www.svetmobilne.cz
>
>

Koenigsegg Jesko chce překonat 300 mph (483 km/h)

Koenigsegg Jesko chce překonat 300 mph (483 km/h)
, , aktualita
Koenigsegg představil na ženevském autosalonu hypersport Jesko. Ten chce být nejrychlejším vozem na světě, který může na silnice a dle jeho tvůrců je cílem překonat rychlost 300 mph (483 km/h). Mělo by mu k tomu pomoci 1600 koní.
K oblíbeným
reklama
S hypersporty se poslední dobou roztrhnul pytel, a to ať už s těmi se spalovacími motory nebo elektrickými. Do první kategorie bude patřit Koenigsegg Jesko, šílený hypersport, který chce přepsat dějiny. Chtěl by být prvním vozem na světě, které bude moci legálně na silnice a zvládne dosáhnout rychlosti 300 mph (483 km/h). A jak toho chce Koenigsegg vlastně dosáhnout?
 
Koenigsegg Jesko
 
Základem je dvakrát přeplňovaný osmiválec s objemem 5,0 litru. Plnicí tlak turba činí 1,7 baru při použití benzínu s okatnovým číslem 95. Pokud majitel použije E85, může se těšit až na 2,2 baru. To znamená, že s běžným benzinem auto dosahuje 1280 koní (955 kW) při 7800 ot./min. Omezovač je pak až v 8500 ot./min. Při použití E85 se ale vůz dostane na 1600 koní (1195 kW). Točivý moment pak může dosahovat 1500 Nm při 5100 ot./min, přičemž 1000 Nm je k dispozici od 2700 do 6170 otáček. Zajímavé je, že celý motor váží jen 189 kg.
 
Koenigsegg Jesko
 
K dispozici budou dvě verze, buď na okruhy nebo na co nejvyšší rychlost. Právě tato verze má dosahovat 300 mph, tak uvidíme, zda se to podaří. Auto má 9stupňovou převodovku LST (Light Speed Transmission) a velmi zajímavé je především to, že zatímco dnes nejsou dvojspojkové převodovky něčím až tak nezvyklým, tak zde máme spojek hned několik. Cílem je to, aby vůz dokázal podřadit o několik stupňů najednou (změna převodu za pouhých 20 ms).
 
Koenigsegg Jesko
 
Karoserie pochopitelně cílí na co nejlepší aerodynamickou efektivitu a přítlak. Při rychlosti 250 km/h je to 800 kg, 275 km/h už vyvine jednu tunu a maximem je prý 1400 kg. Samotný vůz bez náplní váží 1320 kg, pohotovostní hmotnost je pak 1420 kg. Obuty jsou pak pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup2 s rozměrem 265/35 R20 vepředu a 325/30 R21 vzadu.
 
Otázkou je, jaký bude dojezd na jednu nádrž, protože její objem činí pouhých 72 litrů. Zavazadlové prostory jsou pak dva s objemy 100 a 50 litrů. Celkově bude vyrobeno pouhých 125 kusů a rozhodně nepůjde o levnou záležitost. Cena totiž činí okolo 3 milionů dolarů. Ani to neodradilo zájemce a už nyní jich 83 složilo i zálohu.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Xiaomi vyvíjí 100W rychlé nabíjení. Baterii dobije za 17 minut Xiaomi vyvíjí 100W rychlé nabíjení. Baterii dobije za 17 minut
Xiaomi se rozhodlo posunout laťku v rychlosti rychlého nabíjení o pořádný kus nahoru. Nová technologie Super Charge Turbo by měla dobít 4000mAh baterii ve smartphonu za pouhých 17 minut. Má to jen jeden háček.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Hackeři na soutěži hackli Teslu Model 3 a vyhráli ji Hackeři na soutěži hackli Teslu Model 3 a vyhráli ji
Jedním ze sponzorů hackerské soutěže Pwn2Own byla letos i Tesla. Ta slíbila, že komu se podaří prolomit jeden ze systémů vozu, může jej získat. Týmu Fluoroacetate se to povedlo a celkem si i z dalších soutěží odnesl 375 tisíc USD.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Galaxy S10 s Exynosem trápí rychle se vybíjející baterie Galaxy S10 s Exynosem trápí rychle se vybíjející baterie
Někteří majitelé Galaxy S10 si stěžují na nezvykle rychlé vybíjení baterie. Týká se pouze verze s procesorem Exynos a příčinou problému by mělo být internetové volání. Před nedávnem zase uživatelé objevili, že se obrazovka telefonu rozsvěcí při nošení v kapse.
Dnes, aktualita, Jáchym Šlik
Redmi 7 přichází se sluchátky Redmi AirDots za 15 dolarů Redmi 7 přichází se sluchátky Redmi AirDots za 15 dolarů
Xiaomi představilo velmi levný smartphone Redmi 7, který přichází s elegantním designem a nadprůměrnou baterií. Zamrzí snad jen rozlišení displeje. Objevila se také bezdrátová sluchátka, která konkurují AirPods hlavně svou cenou.
Včera, aktualita, Jáchym Šlik
Norsko zavádí bezdrátové nabíjení pro taxíky Norsko zavádí bezdrátové nabíjení pro taxíky
Norsko je známo jako země elektromobilů, každé třetí auto zde prodané jezdí na elektřinu. Aby se vyřešil problém s nabíjením, chystá instalaci bezdrátových indukčních nabíječek, zatím jen pro taxíky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala