
Huawei P10
Třetí místo s prodejním výsledkem 17 milionů a 15% podílem na trhu okupuje Vivo, po Oppo další společnost spadají pod křídla čínského giganta BBK Electronics. Ze značek známých na západních trzích tam patří také OnePlus. Pokud bychom sečetli počty prodaných telefonů Oppo a Vivo, obsadilo by BBK s velkým náskokem přední příčku. Své domácí konkurenci nezvládá čelit Xiaomi, jehož pozice se na čínském trhu dlouhodobě zhoršuje. Důvodem jsou podle analytika výrazné reklamní kampaně jiných značek, které zastiňují Xiaomi. Oppo, Vivo i Huawei navíc spoléhají především na prodej v kamenných obchodech, který v Číně stále vede, zatímco Xiaomi se vydalo cestou online prodeje.
Přesto Xiaomi už dříve avizovalo, že hodlá otevřít více svých značkových obchodů. Mo Jia ze společnosti Canalys tvrdí, že výrobce bude muset opustit svou strategii modelů zaměřených na poměr cena/výkon. V posledním čtvrtletí prodalo Xiaomi na čínském trhu jen 9 milionů smartphonů, a propadlo se tak na pátou příčku za Apple. V následujících měsících by měl pokračovat trend upevňování pozice několika významných značek na úkor ostatních. Společnosti Huawei, Oppo a Vivo dohromady dodaly více než polovinu smartphonů prodaných na čínském trhu, ve stejném období loňského roku to přitom bylo jen 42 %.
Nesmíme zapomenout dodat, že každá analytická společnost používá k výpočtu prodaných trochu jiné metody a pracuje s rozdílnými daty, takže se výsledky mohou lišit.
Zdroj: Canalys.com