reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Hyundai uvádí Ioniq 5, velmi prostorný elektromobil s 800V akumulátorem

, , aktualita
Hyundai uvádí Ioniq 5, velmi prostorný elektromobil s 800V akumulátorem
Automobilka Hyundai uvedla nový elektromobil Ioniq, který významně překonává laťku nastavenou svým předchůdcem. Je velmi prostorný, má 3metrový rozvor, 800V akumulátor a retro design odkazující na původní Pony.
Hyundai uvádí Ioniq 5, velmi prostorný elektromobil s 800V akumulátorem
Na trh s elektromobily zamíří nový Hyundai Ioniq 5. Zatímco předchůdce byl relativně běžně velkým a výkonným vozem, novinka míří výrazně výše. Na délku má 4635 mm a její rozvor činí rovné 3 metry. I když vypadá velmi kompaktně, v reálu to bude obrovské auto (tvarově jde o hatchback, ale délkou téměř odpovídá Octavii). Není divu, že může nabídnout velký zavazadlový prostor 531 litrů, resp. 1591 litrů po sklopení. V přídi najdeme ještě další prostor o objemu 57 litrů (verze s pohonem zadních kol), resp. 24 litrů (s pohonem všech čtyř kol). Vůz má 1890 mm na šířku a 1605 mm na výšku.
 
Hyundai Ioniq 5
 
K dispozici bude hned několik verzí. Akumulátor může mít 58 kWh nebo 72,6 kWh, pohon může být na zadní nebo všechna kola. Základní verze s pohonem zadních kol a 58kWh akumulátorem nabídne solidní maximální výkon 125 kW, točivý moment 350 Nm a z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,5 sekundy. Pokud zvolíte větší akumulátor, výkon stoupne na 160 kW (točivý moment 350 Nm zůstává) a akcelerace se uspíší na 7,4 sekundy.
 
Hyundai Ioniq 5
 
Budete-li chtít pohon všech čtyř kol, tak verze s menším akumulátorem nabídne 173 kW a točivý moment až 605 Nm. Akcelerace na 100 km/h zabere už jen 6,1 sekundy. Zvolíte-li k tomu ještě větší akumulátor, jste na výkonu 225 kW, točivém momentu 605 Nm a na 100 km/h jste za 5,2 sekundy.  Co se týče dojezdu, ten známe jen u zadokolky s větším akumulátorem, kde by měl činit 470-480 km dle WLTP. Na střeše jsou i solární panely, které mají ve slunných státech pomoci nabít dojezd na asi 2000 km ročně. Maximální rychlost je u všech vozů elektronicky omezena na 185 km/h.
 
Hyundai Ioniq 5
 
Akumulátor podporuje 400V i 800V nabíjení, takže z 10 na 80 % může být nabit za 18 minut (podporuje až 350kW DC dobíjení). To jsou hodnoty, které byly dosud vyhrazeny jen těm nejlepším elektromobilům. Za 5 minut tak nabijete dojezd na dalších 100 km. Automobil dokáže nabíjet i jiné elektromobily (Ioniq 5 musí být nabit na více než 15 %), maximem je 3,6 kW. Venkovní port funguje i při vypnutém voze, intériérový port pod zadními sedačkami pak funguje jen při zapnutém voze. Sloužit může i k nabíjení elektrických koloběžek, kol a podobně - V2L (Vehicle-to-Load).
 
Hyundai Ioniq 5
 
Retro design odkazuje na první Hyundai Pony, který byl prvním sériově vyráběným vozem značky a ohlíží se za 45 lety designu společnosti. Postaven je na platfromě E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Novinka jezdí na obřích 20" kolech. Vevnitř je pak 12" displej přístrojového štítu i 12" displej pro infotainment. Do prodeje půjde ještě v první polovině letošního roku.
 
Zdroj: hyundai.cz