reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Hyundai a Kia plánují 38 ekologických vozidel včetně elektromobilů

, , aktualita
Hyundai a Kia plánují 38 ekologických vozidel včetně elektromobilů
Jihokorejské automobilky se snaží dohnat konkurenci a proto v následující osmi letech přinesou na trh 38 „zelených“ modelů, velká část z nich by přitom měla být plnohodnotnými elektromobily.
Hyundai a Kia plánují 38 ekologických vozidel včetně elektromobilů
Jihokorejským automobilkám pomalu ujíždí vlak na poli elektromobilů. V nabídce sice mají plně elektrické varianty modelů Hyundai Ioniq či Kia Soul, existuje také vodíkem poháněný Hyundai ix35 a pár hybridů. Konkurence je však většinou dál a navíc má velmi ambiciózní plány do budoucna. Hyundai ani Kia musejí konkurenci následovat už z toho důvodů, že řada zemí (včetně sousední Číny) hodlá omezit automobily se spalovacími motory. Jihokorejské automobilky proto oznámily, že v následujících osmi letech přinesou na trh 38 nových ekologických vozidel. Většinu z nich by měly tvořit plnohodnotné elektromobily, některé z nich by však mohly být hybridy nebo využívat alternativní paliva, jako je už zmiňovaný vodík.
 
Sedm nových modelů spatří světlo světa do roku 2025, jak tento měsíc oznámil senior vice president společnosti Hyundai Motor Co. Lee Ki-sang, pod kterou spadá také Kia Motors Corp. Odborníci však tvrdí, že jihokorejské automobilky stále jen dohánějí konkurenci. Hyundai se měl stát hnacím motorem elektrických vozidel, ale stále zůstává jen rychlým následovníkem," prohlásil Kim Phil-soo, profesor automobilového inženýrství na Daelim University nedaleko Soulu a dodává, že automobilka je v tomto ohledu přibližně tři roku pozadu. Hyundai a Kia podle oficiálních údajů prodaly za prvních devět měsíců letošního roku na 186 tisíc ekologicky šetrných automobilů.
 
 
Velké naděje Jihokorejci stále vkládají do automobilů poháněnými vodíkovými články. Model ix35 se stal vůbec prvním komerčně prodávaným vozidlem s tímto pohonem, jeho hlavní překážkou je však extrémně vysoká pořizovací cena. V současné době Hyundai jedná o spolupráci s Fiat Chrysler na vývoji vodíkových motorů, které místo škodlivých výfukových látek produkují jen teplo a vodu. Hyundai se snaží o flexibilitu při vývoji ekologických vozidel. Lee Ki-sang považuje za problém malý počet výrobců baterií, které by mohly být využívány v elektromobilech. V březnu 2018 má být představeno SUV s palivovými články a dojezdem více než 800 km. Příští rok se dočkáme také elektricky poháněného SUV s dojezdem okolo 400 km a luxusní značka Genesis spadající pod Hyundai představí po roce 2021 SUV s dojezdem 500 km.
 
Prodej elektromobilů celosvětově meziročně vzrostl o 63 %. VW Group oznámila záměr nabídnout do roku 2030 elektrické verze všech modelů svých dvanácti značek, General Motors chce do roku 2020 stihnout představit dvacet elektromobilů. V rámci aliance Renaultu, Nissanu a Mitshubishi by mělo do roku 2022 vzniknout dvanáct vozidel na baterie a Daimler si do stejného termínu vystačí s deseti modely. Tucet plně elektrických vozidel plánuje do roku 2025 nabídnout BMW.