www.svetmobilne.cz
>
>

Konec elektrického snu, Sion navyšuje cenu akumulátoru o 138 %

Konec elektrického snu, Sion navyšuje cenu akumulátoru o 138 %
, , aktualita
Crowdfundingové projekty jen zřídka vyjdou k plné spokojenosti všech zúčastněných. Sono Motors mělo v plánu vyrábět elektromobil Sion s pomocnými solárními panely. Jenže totálně neodhadlo cenu baterií, která je v praxi násobně větší.
K oblíbeným
reklama
Spousta věcí vypadá na papíře krásně, ale jakmile se začne dělat prakticky, různí čertíci vyskáčou ze škatulky ven a vše, co bylo růžové, hodně rychle zčerná. Tato nemilá situace se stala i crowdfundingovému projektu Sono Motors. Cílem bylo vyvinout levné elektrické auto Sion, které mělo mít solární panely. Jejich úlohou sice nebylo zajistit 100 % energie k pohonu, měly ale pomoci auto průběžně aspoň částečně dobíjet. Vůz měl stát 16000 EUR, přičemž akumulátor se měl buď pronajímat za měsíční poplatek nebo koupit za 4000 EUR (cca $4500). A zde je kámen úrazu. Tento akumulátor pojme 35 kWh, což by znamenalo cenu necelých $130 za kWh. To byla velmi optimistická cena už tehdy a dalo se předpokládat, že se ji nepodaří dosáhnout (dnes je cena za kWh někde okolo $200, nicméně některé automobilky jsou údajně už pod $140).
 
Elektromobil Sono Motors Sion
 
Akumulátor bude Sono Motors nakonec brát od firmy ElringKlinger, jenže jak společnost zmínila na Facebooku, není v její moci ji udržet na původně slibované částce 4000 EUR. Kdyby v praxi vzrostla cena třeba na těch standardních $200 za kWh (tzn. $7000, resp. 6200 EUR za akumulátor), dalo by se to pochopit, jenže ona vzrostla na skoro 2,4násobek. Konečná cena totiž bude neuvěřitelných 9500 EUR. To je skoro $310 za 1 kWh. Z lidového elektromobilu se tak stává elektromobil s jedním z nejdražších akumulátorů na světě. Původní cena vozu včetně baterie tak vzrostla z 20000 EUR na 25500 EUR, což je o 27,5 % více. Cena měsíčního pronájmu nicméně zůstává na hodnotě 90-140 EUR.
 
Výrobce se snaží situaci zachránit tím, že podle něj je nový akumulátor kvalitnější než předchozí a také to, že vůz má znatelně lepší specifikace, než bylo původně zamýšleno. Ten měl mít maximální výkon 80 kW, nicméně ve výsledku posílil na velmi slušných 120 kW a 290 Nm. O výrobu pohonného systému se postará Continental. Sion má solární panely, které kryjí 7,5 m2, což je opravdu hodně a najdete je nejen na kapotě a střeše, ale také na dveřích a zadním blatníku. Dle výrobce by to mělo stačit na dobití energie pro 30 kilometrů denně, což je více než polovina průměrného denního nájezdu evropského řidiče.
 
35kWh akumulátor by měl vystačit na 250 km jízdy a podporováno bude také rychlé 50kW nabíjení. Samotné solární panely by měly mít maximální výkon 1,205 kW. Auto má rozměry 4,11×1,79×1,68 metru a krátký rozvor 2,45 metru. Velký je zavazadlový prostor s objemem 500 litrů. Auto by se mělo začít prodávat příští rok, otázkou však zůstává, zda o něj bude za takovou cenu ještě zájem.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h
Je dobře známo, že Čína a její společnost CRRC Corporation chystá nové rychlovlaky typu maglev. Nyní představila výsledek svého vývoje, který bude v budoucnu brázdit Čínu rychlostí přes 600 km/h.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km
Mercedes-Benz se chce rychle stát automobilkou vyrábějící jen elektromobily. Vizi takové budoucnosti nyní ukazuje jeho koncept Vision EQXX, který by měl přinést excelentní efektivitu a nízkou spotřebu.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů
Tesla vybudovala obrovskou síť nabíječek Supercharger, ty ale byly dostupné výhradně elektromobilům Tesla. To by se ještě letos mělo změnit. Musk hodlá nabíječky otevřít i pro jiné značky elektromobilů.
22.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují
Vypadá to, že velmi dlouho očekávaný elektrický truck Tesla Semi se přeci jen začne už brzy vyrábět. Přípravy na výrobu jsou v závěrečné fázi a vozu bychom se tak mohli dočkat už v následujících měsících.
21.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88 MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88
MediaTek přichází s aktualizovanými procesory pro mainstreamové a levnější telefony. Představuje 8jádrové procesory Helio G96 a Helio G88. V obou případech počítejte nanejvýše se 4G LTE připojením.
19.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář