Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

HTC chce začít licencovat svou značku jiným výrobcům

4.3.2019, Jáchym Šlik, aktualita
HTC hledá cestu ven z dlouhodobých finančních problémů. Jednou ze strategií by mohlo být licencování značky. Jinak řečeno, HTC by smartphony se svým nevyvíjelo ani nevyrábělo. Aktuálně by měla probíhat jednání s několika indickými výrobci.
HTC v době své největší slávy patřilo mezi nejvýznamnější výrobce smartphonů na světě. V současné době hraje na trhu pouze marginální roli a osmým rokem v řadě se potácí v červených číslech. Zdá se, že ani rok 2019 nepřinese pozitivní změnu. Za letošní únor měly příjmy společnosti dosáhnout 32,7 milionu dolarů, což je meziročně o 70 % méně. Nedávno se HTC nechalo slyšet, že ke zlepšení finančních výsledků by mělo pomoct zaměření na vyšší a střední třídu, tedy segmenty, ze kterých může mít výrobce vyšší marže. Jak se ovšem zdá, strategie HTC počítá i s licencováním své značky. Informaci přinesl deník India Times. Právě na indickém trhu by měla probíhat první vyjednávání, a to s tamními společnostmi Micromax, Lava International a Karbonn Mobiles.
 
Aktuální vlajková loď HTC U12+
 
Koncept by mohl být podobný jako u BlackBerry, které licencuje svou značku některým regionálním asijským výrobcům. Jak by to tedy fungovalo? Jedna z výše uvedených firem by navrhla, vyrobila a prodala smartphony s logem HTC, které by pouze shráblo pouze poplatky za poskytnutí značky, jinak by s danými modely nemuselo mít téměř nic společného. Samotný indický výrobce by potom mohl využívat známosti značky HTC a prodávat zařízení s vyšší marží. Indické značky totiž na trhu se smartphony tolik netáhnou. Zatímco v roce 2015 měly více než 40% podíl na trhu, aktuálně se toto číslo bude pohybovat pouze v jednociferných hodnotách.
 
HTC odešlo z indického trhu v loňském roce z důvodu neuspokojivých výsledků, v současné době pouze doprodává některé starší modely přes internetová tržiště typu Amazon. Licencování značky by tedy molo být levným a relativně nadějným způsobem, jak se vrátit na jeden z největších světových trhů. Další postup bude záviset na úspěchu probíhajících jednání. I pokud by se povedly, licencované smartphony by nejspíš zůstaly na indickém trhu a ve zbytku světa by HTC nadále nabízelo modely z vlastní produkce.
 


reklama