www.svetmobilne.cz
>
>
>

Hyundai uvádí Ioniq 5, velmi prostorný elektromobil s 800V akumulátorem

Hyundai uvádí Ioniq 5, velmi prostorný elektromobil s 800V akumulátorem
, , aktualita
Automobilka Hyundai uvedla nový elektromobil Ioniq, který významně překonává laťku nastavenou svým předchůdcem. Je velmi prostorný, má 3metrový rozvor, 800V akumulátor a retro design odkazující na původní Pony.
K oblíbeným
reklama
Na trh s elektromobily zamíří nový Hyundai Ioniq 5. Zatímco předchůdce byl relativně běžně velkým a výkonným vozem, novinka míří výrazně výše. Na délku má 4635 mm a její rozvor činí rovné 3 metry. I když vypadá velmi kompaktně, v reálu to bude obrovské auto (tvarově jde o hatchback, ale délkou téměř odpovídá Octavii). Není divu, že může nabídnout velký zavazadlový prostor 531 litrů, resp. 1591 litrů po sklopení. V přídi najdeme ještě další prostor o objemu 57 litrů (verze s pohonem zadních kol), resp. 24 litrů (s pohonem všech čtyř kol). Vůz má 1890 mm na šířku a 1605 mm na výšku.
 
Hyundai Ioniq 5
 
K dispozici bude hned několik verzí. Akumulátor může mít 58 kWh nebo 72,6 kWh, pohon může být na zadní nebo všechna kola. Základní verze s pohonem zadních kol a 58kWh akumulátorem nabídne solidní maximální výkon 125 kW, točivý moment 350 Nm a z 0 na 100 km/h zrychlí za 8,5 sekundy. Pokud zvolíte větší akumulátor, výkon stoupne na 160 kW (točivý moment 350 Nm zůstává) a akcelerace se uspíší na 7,4 sekundy.
 
Hyundai Ioniq 5
 
Budete-li chtít pohon všech čtyř kol, tak verze s menším akumulátorem nabídne 173 kW a točivý moment až 605 Nm. Akcelerace na 100 km/h zabere už jen 6,1 sekundy. Zvolíte-li k tomu ještě větší akumulátor, jste na výkonu 225 kW, točivém momentu 605 Nm a na 100 km/h jste za 5,2 sekundy.  Co se týče dojezdu, ten známe jen u zadokolky s větším akumulátorem, kde by měl činit 470-480 km dle WLTP. Na střeše jsou i solární panely, které mají ve slunných státech pomoci nabít dojezd na asi 2000 km ročně. Maximální rychlost je u všech vozů elektronicky omezena na 185 km/h.
 
Hyundai Ioniq 5
 
Akumulátor podporuje 400V i 800V nabíjení, takže z 10 na 80 % může být nabit za 18 minut (podporuje až 350kW DC dobíjení). To jsou hodnoty, které byly dosud vyhrazeny jen těm nejlepším elektromobilům. Za 5 minut tak nabijete dojezd na dalších 100 km. Automobil dokáže nabíjet i jiné elektromobily (Ioniq 5 musí být nabit na více než 15 %), maximem je 3,6 kW. Venkovní port funguje i při vypnutém voze, intériérový port pod zadními sedačkami pak funguje jen při zapnutém voze. Sloužit může i k nabíjení elektrických koloběžek, kol a podobně - V2L (Vehicle-to-Load).
 
Hyundai Ioniq 5
 
Retro design odkazuje na první Hyundai Pony, který byl prvním sériově vyráběným vozem značky a ohlíží se za 45 lety designu společnosti. Postaven je na platfromě E-GMP (Electric-Global Modular Platform). Novinka jezdí na obřích 20" kolech. Vevnitř je pak 12" displej přístrojového štítu i 12" displej pro infotainment. Do prodeje půjde ještě v první polovině letošního roku.
 
Zdroj: hyundai.cz


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Xiaomi uvádí řadu telefonů Redmi Note 10 Xiaomi uvádí řadu telefonů Redmi Note 10
Xiaomi uvádí na trh rodinu nových smartphonů Redmi Note 10. Ta bude zahrnovat výkonný model Note 10 Pro se 108MPx fotoaparátem a 120Hz displejem AMOLED, bude zde i Note 10S, Note 10 a Note 10 5G.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Dvojče Renaultu Traffic od Mitsubishi v crash testu: první auto bez hvězdičky Dvojče Renaultu Traffic od Mitsubishi v crash testu: první auto bez hvězdičky
V Austrálii se prodává dodávka Mitsubishi Express, kterou u nás známe spíše jako Renault Traffic. Jako první auto si v testech od Australasian New Car Assessment Program (ANCAP) odneslo nulový počet hvězdiček.
5.3.2021, aktualita, Milan Šurkala
Apple iPhone 13 by měl dostat 1TB verzi i více stabilizovaných fotomodulů Apple iPhone 13 by měl dostat 1TB verzi i více stabilizovaných fotomodulů
Na nový smartphone iPhone 13 si budeme muset počkat ještě půl roku, ale už nyní se objevují informace o tom, co by měl přinést. Hovoří se o větší 1TB variantě Pro a také větším množství stabilizovaných fotomodulů.
5.3.2021, aktualita, Milan Šurkala7 komentářů
Volvo chce od roku 2030 vyrábět jen EV, nyní představuje C40 Recharge Volvo chce od roku 2030 vyrábět jen EV, nyní představuje C40 Recharge
Automobilka Volvo má velké plány. Od roku 2030 se chce mít ve výrobním programu už jen elektromobily. Pro začátek to po SUV XC40 Recharge zkouší s čistě elektrickým modelem, crossoverem C40 Recharge.
4.3.2021, aktualita, Milan Šurkala
Lunaz přestaví klasický Bentley Continental na elektromobil Lunaz přestaví klasický Bentley Continental na elektromobil
Máte-li starého Bentleye s legendární V8 a tento motor už vám nevoní, můžete si ho u společnosti Lunaz nechat přestavět na elektromobil. Přijdete však o historický charakter vozu a několik set tisíc liber.
4.3.2021, aktualita, Milan Šurkala