Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Hyundai zlepšuje Ioniq Electric, nyní má 38,3kWh akumulátor

6.5.2019, Milan Šurkala, aktualita

Automobilka Hyundai zapracovala na svém elektromobilu Ioniq. Ten nabídne vyšší výkon, díky většímu akumulátoru i delší dojezd, zrychlilo se i nabíjení z domácích nabíječek. Lehkých změn se dočkal i design vozu.

Elektromobil Hyundai Ioniq Electric je poměrně oblíbenou možností, jak se dostat k relativně levnému elektromobilu. I když se jeho cena pohybuje okolo milionové hranice, ve své třídě patří k těm cenově přístupnějším. Nyní bude navíc ještě o něco lepší. Automobilka totiž zapracovala na Li-Pol akumulátoru, který nyní pojme 38,3 kWh elektrické energie místo původních 28 kWh. To znamená nárůst o 36 % a prodloužení dojezdu na 294 km už dle reálnější normy WLTP. V praxi se tak dá očekávat asi okolo 250 km.
 
Hyundai Ioniq
 
klikněte pro zvětšení
 
Zlepšily se ale i dynamické vlastnosti vozu. Výkon elektromotoru povyskočil z maximální hodnoty 88 kW na nynějších 100 kW, točivý moment pak vrcholí hodnotou 295 Nm. Maximální rychlost vozu je omezena na 165 km/h. Nová verze podporuje rychlejší základní nabíjení s výkonem 7,2 kW místo původních 6,6 kW. Podporováno je nicméně i rychlé nabíjení se 100 kW. To pak ale překvapí informace, že by akumulátor měl být nabit z 80 % až za 54 minut. Prostá matematika a fyzika říká, že by to mělo zabrat méně než 20 minut.
 
Hyundai Ioniq
 
Vůz má uvnitř 10,25” dotykový displej pro ovládání infotainmentu a přístrojový štít je pak rovněž digitální se 7” úhlopříčkou. V interiéru najdeme i modré ambientní osvětlení. Dále je podporován systém Hyundai Blue Link. Ten dovoluje pomocí aplikace ve smartphonu např. zjistit stav akumulátoru. Novinka má také jinou přední masku se vzorem (už není plochá). Samozřejmostí jsou i bezpečnostní systémy jako varování před kolizí, systém pro zabránění srážce s chodcem nebo cyklistou, sledování pozornosti řidiče, udržování v jízdním pruhu i automatické přepínání dálkových světel. Tak jen doufejme, že to nebude stejně tak špatně nastavené jako denní svícení u jiných vozů Hyundai a Kia, které spíná světla až za hodně velkého šera a vytváří z těchto aut noční přízraky.
 
Hyundai Ioniq
 
Samozřejmostí je už i systém rozpoznávání dopravních značek. Možné je mít i adaptivní automat s funkcí Stop&Go pro jízdu v zácpách, k dispozici je také možnost ovládání vozu jediným pedálem. Novinka bude v prodeji od září 2019.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama