www.svetmobilne.cz
>
>

Koncept EV Renault Morphoz se natahuje o 40 cm, pojme tak druhou baterku

Koncept EV Renault Morphoz se natahuje o 40 cm, pojme tak druhou baterku
, , aktualita
Automobilka Renault představila koncept zajímavého elektromobilu Morphoz. Ten dokáže totiž prodloužit svou délku o 40 cm tak, aby se sem vešel druhý akumulátor na dlouhé cesty i více zavazadel.
K oblíbeným
reklama
Společnost Renault ukázala svůj nový koncept elektromobilu Morphoz. Jak už napovídá název, novinka dokáže měnit svůj tvar. Pokud je nastaven City Mode, vůz má délku 4,4 metru, rozvor 2,73 metru a energie je uložena ve 40kWh akumulátoru. Dle výrobce to má stačit na ujetí 249 mil (400 km), ale zde bych byl podstatně skeptičtější. I když jde o městský provoz, kde mají EV nízkou spotřebu (na rozdíl od spalovacích aut), nečekal bych výrazněji přes 300 km.
 
Renault Morphoz
 
Pokud ale řidič bude chtít jej delší trasu, může zajet do speciálního centra Renaultu, kde se do auta během několika sekund namontuje druhý akumulátor. Vůz se totiž přepne do Travel Mode, roztáhne svůj rozvor na 2,93 metru (+20 cm) a svou délku dokonce na 4,8 metru (+40 cm). Zvětší se tak vnitřní prostor pro posádku, která bude mít více místa na nohy, zvětší se také objem zavazadlového prostoru a vznikne tu i prostor pro onen přídavný akumulátor s 50 kWh, zlepší se i aerodynamika. Celkově tak vůz bude mít k dispozici 90 kWh elektrické energie, na což má ujet 435 mil (700 km). Jak se člověk vrátí z výletu, vrátí i akumulátor a vůz se může opět zkrátit.
 
Renault Morphoz
 
O nabití akumulátoru se tak postará Renault a poté ho může zapůjčit do jiného vozu, nebo ho využít jako dočasné úložiště energie z obnovitelných zdrojů, využít např. pro pouliční osvětlení, nabíjení elektrokol nebo vyrovnávání špiček (jak odběru tak i naopak) ke stabilizaci elektrické sítě. Výhodou má být i to, že ne každý potřebuje pořád 90 kWh energie v akumulátorech v autě, takže oněch 50kWh akumulátorů může být vyrobeno podstatně méně, než je počet vozů s výchozími 40kWh akumulátory, což přinese menší zátěž pro životní prostředí. Na druhou stranu se dá předpokládat, že tyto pronajímané akumulátory budou dříve odcházet.
 
Renault Morphoz
 
Vůz je postaven na modulární platformě CMF-EV, kterou budou používat budoucí elektromobily Renaultu a dovolí snadnou zástavbu různých akumulátorů. Jako klíč tu slouží smartphone, což dovoluje i snadné sdílení aut, které pomalu získává na popularitě. Hovořilo se také o autonomním řízení úrovně 3, což znamená samostatné řízení v zácpách nebo na dálnicích, nicméně např. na silnicích bez značení nebo za velmi špatného počasí musí stále ještě řídit člověk. Místo zpětných zrcátek tu máme HD kamery.
 
Renault Morphoz
 
Systém umělé inteligence rozpozná řidiče i jeho telefon a odemkne na zamávání. Máme tu ovládání gesty i hlasem a AI se sama snaží přizpůsobit řidiči i pasažérům, pustit jim hudbu dle nálady a podobně. Zajímavostí je možnost otočit sedadla i k sobě a mít vevnitř jakýsi společný prostor např. pro hry.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Karanténa v Austrálii: za bezdůvodnou jízdu autem vysoké pokuty Karanténa v Austrálii: za bezdůvodnou jízdu autem vysoké pokuty
Porušování dopravních předpisů v Austrálii vyjde hodně draho. A totéž se týká i porušování karantény v nynější koronavirové pandemii. Jízdy autem, které nejsou nutné, se totiž trestají nemalými pokutami.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Apple iPhone 12 Pro by údajně měl dostat LiDAR a hranatější design Apple iPhone 12 Pro by údajně měl dostat LiDAR a hranatější design
Zhruba za půl roku by měly být představeny nové iPhony 12 a postupně unikají informace o nich. Jeden z posledních úniků naznačuje, že by měly dostat LiDAR, který si už našel své místo na novém iPadu Pro.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
TCL doplňuje 10L a 10 Pro o nový model 10 5G TCL doplňuje 10L a 10 Pro o nový model 10 5G
Společnost TCL přichází se třemi novými telefony řady 10. Zatímco o modelech 10L a 10 Pro jsme věděli už nějakou dobu, nyní přichází s novými informacemi ohledně modelu 10 5G. Jak už napovídá název, nabídne 5G připojení.
7.4.2020, aktualita, Milan Šurkala
Crash test dodávky Mercedes se 770 kg betonu vzadu. Není to hezký pohled Crash test dodávky Mercedes se 770 kg betonu vzadu. Není to hezký pohled
Ve Švýcarsku se rozhodli provést zajímavý crash test. Vzali starší dodávku Mercedes-Benz Vito, naložili ji 770 kilogramy betonových květináčů a v rychlosti 50 km/h poslali proti zdi. Asi tušíte, že to nedopadlo moc dobře.
7.4.2020, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Redmi Band: nový fitness náramek za pouhých $15 Redmi Band: nový fitness náramek za pouhých $15
Low-endová značka Redmi představila svůj první náramek Redmi Band. Přináší ještě nižší cenu než jeho dražší bratříček Mi Band 4. Přesto má např. 1,08" barevný displej a vydrží na 14 dní provozu.
3.4.2020, aktualita, Milan Šurkala