Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Huawei se vrátil na pozici čínské jedničky, Xiaomi jde stále ke dnu

26.4.2017, Jáchym Šlik, aktualita
V prvním čtvrtletí letošního roku se Huawei po krátké pauze opět stal nejúspěšnější značkou smartphonů na čínském trhu. Naopak příliš nemůže slavit Xiaomi, které se podle nejnovějších statistik propadlo až na pátou pozici.
Podle analytické společnosti Canalys v prvním čtvrtletí roku 2017 pokračoval růst čínského trhu se smartphony, i když ne tak výrazně jako vloni. Meziročně se prodalo o 9 % více chytrých telefonů, do 31. března jich mělo být 114 milionů. Slavit může Huawei, který se po dvou čtvrtletích vrátil zpět na první příčku. Podle dostupných informací měl tento výrobce prodat na čínském trhu 21 milionů smartphonů, což znamená 18% podíl. Těsně druhé skončilo Oppo, dosavadní jednička, která měla prodat 20 milionů telefonů. Na udržení vedoucí pozice nestačil ani 55% meziroční nárůst.




Huawei P10


Třetí místo s prodejním výsledkem 17 milionů a 15% podílem na trhu okupuje Vivo, po Oppo další společnost spadají pod křídla čínského giganta BBK Electronics. Ze značek známých na západních trzích tam patří také OnePlus. Pokud bychom sečetli počty prodaných telefonů Oppo a Vivo, obsadilo by BBK s velkým náskokem přední příčku. Své domácí konkurenci nezvládá čelit Xiaomi, jehož pozice se na čínském trhu dlouhodobě zhoršuje. Důvodem jsou podle analytika výrazné reklamní kampaně jiných značek, které zastiňují Xiaomi. Oppo, Vivo i Huawei navíc spoléhají především na prodej v kamenných obchodech, který v Číně stále vede, zatímco Xiaomi se vydalo cestou online prodeje.

Přesto Xiaomi už dříve avizovalo, že hodlá otevřít více svých značkových obchodů. Mo Jia ze společnosti Canalys tvrdí, že výrobce bude muset opustit svou strategii modelů zaměřených na poměr cena/výkon. V posledním čtvrtletí prodalo Xiaomi na čínském trhu jen 9 milionů smartphonů, a propadlo se tak na pátou příčku za Apple. V následujících měsících by měl pokračovat trend upevňování pozice několika významných značek na úkor ostatních. Společnosti Huawei, Oppo a Vivo dohromady dodaly více než polovinu smartphonů prodaných na čínském trhu, ve stejném období loňského roku to přitom bylo jen 42 %.

Nesmíme zapomenout dodat, že každá analytická společnost používá k výpočtu prodaných trochu jiné metody a pracuje s rozdílnými daty, takže se výsledky mohou lišit.

Zdroj: Canalys.com
reklama