www.svetmobilne.cz
>
>

KTM prodloužilo dojezd elektrické motorky Freeride E-XC

KTM prodloužilo dojezd elektrické motorky Freeride E-XC
, , aktualita
Společnost KTM uvedla druhou generaci svého elektrického endura Freeride E-XC. Hlavní změnou je prodloužení dojezdu o nezanedbatelných 50 %. Zapracovalo se také na odpružení motocyklu pro lepší ovládání.
K oblíbeným
reklama
Elektrický pohon se netýká jen aut nebo autobusů, výrobci s ním koketují i u motorek. Např. v roce 2016 se představila 3D tiskem vyrobená motorka APWorks Light Rider, nicméně tradiční výrobce KTM představil elektrické enduro již v roce 2012 a nyní přichází jeho druhá generace Freeride E-XC. Hlavním vylepšením je větší 260V Li-Ion akumulátor, který je nyní schopen pojmout 3,9 kWh energie (původně 2,6 kWh). Jeho dojezd je tak o 50 % delší a měl by nabídnout 1,5 hodiny provozu. Toto číslo se pochopitelně může lišit v závislosti na terénu, stylu jízdy i váze jezdce.
 
KTM Freeride E-XC
 
Nabíjení se svým způsobem zrychlilo také, a tak o 50 % větší baterie ve výsledku nabita za stejný čas jako u předchůdce. To znamená 80 minut na plné nabití, resp. za 50 minut budete na 80 %. Baterii lze také velmi snadno vyměnit za nabitou a pokračovat v jízdě. Motor má vodotěsný hliníkový kryt a vylepšené chlazení. Tentokrát je už možné využít i rekuperaci brzdné energie, což by mělo dále zvýšit dojezd.
 
KTM Freeride E-XC displej
 
Samotný elektromotor má výkon 18 kW při 4500 otáčkách za minutu a točivý moment 42 Nm již od nulových otáček, nicméně pro kategorii A1 je jeho výkon omezen na polovinu, tedy na 9 kW při 5500 otáčkách. Další užitečnou novinkou je vylepšené odpružení WP Xplor. Tím se přibližuje standardním endurům značky KTM, které používají 48mm vidlice Xplor (Freeride E-XC má 43mm vidlici s 250mm zdvihem).
 
KTM Freeride E-XC baterie
 
Vepředu jsou 260mm 4pístkové brzdy, vzadu pak 2pístkové s průměrem 230 mm. K dispozici je displej s ukazatelem nabití, který začne blikat při zbývajících 10 % baterie a přepne motocykl do úsporného módu. Motocykl váží 111 kilogramů a jeho prodej bude zahájen v lednu roku 2018. Cena novinky zatím nebyla zveřejněna.
 
KTM Freeride E-XC v terénu
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Škoda představila elektrické Citigo iV Škoda představila elektrické Citigo iV
V nabídce mladoboleslavské automobilky Škoda se objevuje první elektromobil v podobě malého městského Citiga iV. Novinka nabídne vyšší výkon než benzínové verze a dojezd na jedno nabití dosahuje přes 250 km.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici Apple MacBook Pro dostává 8jádro a lepší klávesnici
Apple uvedl aktualizované notebooky MacBook Pro pro rok 2019. Asi nejdůležitější změnou nebude zavedení 8jádrových procesorů, které významně navyšují výkon, ale především to, že se Apple opět pokusil vylepšit klávesnici.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI Škoda uvádí plug-in hybrid Superb iV s 1.4 TSI
Automobilka Škoda začíná pracovat na elektrifikaci svého portfoila a jedním z prvních počinů je nový plug-in hybrid Superb iV. Novinka má umět jezdit i v čistě elektrickém režimu a ujet vzdálenost až 55 kilometrů.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země Smartphony Sony: zaměří se jen na vybrané země
Smartphony Sony to mají dnes hodně nahnuté. Divize je hodně ztrátová, prodeje padají neustále níž a Sony se tak rozhodlo, že se bude soustředit už jen na čtyři světové oblasti. Evropa je stále mezi nimi.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře
Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu Renault Mégane RS Trophy-R: rekordní předokolka na Nürburgringu
Závody o nejrychlejší předokolku na okruhu Nürburgring pokračují a dosavadní titul musí Honda chtě nechtě předat Renaultu. Jeho nový Mégane RS Trophy-R totiž japonský hot hatch překonal o téměř 4 sekundy.
23.5.2019, aktualita, Milan Šurkala