výrobu fosilních paliv)
kolik by odhadem mohly stát baterie, jejichž suroviny by byly těžené a zpracovávané podle evropských zákonů? 5x víc? 10x? 100x?!
pokrytecké západní zavírání očí nad brutální těžbou a otřesným vypouštěním odpadů v asijských zemích - jak typické ....
Odpovědět0 0
ovšem je to hodně o rychlosti, kterou jedeme - a to je něco, čemu se článek velkou oklikou vyhnul
zmiňovaná tesla má sice vysoký výkon, ale cestování při rychlosti 130km/h značně zkracuje dojezd ... bězně se s ní jezdí rychlostí 100km/h, protože při 130km/h má o cca 40% vyšší spotřebu
při ještě vyšších rychlostech dojezd elektromobilů klesá drasticky dolů - například při rychlosti 200km/h je spotřeba 20x vyšší
tedy v článku porovnávané bmw 320i a 750i jsou na tom se spotřebou při vysokých rychlostech (až)mnohonásobně lépe (jakékoli silnější auto se spalovacím motorem) a styl, jakým bylo provedeno srovnání těchto vozů je více než zavádějící
taktéž vysokou měrou záleží na počasí - respektive teplotě, při jakých je dojezd měřen - při mrazech mají elektromobily výrazně nižší dojezd, daný nejenom sníženou schopností baterií, ale i potřebou topit a odvlhčovat vzduch v kabině (minimálně, aby se nemlžila okna) - jistě víte, co to znamená pro účet vytápění přímotopy .....
ale i vysoké teploty bateriím nesvědčí - a opět, klimatizace má nemalou spotřebu
zmiňovaná tesla má sice vysoký výkon, ale cestování při rychlosti 130km/h značně zkracuje dojezd ... bězně se s ní jezdí rychlostí 100km/h, protože při 130km/h má o cca 40% vyšší spotřebu
při ještě vyšších rychlostech dojezd elektromobilů klesá drasticky dolů - například při rychlosti 200km/h je spotřeba 20x vyšší
tedy v článku porovnávané bmw 320i a 750i jsou na tom se spotřebou při vysokých rychlostech (až)mnohonásobně lépe (jakékoli silnější auto se spalovacím motorem) a styl, jakým bylo provedeno srovnání těchto vozů je více než zavádějící
taktéž vysokou měrou záleží na počasí - respektive teplotě, při jakých je dojezd měřen - při mrazech mají elektromobily výrazně nižší dojezd, daný nejenom sníženou schopností baterií, ale i potřebou topit a odvlhčovat vzduch v kabině (minimálně, aby se nemlžila okna) - jistě víte, co to znamená pro účet vytápění přímotopy .....
ale i vysoké teploty bateriím nesvědčí - a opět, klimatizace má nemalou spotřebu
Odpovědět0 0
u elektromobilu musíte měnit baterie - i když se tesla holedbá výdrží - hm, kolik? - půl milionu km? 200.000 km? dokonce se chlubí i neomezenou vzdáleností .........
používá přitom běžné lithiové články, co máte v notebooku - a ty vydrží jak dlouho? hm? po třech letech, ať už používání nebo nepoužívání, začínají být na odpis ... běžně v provozu jsou tesly cca 3 roky staré nanejvýš, takže uvidíme za 3 roky (ano, jezdí i pár starších, taky z nich dost mělo problémy s bateriemi)
výměna 5x5 litrů oleje a cca 600kg baterií mi připadá jednoznačná, to bych sem nezatahoval
používá přitom běžné lithiové články, co máte v notebooku - a ty vydrží jak dlouho? hm? po třech letech, ať už používání nebo nepoužívání, začínají být na odpis ... běžně v provozu jsou tesly cca 3 roky staré nanejvýš, takže uvidíme za 3 roky (ano, jezdí i pár starších, taky z nich dost mělo problémy s bateriemi)
výměna 5x5 litrů oleje a cca 600kg baterií mi připadá jednoznačná, to bych sem nezatahoval
Odpovědět0 1