www.svetmobilne.cz
>
>
>

Hyundai uvádí CVVD, plynule proměnlivou dobu zdvihu ventilů

Hyundai uvádí CVVD, plynule proměnlivou dobu zdvihu ventilů
, , aktualita
Automobilka Hyundai představila novou technologii CVVD (Continuously Variable Valve Duration), která zajišťuje plynule proměnlivou dobu zdvihu ventilů, od čehož si slibuje zejména nižší spotřebu a emise. Konstrukčně jde přitom o jednoduché řešení.
K oblíbeným
reklama
Spalovací motory jsou dnes hodně na pranýři kvůli emisím vznikajícím při spalování fosilních paliv. Přestože se dnes vše ubírá k elektromobilitě, automobilka Hyundai se je i dnes snaží nadále vylepšovat. Spalovací motory totiž při různém typu zátěže vykazují jinou efektivitu a pokud se motor naladí na jeden způsob jízdy, bývá zpravidla neefektivní v jiných režimech. Proto automobilky už pěknou řádku let zdokonalují systémy variabilního časování a zdvihu ventilů. To třeba zajistí efektivnější režim při nízké zátěži a přepínání na jiné naladění motoru při vyšších otáčkách s vyšší zátěži.
 
 
Hyundai proto představil už třetí generaci těchto variabilních technologií nazvanou CVVD (Continuously Variable Valve Duration). Ta zajišťuje jak proměnnou výšku zdvihu (CVVL), tak i jeho dobu a časování (CVVT). Vše je řešeno v zásadě jednoduchým principem. Vačková hřídel se totiž může pohybovat směrem vpřed a vzad (dál a blíž k vahadlům), čímž se při jejím otáčení mění doba působení na ventil a výška zdvihu. Podle Hyundai má řešení přinést 4% nárůst výkonu, 5% snížení spotřeby a až 12% snížení emisí.
 
Toto řešení bude poprvé použito u motoru Smartstream G1.6 T-GDI, přeplňované šestnáctistovky s výkonem 180 koní (134 kW) a točivým momentem 265 Nm. Vybaven je i systémem Low-Pressure Exhaust Gas Recirculation (LP EGR). Ten vrací část výfukových plynů do válce, čímž ho ochlazuje a snižuje emise oxidů dusíku. Vstřikovací tlaky dosahují 350 barů a výrobce také snížil tření o 34 %. Tento motor se poprvé objeví v Hyundai Sonata Turbo, ten u nás neseženete. Pravděpodobně se ale později objeví i v jiných zde dostupných modelech.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund Tesla Model S prý překonala Taycan na Nürburgringu o 20 sekund
Elon Musk vyhlásil válku elektromobilu Porsche Taycan a rozhodl se ho překonat v času, za který dokáže jeho Model S zajet Severní smyčku Nürburgringu. Prý se to povedlo, a to dokonce o téměř 20 sekund. Což je k nevíře.
Včera, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě Vivo NEX 3 5G přichází s displejem pokrývajícím 99,6 % přídě

Nový high-endový telefon Vivo NEX 3 představuje zajímavý Waterfall FullView Display, který pokrývá neuvěřitelných 99,6 % plochy přední strany. Také bude nabízen ve verzi s podporou 5G mobilních sítí. 

17.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen Microsoft Surface Laptop 3 asi vymění Intel za AMD Ryzen

Velkým vítězstvím pro AMD by mohl být další velký hráč, který by používal jeho procesory. Podle uniklých zpráv to vypadá, že by se nové mobilní Ryzeny měly objevit v noteboocích Microsoft Surface Laptop 3.

17.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku
Zatímco většina elektromobilů používá 400V systémy, pro rychlejší nabíjení je mnohem vhodnější vyšší napětí 800V. To využívá např. Porsche Taycan a pro něj už v USA stojí první 800V nabíječka od Electrify America.
16.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem
Čínská automobilka Byton chce dobýt nejen Evropu se svým novým elektrickým SUV M-Byte. To má být k mání za docela atraktivní cenu a zajímavostí bude např. i obrovský 48" displej místo přístrojové desky.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala