Huawei založil svou značku Honor v roce 2013, aby posílil pozici na domácím trhu oproti nastupující konkurenci využívající agresivní cenovou politiku a online prodejní kanály. O rok později následovala mezinárodní expanze, která se rovněž vydařila. Honor se od počátku profiluje jako dynamická značka pro mladé, čemuž odpovídá moderní design, zvolená výbava i atraktivní ceny modelů. V současné době se společnost netají tím, že by se chtěla probojovat mezi pět největších výrobců smartphonů na světě. Po tomto prohlášení začaly čínská média spekulovat, zda nedojde k oddělení od mateřské firmy Huawei.

Honor 10
Zhao Ming, prezident společnosti Honor, ovšem tyto spekulace rázně odmítl. Podle jeho slov zůstane značka i nadále pevně spojena s Huawei, na současné struktuře by se tedy nemělo nic měnit. Přece jen rozdělení by bylo pro obě strany příliš riskantní. Huawei by tím mohl ztratit na svou konkurenci a Honor by možná neudržel svou atraktivní cenovou politiku. Honor totiž využívá svou vlastní značku i portfolium modelů, ale oddělení výzkumu a vývoje sdílí s Huawei. To znamená, že používá technologie vyvinuté svou mateřskou společností, ale na druhou stranu tím výrazně ušetří náklady a může tedy nabídnout své telefony za zajímavé ceny.
Nutno ovšem podotknout, že Huawei a Honor se značkami svých smartphonů mnohdy manipulují podle požadavků trhu. Není tedy nic neobvyklého, že se jeden model na některých trzích prodává jako Honor, zatímco jinde s logem Huawei.
Zdroj: Gizchina.com, Phonearena.com