www.svetmobilne.cz
>
>

J.D. Power: většina majitelů elektromobilů už chce zůstat u EV

J.D. Power: většina majitelů elektromobilů už chce zůstat u EV
, , aktualita
J.D. Power provedl studii pod názvem U.S. Electric Vehicle Experience (EVX) Ownership Study, která zjišťovala, jak jsou majitelé elektromobilů spokojeni se svými vozy. Většina chce už u elektromobility zůstat.
K oblíbeným
reklama
Elektromobilita se postupně rozšiřuje a v J.D. Power chtěli vědět, jak jsou majitelé elektrických vozů vlastně spokojeni se svými auty. Provedli tedy studii U.S. Electric Vehicle Experience (EVX) Ownership Study, jejímž výsledkem bylo číslo spokojenosti na škále od 0 do 1000. Ukázalo se, že ti, kteří vykazovali velkou spokojenost se svým vozem (přes 900 bodů), také v naprosté většině hodlají u elektromobility zůstat. Pro další elektromobil se vyslovilo 95 % takových lidí a zhruba dvě třetiny (64 %) by volilo stejnou značku automobilu.
 
Renault Zoe
ilustrační snímek, autor: Kirill Borisenko, CC BY-SA 3.0, přes Wikimedia Commons
 
O něco odlišnější je to u těch, jejichž spokojenost byla mezi 600 a 750 body. Tam se počet lidí, kteří chtějí zůstat u elektromobilu, snižuje na 77 %. Výrazně také kleslo množství lidí, kteří by si koupili stejnou značku. Tam jde totiž jen o pouhých 25 %. Ukázalo se, že nejzásadnějším parametrem je dojezd a to, jak moc se liší od oficiální hodnoty. Uživatelé prémiových vozů jsou mnohem spokojenější s veřejným nabíjením (o 235 bodů), ale to je dáno také velkým zastoupením vozů Tesla v této kategorii, která má svou síť nabíječek Supercharger.
 
J.D. Power studie
 
V prémiové třídě byla průměrná hodnota spokojenosti 782 bodů a na výsledcích je vidět, jak drtivě byly v anketě zastoupeny vozy Tesla. Nad průměrem je jen Tesla Model S se 798 a Model 3 se 790 body, což je jen velmi malý rozdíl. Je tak vidět, že např. Audi e-tron s pouhými 686 body nebo Jaguar I-Pace se 669 body už průměrem moc nepohnuly.
 
J.D. Power studie levnější auta
 
V kategorii běžných elektromobilů byl průměr o něco nižších 730 bodů. Na prvním místě je Kia Niro EV se 782 body, ta tedy získala stejně jako průměr z prémiové třídy. Solidních 745 bodů pak měl Chevrolet Bolt a Hyundai Kona EV si vysloužil 743 bodů. Podprůměrně byl hodnocen Nissan Leaf se 712 body a Volkswagen e-Golf se 696 body.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
DxOMark bude nově testovat i výdrž akumulátorů u smartphonů DxOMark bude nově testovat i výdrž akumulátorů u smartphonů
DxOMark známe především v oblasti vyhodnocování kvality snímačů digitálních fotoaparátů i telefonů. Nyní se ale dostalo na další kategorii, a tou jsou akumulátory smartphonů. Nově budeme mít bodové hodnocení nejen výdrže.
11.5.2021, aktualita, Milan Šurkala
Mercedes-Benz EQT: elektrický předobraz nové T-Class Mercedes-Benz EQT: elektrický předobraz nové T-Class
Automobilka Mercedes-Benz představila koncept elektrického vanu EQT. Ten má být jakýmsi předobrazem nové T-Class, kompaktnější varianty k oblíbené V-Class. Pojmout má až sedm pasažérů a nabídnout jim luxusní svezení.
11.5.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Jen 13 % uživatelů iOS 14.5 povolilo sledování aplikacemi Jen 13 % uživatelů iOS 14.5 povolilo sledování aplikacemi
Společnost Flurry Analytics se podívala na množství uživatelů, kteří povolili sledování aplikacemi v poslední verzi operačního systému Apple iOS 14.5. A není jich mnoho, celosvětově jde o 13 % lidí.
10.5.2021, aktualita, Milan Šurkala
Přichází nová generace Škody Fabia, dostane i čtyřválec 1.5 TSI Přichází nová generace Škody Fabia, dostane i čtyřválec 1.5 TSI
Dnes byla představena 4. generace automobilu Škoda Fabia. Nabídne větší vnitřní rozměry, na svou třídu velmi objemný zavazadlový prostor, excelentní aerodynamiku a tentokrát se dostane i na čtyřválcové TSI s objemem 1,5 litru.
4.5.2021, aktualita, Milan Šurkala10 komentářů
Elektromobily NIO přichází do Evropy, jako první bude Norsko Elektromobily NIO přichází do Evropy, jako první bude Norsko
Čínská automobilka NIO vyrábí elektromobily a v tomto roce poprvé zamíří mimo Čínu. První takovou zemí bude Norsko, kde jsou elektromobily prodejně velmi úspěšné. Je však nutno přiznat, že za to mohou daňové úlevy.
30.4.2021, aktualita, Milan Šurkala