www.svetmobilne.cz
>
>

GM zavede P2P sdílení aut: nechte své auto vydělávat

GM zavede P2P sdílení aut: nechte své auto vydělávat
, , aktualita
Automobilka GM hledá cestu, jak uspět v měnícím se světě automobilů. Ten nyní směřuje k technologiím a službám. Není proto divu, že by měla svou půjčovnu Maven rozšířit o P2P carsharing mezi běžnými řidiči, jakési Airbnb pro auta.
K oblíbeným
reklama
Svět automobilů se mění a většina automobilek si je vědoma toho, že stávající model prodeje "hardwaru" (aut) a jejich servisování už nebude dlouho fungovat. Je potřeba změnit business model a je to vidět např. na nabídkách operativních leasingů, kdy se auto stává službou a pro automobilku trvalým zdrojem peněz. Právě služby jsou podle všeho tím, co automobilky potřebují ke svému přežití ve 21. století. Koncern GM (General Motors), který má za sebou těžké časy, se poslední dobou zvedá vzhůru a je jedním z předních vývojářů autonomních aut. Také má svou vlastní autopůjčovnu Maven, která bude už toto léto doplněna o novou funkčnost, peer-to-peer sdílení aut. V podstatě Airbnb pro auta místo bytů.
 
Chevrolet Bolt
 
Zatímco dnes si lze za poplatek vypůjčit auto koncernu GM, které ale stále vlastní automobilka, už za pár měsíců si takto budou moci lidé půjčovat automobily sami mezi sebou (tzv. carsharing). I když tyhle projekty vůbec nejsou nic nového a je to např. i jedním ze snů Elona Muska a jeho Tesly, stále se to nijak zvlášť nerozšířilo. Tentokrát by to ale mohlo být o něčem jiném, neboť GM má obrovskou základnu svých zákazníků a protlačit tuto myšlenku a projekt do zdárného konce může být mnohem snazší než pro nejrůznější startupy.
 
Aplikace Maven
 
Lákavé je na carsharingu zejména to, že auto může být používáno v momentě, kdy by pro něj jinak nebylo využití a ten, kdo si jej vypůjčí, pochopitelně bude muset majiteli zaplatit za půjčení. Z těchto peněz si pak samotné GM vezme provizi, čímž si zajistí stálý zdroj příjmů, nicméně i samotný majitel auta na něm bude takto vydělávat (resp. sníží náklady na jeho pořízení a provoz). Nic není oficiální, neznáme tedy ani výši provize, nicméně projekt by měl využívat stávající architekturu Maven, tedy vstup do vozu a startování by mělo pravděpodobně být možné pomocí telefonu a nainstalované aplikace. Projekt by měl zatím v pilotní fázi fungovat jen ve vybraných městech USA.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Huawei odkládá skládací smartphone Mate X Huawei odkládá skládací smartphone Mate X
Vypadá to, že po Samsungu odloží svůj skládací smartphone také společnost Huawei. Její Mate X měl přijít na trh už v těchto dnech, ale budeme si na něj muset ještě pár měsíců určitě počkat.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice Autonomní elektrotrucky Volvo Vera bez kabiny míří na silnice
Automobilka Volvo nedávno představila pozoruhodná autonomní nákladní vozidla Volvo Vera. Ty jsou nejen elektrická, ale především zaujmou tím, že jsou autonomní a dokonce ani nemají kabinu pro řidiče.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní Alpine A110S přiostřuje, dostává 292 koní
Renault představil vylepšenou variantu svého sportovního kupé Alpine A110S. Dostává mnohem vyšší výkon 292 koní díky vyššímu plnícímu tlaku turbodmychadla. Má i upravený podvozek a nové designové prvky.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech
Rychlonabíječky elektromobilů potřebují efektivně skladovat energii, kterou se pak nabíjí automobily. Tesla zvažuje, že pro vykrývání špiček a nabíjení mimo špičku začne využívat moderní olověné akumulátory, což by mělo vše zlevnit.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala
Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka Honda e odhaluje další detaily, nebude mít zrcátka
O nový elektromobil Honda e vyjádřilo zájem už více než 30 tisíc lidí a automobilka nyní zveřejnila další technické detaily vozu. Místo zrcátek bude mít kamery, podporovat bude i rychlé dobíjení a na 80 % bude za 30 minut.
14.6.2019, aktualita, Milan Šurkala3 komentáře