www.svetmobilne.cz
>
>

GM zavede P2P sdílení aut: nechte své auto vydělávat

GM zavede P2P sdílení aut: nechte své auto vydělávat
, , aktualita
Automobilka GM hledá cestu, jak uspět v měnícím se světě automobilů. Ten nyní směřuje k technologiím a službám. Není proto divu, že by měla svou půjčovnu Maven rozšířit o P2P carsharing mezi běžnými řidiči, jakési Airbnb pro auta.
K oblíbeným
reklama
Svět automobilů se mění a většina automobilek si je vědoma toho, že stávající model prodeje "hardwaru" (aut) a jejich servisování už nebude dlouho fungovat. Je potřeba změnit business model a je to vidět např. na nabídkách operativních leasingů, kdy se auto stává službou a pro automobilku trvalým zdrojem peněz. Právě služby jsou podle všeho tím, co automobilky potřebují ke svému přežití ve 21. století. Koncern GM (General Motors), který má za sebou těžké časy, se poslední dobou zvedá vzhůru a je jedním z předních vývojářů autonomních aut. Také má svou vlastní autopůjčovnu Maven, která bude už toto léto doplněna o novou funkčnost, peer-to-peer sdílení aut. V podstatě Airbnb pro auta místo bytů.
 
Chevrolet Bolt
 
Zatímco dnes si lze za poplatek vypůjčit auto koncernu GM, které ale stále vlastní automobilka, už za pár měsíců si takto budou moci lidé půjčovat automobily sami mezi sebou (tzv. carsharing). I když tyhle projekty vůbec nejsou nic nového a je to např. i jedním ze snů Elona Muska a jeho Tesly, stále se to nijak zvlášť nerozšířilo. Tentokrát by to ale mohlo být o něčem jiném, neboť GM má obrovskou základnu svých zákazníků a protlačit tuto myšlenku a projekt do zdárného konce může být mnohem snazší než pro nejrůznější startupy.
 
Aplikace Maven
 
Lákavé je na carsharingu zejména to, že auto může být používáno v momentě, kdy by pro něj jinak nebylo využití a ten, kdo si jej vypůjčí, pochopitelně bude muset majiteli zaplatit za půjčení. Z těchto peněz si pak samotné GM vezme provizi, čímž si zajistí stálý zdroj příjmů, nicméně i samotný majitel auta na něm bude takto vydělávat (resp. sníží náklady na jeho pořízení a provoz). Nic není oficiální, neznáme tedy ani výši provize, nicméně projekt by měl využívat stávající architekturu Maven, tedy vstup do vozu a startování by mělo pravděpodobně být možné pomocí telefonu a nainstalované aplikace. Projekt by měl zatím v pilotní fázi fungovat jen ve vybraných městech USA.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku Electrify America spustila první 800V rychlonabíječku
Zatímco většina elektromobilů používá 400V systémy, pro rychlejší nabíjení je mnohem vhodnější vyšší napětí 800V. To využívá např. Porsche Taycan a pro něj už v USA stojí první 800V nabíječka od Electrify America.
Dnes, aktualita, Milan Šurkala
Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem Byton M-Byte, elektrické SUV se 48" displejem
Čínská automobilka Byton chce dobýt nejen Evropu se svým novým elektrickým SUV M-Byte. To má být k mání za docela atraktivní cenu a zajímavostí bude např. i obrovský 48" displej místo přístrojové desky.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Moderní Land Rover Defender přijíždí Moderní Land Rover Defender přijíždí
Legendární Land Rover Defender se přestal vyrábět před několika lety a nyní se objevuje jeho moderní varianta. Opět bude k dispozici ve verzích 90 a 110, přičemž si budete moci vybrat i hybridní variantu.
14.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Bentley vyrobí 12 replik vozu Team Blower z roku 1929 Bentley vyrobí 12 replik vozu Team Blower z roku 1929
Automobilka Bentley hodlá vyrobit 12 kusů legendárního závodního vozu Team Blower, původem z roku 1929. Při výrobě těchto aut využije skoro 100 let staré technologie, ale i moderní věci jako jsou 3D skeny.
13.9.2019, aktualita, Milan Šurkala
Ferrari F8 Spider odhazuje střechu a 20 kg Ferrari F8 Spider odhazuje střechu a 20 kg
Počátkem března se objevilo nové Ferrari F8 Tributo a to nyní dostává otevřenou variantu Spider. Ta si ponechává jeho V8 s výkonem až 720 koní, proti předchůdci vůz také shodil cenných 20 kilogramů.
13.9.2019, aktualita, Milan Šurkala