reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Hyundai uvádí CVVD, plynule proměnlivou dobu zdvihu ventilů

, , aktualita
Hyundai uvádí CVVD, plynule proměnlivou dobu zdvihu ventilů
Automobilka Hyundai představila novou technologii CVVD (Continuously Variable Valve Duration), která zajišťuje plynule proměnlivou dobu zdvihu ventilů, od čehož si slibuje zejména nižší spotřebu a emise. Konstrukčně jde přitom o jednoduché řešení.
Hyundai uvádí CVVD, plynule proměnlivou dobu zdvihu ventilů
Spalovací motory jsou dnes hodně na pranýři kvůli emisím vznikajícím při spalování fosilních paliv. Přestože se dnes vše ubírá k elektromobilitě, automobilka Hyundai se je i dnes snaží nadále vylepšovat. Spalovací motory totiž při různém typu zátěže vykazují jinou efektivitu a pokud se motor naladí na jeden způsob jízdy, bývá zpravidla neefektivní v jiných režimech. Proto automobilky už pěknou řádku let zdokonalují systémy variabilního časování a zdvihu ventilů. To třeba zajistí efektivnější režim při nízké zátěži a přepínání na jiné naladění motoru při vyšších otáčkách s vyšší zátěži.
 
 
Hyundai proto představil už třetí generaci těchto variabilních technologií nazvanou CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Ta zajišťuje jak proměnnou výšku zdvihu (CVVL), tak i jeho dobu a časování (CVVT). Vše je řešeno v zásadě jednoduchým principem. Vačková hřídel se totiž může pohybovat směrem vpřed a vzad (dál a blíž k vahadlům), čímž se při jejím otáčení mění doba působení na ventil a výška zdvihu. Podle Hyundai má řešení přinést 4% nárůst výkonu, 5% snížení spotřeby a až 12% snížení emisí.
 
Toto řešení bude poprvé použito u motoru Smartstream G1.6 T-GDI, přeplňované šestnáctistovky s výkonem 180 koní (134 kW) a točivým momentem 265 Nm. Vybaven je i systémem Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation (LP EGR). Ten vrací část výfukových plynů do válce, čímž ho ochlazuje a snižuje emise oxidů dusíku. Vstřikovací tlaky dosahují 350 barů a výrobce také snížil tření o 34 %. Tento motor se poprvé objeví v Hyundai Sonata Turbo, ten u nás neseženete. Pravděpodobně se ale později objeví i v jiných zde dostupných modelech.