reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Hummer EV: 1000 elektrických koní i krabí chod

, , aktualita
Hummer EV: 1000 elektrických koní i krabí chod
Legendární Hummer se vrací s novým pikupem EV. Jak už napovídá název, půjde tentokrát o elektromobil. Bude mít nové akumulátory Ultium, maximální výkon 1000 koní, vzduchové odpružení i možnost krabího chodu.
Hummer EV: 1000 elektrických koní i krabí chod
Automobilka GM přichází s novou generací legendárního Hummeru. Novinka nese jméno Hummer EV, což mluví za vše. Jde totiž o elektromobil. Tento pickup nabídne díky třem motorům maximální výkon 1000 koní (746 kW) a točivý moment 15592 Nm (po zpřevodování). To má stačit na pokoření 60 mph (96 km/h) z nuly za méně než 3 sekundy. O energii se postará nový 24článkový akumulátor Ultium, který má využívat o 70 % méně kobaltu než předchozí generace akumulátorů. Dle výrobce má stačit na ujetí 350 mil (563 km).
 
Hummer EV
 
Zajímavé je to, že ačkoli jde o 400V akumulátor, dokáže se nabíjet se 400 V i 800 V. V takovém případě podporuje až 350kW nabíjení a za 10 minut je nabit na dalších 100 mil (160 km). Trojice elektromotorů (jeden vepředu, dva vzadu) dokáže být nezávisle řízena, čímž mohou simulovat např. chování uzávěrky diferenciálu. Máme tu kola s 18" disky. S pneumatikami mohou mít průměr 35" (OD Goodyear Wrangler Territory MT) nebo dokonce až 37". Kolům lze upravovat tlak a např. ho snižovat pro jízdu v terénu.
 
Hummer EV
 
Nezapomnělo se ani na částečně autonomní řízení Super Cruise, které je však optimalizováno jen pro vybrané americké a kanadské silnice (celkem jde ale o velmi slušných 200 tisíc mil - 320 tisíc km). K dispozici může být celkem až 18 kamer. Hummer EV slibuje schopnost překonat 60% stoupání, brodivost 66 cm a možnost přejet 18" (46cm) překážky. Nezávislé vzduchové odpružení přední i zadní nápravy slibuje 13" chod. Zajímavostí je řízení všech 4 kol. Ty zadní se tak mohou pro lepší manévrovatelnost otáčet proti směru těch předních. Pro lepší stabilitu se mohou natáčet i shodně a vytvářet tak tzv. krabí chod (CrabWalk). Zadní kola se takto mohou natočit až o 10°.
 
Hummer EV
 
Jde o dost velké auto. Při rozvoru 3445 mm měří 5507 mm na délku, 2201 na šířku (se zrcátky 2380 mm) a výška se může měnit dle nastavené světlé výšky. Základní světlost činí 257 mm, Terrain Mode ji zvyšuje na 302 m a Extract Mode pak dokonce na 404 mm. Podle toho se liší i přední nájezdový úhel (41,5°, 44,3°, resp. 49,7°), zadní (31,6°, 33,7°, resp. 38,4°) a samozřejmě i ten přechodový (22,3°, 25,4°, resp. 32,2°). Mění se i brodivost a ze 66 cm je možné ji zvýšit na 71,1 cm nebo 81,3 cm.
 
Hummer EV