Zatímco elektromobily se začínají těšit vzrůstající oblibě (pravda, zejména tam, kde jsou bohatě dotovány), u letadel je elektrický pohon značně problematický. Pro větší vzdálenost nestačí dolet kvůli těžkým akumulátorům i způsobu pohonu. Vrtulová letadla totiž nejsou příliš rychlá. To však nebrání některým společnostem vyvíjet elektrická letadla a jednou z nich je dopravce Harbour Air. Ti vzali tradiční letadlo de Havilland Canada DHC-2 Beaver a předělali ho na elektrický pohon. První let uskutečnili v Richmondu, Britské Kolumbii v Kanadě.

Ten má elektromotor magni500 s výkonem 560 kW (lehce přes 760 koní). Výhodou má být mnohem tišší provoz i vyšší spolehlivost kvůli absenci složitějšího spalovacího motoru. Nulové emise mají být dalším bonusem, nicméně elektřina se nevyrábí úplně bezemisně a emise motoru nejsou takovým problémem jako u pozemní dopravy. Kvůli hmotnosti je dolet značně omezen, takže nelze čekat nasazení takového letadla na dálkové trasy, ale vhodné může být pro krátké cesty např. mezi ostrovy. Nynější varianta na jedno nabití doletí na vzdálenost 160 km.
Zdroj: bbc.com, newatlas.com