Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Infiniti Q60 Black S: hybrid s technikou F1 od Renaultu

, , aktualita
Infiniti Q60 Black S: hybrid s technikou F1 od Renaultu
Infiniti představilo prototyp velmi zajímavého sportovního kupé. To má duální hybridní technologii, která dokáže rekuperovat nejen při brzdění, ale také při zrychlování. Technologii vyvíjel tým Formule 1 od Renaultu.
Infiniti Q60 Black S: hybrid s technikou F1 od Renaultu
Nové hybridní sportovní kupé Infiniti Q60 Black S opravdu není jen tak ledajakým vozem. Na jeho vývoji spolupracovala značka Infiniti (která je členem aliance Renault-Nissan-Mitsubishi) se závodním týmem Renault Sport Formula One Team. Konkrétně šlo o implementaci hybridního systému podobnému KERS do relativně běžného auta. Ten má totiž rovnou tři motory, které dokáží zpětně generovat elektřinu. První je MGU-K (Kinetic), který se stará o rekuperaci kinetické energie při brzdění. Ten umožňuje generovat až 120 kW. Dále tu je dvojice motorů MGU-H (Heat), kde se každý z nich stará o výfukový svod od svého turbodmychadla a dokáže rekuperovat s nezanedbatelnými 30 kW. Vůz je tak schopen rekuperace nejen při brzdění, ale dokonce i při akceleraci díky energii rozpálených výfukových plynů.
 
Infiniti Q60 Black S
 
klikněte pro zvětšení
 
Výsledkem je, že na okruhu Barcelona-Catalunya, který má 4655 metrů, ztratí auto pouhých 15 % baterie. Plně nabitá baterie by tak teoreticky měla vydržet na více než 6 kol, tedy okolo 30 kilometrů ostré jízdy. Přitom Li-Ion baterie, která byla použita, je schopna pojmout jen 4,4 kWh energie. Takové množství by běžnému elektromobilu při normální klidné jízdě vydrželo zhruba na totéž, nicméně zde jde o hybrid pod plnou zátěží.
 
Infiniti Q60 Black S
 
klikněte pro zvětšení
 
Hlavním motorem je zde ale klasický vidlicový (60°) šestiválec s objemem 2997 cm3 s klasickou čtvercovou koncepcí (vrtání i zdvih 86 mm). Je dvakrát přeplňovaný a jeho maximální výkon dosahuje 298 kW (400 koní) při 6400 otáčkách za minutu. Točivý moment pak vrcholí hodnotou 475 Nm v rozsahu od 1600 do 5200 otáček. Má celkem 24 ventilů a přímé vstřikování benzinu. Pokud se do hry zapojí hybridní systém, je možné počítat s výkonem až 420 kW a na stovku se dostanete do 4 sekund. O přenos momentu na zadní kola se stará sedmistupňový automat.
 
Infiniti Q60 Black S
 
klikněte pro zvětšení
 
Vůz má brzdové karbon-keramické brzdy, vepředu s průměrem 380 mm, vzadu mají 360 mm. Q60 Black S obouvá pneumatiky 275/30 R21 vepředu a 295/30 R21 vzadu. Přestože hybridní systém přidává navíc 200 kilogramů, výrobce použil karbonové panely karoserie, šetřil i na brzdách, takže celková hmotnost činí 1776 kilogramů (jen o 24 kilogramů více než výchozí verze Q60). Q60 Black S nicméně přišel o zadní sedačky, kam se přestěhoval Li-Ion akumulátor, řídící jednotka hybridního systému a invertor.
 
Infiniti Q60 Black S
 
klikněte pro zvětšení
 
Auto bude možné nastavit na tři módy, Road, Quali a Race. Ty se budou lišit např. mírou rekuperace. V režimu Road bude rekuperace trochu omezena, aby byla zajištěna hladší jízda. Zatím jde jen o koncept, který nicméně ukazuje, kterým směrem se bude ubírat budoucnost. Značka Infiniti plánuje, že do roku 2021 bude mít elektrifikovaný každý model.
 


reklama