Elektromobilita se zdá být pro mnoho společností zabývající se elektronikou mnohem snazší než klasické automobily. Není zde spalovací motor, naopak tu jsou akumulátory, se kterými mají už nějaké zkušenosti, a stále rostoucí důraz na softwarové funkce jim dává mnohem větší sebedůvěru v boji proti tradičním automobilovým gigantům. Další firmou, která tak chce prorazit na trhu s elektroauty, je Hon Hai Technology Group. Tu známe spíše jako Foxconn. To je ta firma, která je hlavním výrobcem smartphonů Apple iPhone.

Na HHTD21 tak firma představila hned 3 koncepty elektrických vozidel vyvinutých např. i ve spolupráci s Yulon Motor Group. Máme zde např. Model C, což je SUV s délkou 4,64 metru a rozvorem 2,86 metru. Pojme 5+2 pasažéry, chlubí se nízkým koeficientem aerodynamického odporu Cd 0,27. Má nabídnout 700km dojezd a zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy.
Na sedanu Model E pak Foxconn spolupracoval s Pininfarinou. Zde je otázkou, zda nebude mít Foxconn se zvoleným jménem problém. Toto označení má zaregistrováno automobilka Ford a je např. důvodem, proč se Model 3 od Tesly nejmenuje Model E. Elon Musk totiž chtěl mít ucelenou řadu modelů tvořící slovo SEXY, ale takto musí mí S3XY. Zda Foxconn má či nemá nějakou smlouvu o využití tohoto jména, nevíme.

Zadní část vozu se může proměnit na mobilní kancelář, zajímavostí jsou i "chytrá okna" nebo odemykání vozu obličejem. Má nabízet výkon 750 koní (přes 550 kW), na 100 km/h zrychlit za 2,8 sekundy a nabídnout až 750km dojezd.

Jako poslední tu máme elektrický autobus Model T. Ten už prošel náročnými zkouškami životnosti a trvanlivosti, jeho akumulátor má vydržet teplotu 400 °C. Dojezd má činit přes 400 km, zvládnout má dokonce 25% stoupání a jet až 120 km/h.
Zdroj: techxplore.com, foxconn.com