www.svetmobilne.cz
>
>

GM zavede P2P sdílení aut: nechte své auto vydělávat

GM zavede P2P sdílení aut: nechte své auto vydělávat
, , aktualita
Automobilka GM hledá cestu, jak uspět v měnícím se světě automobilů. Ten nyní směřuje k technologiím a službám. Není proto divu, že by měla svou půjčovnu Maven rozšířit o P2P carsharing mezi běžnými řidiči, jakési Airbnb pro auta.
K oblíbeným
reklama
Svět automobilů se mění a většina automobilek si je vědoma toho, že stávající model prodeje "hardwaru" (aut) a jejich servisování už nebude dlouho fungovat. Je potřeba změnit business model a je to vidět např. na nabídkách operativních leasingů, kdy se auto stává službou a pro automobilku trvalým zdrojem peněz. Právě služby jsou podle všeho tím, co automobilky potřebují ke svému přežití ve 21. století. Koncern GM (General Motors), který má za sebou těžké časy, se poslední dobou zvedá vzhůru a je jedním z předních vývojářů autonomních aut. Také má svou vlastní autopůjčovnu Maven, která bude už toto léto doplněna o novou funkčnost, peer-to-peer sdílení aut. V podstatě Airbnb pro auta místo bytů.
 
Chevrolet Bolt
 
Zatímco dnes si lze za poplatek vypůjčit auto koncernu GM, které ale stále vlastní automobilka, už za pár měsíců si takto budou moci lidé půjčovat automobily sami mezi sebou (tzv. carsharing). I když tyhle projekty vůbec nejsou nic nového a je to např. i jedním ze snů Elona Muska a jeho Tesly, stále se to nijak zvlášť nerozšířilo. Tentokrát by to ale mohlo být o něčem jiném, neboť GM má obrovskou základnu svých zákazníků a protlačit tuto myšlenku a projekt do zdárného konce může být mnohem snazší než pro nejrůznější startupy.
 
Aplikace Maven
 
Lákavé je na carsharingu zejména to, že auto může být používáno v momentě, kdy by pro něj jinak nebylo využití a ten, kdo si jej vypůjčí, pochopitelně bude muset majiteli zaplatit za půjčení. Z těchto peněz si pak samotné GM vezme provizi, čímž si zajistí stálý zdroj příjmů, nicméně i samotný majitel auta na něm bude takto vydělávat (resp. sníží náklady na jeho pořízení a provoz). Nic není oficiální, neznáme tedy ani výši provize, nicméně projekt by měl využívat stávající architekturu Maven, tedy vstup do vozu a startování by mělo pravděpodobně být možné pomocí telefonu a nainstalované aplikace. Projekt by měl zatím v pilotní fázi fungovat jen ve vybraných městech USA.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
LG zvažuje odchod z trhu se smartphony, divizi se dlouhodobě nedaří LG zvažuje odchod z trhu se smartphony, divizi se dlouhodobě nedaří
Společnosti LG se na trhu se smartphony dlouhodobě nedaří. Ztráty dosáhly za posledních pár let miliard dolarů a tržní podíl je dost nízký. Firma tak zvažuje, že se smartphony skončí a nebude se dál trápit.
Včera, aktualita, Milan Šurkala
Porsche uvádí základní model elektromobilu Taycan Porsche uvádí základní model elektromobilu Taycan
Elektromobil Porsche Taycan půjde sehnat ještě levněji než doposud. Německá automobilka totiž představila základní model s pohonem zadních kol, jehož cena se totiž dostane na pouhých 80 tisíc USD.
23.1.2021, aktualita, Milan Šurkala
Mercedes-Benz EQA: nový kompaktní crossover čistě na elektřinu Mercedes-Benz EQA: nový kompaktní crossover čistě na elektřinu
Mercedes-Benz pokračuje v elektromobilové ofenzivě a představuje nový kompaktní crossover EQA. Ten se bude nejprve nabízet ve verzi s dojezdem 426 km, ale chystají se i další s větším akumulátorem nebo dvojicí elektromotorů.
23.1.2021, aktualita, Milan Šurkala
MediaTek uvádí high-endové 6nm procesory Dimensity 1100 a 1200 MediaTek uvádí high-endové 6nm procesory Dimensity 1100 a 1200
Společnost MediaTek už je největším výrobcem mobilních procesorů pro smartphony na světě a překonala i Qualcomm. Nyní útočí high-endovými procesory Dimensity 1100 a 1200, které jsou vyráběny 6nm procesem.
22.1.2021, aktualita, Milan Šurkala
Qualcomm Snapdragon 870 5G běží na 3,2 GHz Qualcomm Snapdragon 870 5G běží na 3,2 GHz
Qualcomm představuje nový procesor Snapdragon 870 5G, který má překonat 865+, ale zároveň být levnější alternativou k vlajkové lodi 888. Zajímavý má být zejména velmi vysokou frekvencí 3,2 GHz.
21.1.2021, aktualita, Milan Šurkala