reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Google poprvé prodal více chytrých reproduktorů než Amazon

, , aktualita
Google poprvé prodal více chytrých reproduktorů než Amazon
Počet prodaných chytrých reproduktorů se meziročně zněkolikanásobil. Nejvíce toho využil Google, který tak poprvé předběhl Amazon. Jaké další značky uspěly a na jakých trzích je o chytré reproduktory největší zájem?
Google poprvé prodal více chytrých reproduktorů než Amazon
Chytré reproduktory (v angličtině smart speakers) jsou stále relativně novým typem produktu, ale do domácností proniká stále rychlejším tempem. Zatímco v prvním čtvrtletí 2017 se celosvětově prodalo 2,9 milionu chytrých reproduktorů, ve stejném období letošního roku to bylo okolo 9 milionů kusů, tedy více než trojnásobně. Tvrdí to nejnovější statistiky od společnosti Canalys.Rekord ovšem padl už v posledním čtvrtletí loňského roku, tedy v tradičně silném předvánočním období Před rokem trh ovládal Amazon, pod jehož značkou Echo se prodalo skoro 80 % všech chytrých reproduktorů. 19,3 % patřily Googlu a zbylých 1,1 % si rozdělili ostatní výrobci.
 
 
V prvních čtvrtletí 2018 je situace rozdílná. Amazon byl v tomto segmentu trhu průkopníkem, ale tak vysoký náskok nemohl udržet věčně. 36,2 % prodaných chytrých reproduktorů začátkem letošního roku patřilo Googlu, což znamená meziročně skoro šestkrát více. Google se tedy probojoval na první místo a ještě si zajistil dostatečný náskok na druhý Amazon, který si vysloužil 27,7% podíl. Meziročně tedy prodeje spíše stagnovaly, respektive vzrostly jen o 8 %. Třetí skončil čínský gigant Alibaba, který sice své chytré reproduktory nabízí jen na domácím trhu, ale ten je tak veliký, že se společnosti povedlo proniknout i do globálních žebříčků.
 
 
Podobná je situace v případě čtvrtého Xiaomi, které by ovšem své chytré reproduktory mohlo brzy nabídnout i mimo domácí trh, zpočátku především v USA. Výhodou oproti konkurenci bude, stejně jako u smartphonů a dalších produktů, nízká cena. Výrazně se rozrostl podíl ostatních výrobců, a to na 17,3 %. Nejvíce chytrých reproduktorů zamířilo do amerických domácností, konkrétně 4,1 milionu. Kromě Googlu a Amazonu na tomto trhu uspěl také Apple se svým modelem HomePod. 1,8 milionu reproduktorů se prodalo v Číně a dalších 730 tisíc v Jižní Koreji, přičemž i na těchto trzích je patrný úspěch domácích značek. To ovšem nemusí být ani tak zásluha loajality zákazníků, ale spíše lokalizací jednotlivých služeb. Jelikož žádný z virtuálních hlasových asistentů zatím neumí česky, ani zájem o chytré reproduktory není u nás největší.