www.svetmobilne.cz
>
>

Kia uvádí plug-in hybridy Ceed Sportwagon a XCeed

Kia uvádí plug-in hybridy Ceed Sportwagon a XCeed
, , aktualita
Také automobilka Kia pracuje na elektrifikaci svých vozů. Nyní tak představuje plug-in hybridní verze pro Ceed Sportwagon a XCeed. Oba dva budou mít 8,9kWh akumulátor, který by měl zajistit solidní elektrický dojezd.
K oblíbeným
reklama
Kvůli dnešním emisním limitům a požadavkům na co nejnižší spotřeby jsou automobilky nuceny představovat stále více elektrifikovaných vozů. Nevyhnulo se to ani jihokorejské automobilce Kia, která nyní představuje dva vozy typu plug-in hybrid, Ceed Sportwagon PHEV a XCeed PHEV. Jde tedy o vůz s spalovacím motorem, který je kombinován s elektromotorem. Ten bere elektřinu z akumulátoru, přičemž může být nabíjen nejen rekuperací jako klasický hybrid, ale také z elektrické sítě.
 
Kia Ceed Sportwagon PHEV
 
V tomto případě tu najdeme benzínový motor 1.6 řady Kappa a 44kW elektromotor, přičemž tato dvojice je schopna dohromady vyvinout slušný výkon 104 kW a točivý moment 295 Nm. Podle výrobce by to mělo stačit na akceleraci z 0 na 100 km/h za 10,8 sekundy v případě kombíku Ceed Sportwagon a 11 sekund u crossoveru XCeed. Vzhledem k tomu, že výkon přesahuje 140 koní, nejde zrovna o oslnivé hodnoty.
 
Kia Ceed Sportwagon PHEV
 
O to překvapivější je fakt, že Kia nepoužila eCVT převodovku, ale vcelku tradiční 6stupňovou dvojspojkovou převodovku DCT, jejíž výhodou měly být právě nižší ztráty v převodovém ústrojí. Nějak jim to moc nevyšlo. Akumulátor typu Li-Pol pojme 8,9 kWh energie, což by dle výrobce mělo stačit na ujetí 60 elektrických kilometrů.
 
Kia XCeed PHEV
 
Designové rozdíly zahrnují např. port pro nabíječku na levém předním blatníku nebo uzavřenou masku zlepšující aerodynamiku. Základem jsou 16" kola, nicméně kombi může mít i 17" ráfky, crossover pak i 18" verze. Uvnitř lze mít 10,25" infotainment systém a přístrojový štít s 12,3" úhlopříčkou.
 
Kia XCeed PHEV
 
Poněvadž bylo nutno někam umístit akumulátor, to si vybralo daň na jiných místech. Benzínová nádrž má objem 37 litrů a velmi výrazně se snížil objem zavazadlového prostoru. U kombíku to je z výborných 600 litrů na podprůměrných 437 litrů, což je ale stále docela dobré pro běžné potřeby. Po sklopení pak nabídne 1506 litrů.
 
Znatelně horší je to ale v případě XCeedu PHEV. Výchozí varianta má objem zavazadlového prostoru 426 litrů, takže se na něm instalace akumulátoru podepsala výrazněji a zbylo tu jen 291 litrů. To na takové auto opravdu není mnoho. Po sklopení se dostanete na 1243 litrů. Kia Ceed Sportswagon PHEV and XCeed PHEV by se měly dostat do prodeje počátkem roku 2020.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Rekordní Tesla se "pokazila", na Nürburgring musela odtahovka Rekordní Tesla se "pokazila", na Nürburgring musela odtahovka
Tesla se snaží vyvíjet novou sportovní verzi Modelu S s režimem Plaid na Severní smyčce Nürburgring, kde měla drtivě překonat časy konkurenčního Porsche Taycan. Jenže ne vše jde podle plánu, pro jeden z vozů si přijel odtah.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Huawei Mate 30 Pro: s 5G, ale bez Googlu Huawei Mate 30 Pro: s 5G, ale bez Googlu
Huawei představil nové výkonné smartphony Mate 30 a Mate 30 Pro. Nově tu najdeme i 5G verzi, naopak tu kvůli Trumpově administrativě a banům ze strany USA nenajdeme žádné aplikace od Googlu.
20.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Vědci vyvinuli odemykání telefonu sluchátky a ušima Vědci vyvinuli odemykání telefonu sluchátky a ušima
Telefony jsme už odemykali otisky prstů nebo tvářemi, tentokrát to chtějí vědci z University at Buffalo provádět pomocí speciálních sluchátek a uší. Biometrickým znakem tu totiž bude tvar ušního kanálku.
20.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund
Elon Musk vyhlásil válku elektromobilu Porsche Taycan a rozhodl se ho překonat v času, za který dokáže jeho Model S zajet Severní smyčku Nürburgringu. Prý se to povedlo, a to dokonce o téměř 20 sekund. Což je k nevíře.
18.9.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě

Nový high-endový telefon Vivo NEX 3 představuje zajímavý Waterfall FullView Display, který pokrývá neuvěřitelných 99,6 % plochy přední strany. Také bude nabízen ve verzi s podporou 5G mobilních sítí. 

17.9.2019, aktualita, Milan Šurkala1 komentář