Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Huawei údajně zvažoval výřez displeje dlouho před iPhonem X

21.4.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Huawei údajně už před třemi až čtyřmi lety přišel s nápadem na výřez displeje, ale bál se přijít s tak radikálním řešením. Zpětně to čínský výrobce považuje za chybu a v budoucnu nehodlá být už tolik konzervativní.
Když byla před pár týdny představena nová řada Huawei P20, objevil se nespočet přirovnání k iPhonu X i posměšky, že čínský výrobce použitím displeje s výřezem kopíruje Apple. Na nedávném setkání Huawei Global Analyst Summit 2018 ovšem šéf mobilní divize Li Changzhu  celou situaci objasnil. Podle jeho slov Huawei už před třemi až čtyřmi lety zvažoval možnosti, jak rozšířit plochu displeje a přišel právě s výřezem, kam by se ukryl přední fotoaparát a další komponenty. Tento design se ovšem inženýrům zdál až příliš radikální, takže jej raději definitivně zavrhli. A zpět se k němu vrátili až nyní, kdy společnost viděla, že u iPhonu X i konkurenčních modelů s Androidem, toto řešení funguje.
 
 
Výřez je stále dost kontroverzní prvek, který se leckomu nezamlouvá. Na druhou stranu ovšem umožňuje rozšířit displej, aniž by telefon přišel o čelní kameru, telefonní reproduktor či nepostradatelné senzory. Zákazníkům ovšem vadí především absence symetrie, která je například v čínské kultuře velmi podstatná. „Prošvihli jsme šanci prorazit s výřezem, protože jsme byli příliš konzervativní a opatrní,“ tvrdí Li Changzhu. Otázkou ovšem zůstává, zda by se podobný efekt dostavil v případě, že by s takovým designem přišel jako první Huawei místo Applu. Přece jen se už mnohokrát stalo, že výrobci následovali novinky u iPhonů, i když ne vždy to je chválihodná změna. Na druhou stranu Huawei oceňuje, že Apple udělal z výřezu displeje mainstreamovou záležitost a posunul tak mobilní průmysl o velký krok blíže k bezrámečkovému designu.
 
V budoucnu by ovšem Huawei nerad zmeškal podobnou šanci změnit svět mobilních telefonů, v budoucnu se proto nechce obávat přijít s inovativními řešeními i za cenu toho, že někdy mohou působit kontroverzně. U modelu P20 Pro se objevila výrazná barevná varianta Twilight, která kombinuje dva různé odstíny. I přes skeptické názory řady inženýrů se nakonec společnost rozhodla schválit tuto barvu a podle zájmu zákazníků se zdá, že šlo o dobrý krok. Další ukázkou nebojácnosti má být trojitý zadní fotoaparát, který se rovněž objevil u vlajkové lodi P20 Pro. Dodejme, že podle dřívějších prohlášení chce v letošním roce chce čínský výrobce prodat na 20 milionů kusů telefonů z řady P20.
 
Zdroj: Forbes.com


reklama