Reklamace HTC TYTN , postoj O2
Dobrý den.
Mám zakoupený Htc Tytn u telefoniky ( O2 ) , před týdnem začal zlobit display- po uvedení přístroje do chodu z usporneho rezimu displey zbledl do běla. Zašel jsem do karvinské O2 stím at závadu v reklamaci opraví. Za týden mi volali že závada byla odstraněna a já si mohu zajít pro telefon. Došel jsem do prodejny, prodavač mi dal reklamační list s razitkem a s textem že se jednalo o hardwarovou záležitost.
Štasten sem zapl mobil nastavoval datum atd. když tu se zničeho nic znovu objevila bílá obrazovka Plný zlosti jsem zamířil zpět do prodejny O2 ze které jsem před 10min vyšel. Pracovník byl dosti překvapen když jsem mu ukázal bílou obrazovku.
Požádal jsem tedy o znovu sepsání reklamace s tím že jde o stejnou závadu a tudíž žádám vrácení peněz. Pracovník to ale odmítl s tím že u jejich společnosti vracejí peníze až při třetí reklamaci. Pracovník taky odmítl napsat do protokolu že chci vrácení peněz s tím že tohle neřeší opravna. Po zdlouhavé hádce se zminovanm pracovníkem jsem tedy nechal mobil reklamovat. Onen pracovník mi také řekl že i kdybych přišel příště s právníkem tak mi po druhé reklamaci ač je stejná peníze nevrati. Což asi udělám jelikož mám právníka v tak trošku v rodině.
Proto bych se chtěl zeptat co byste mi navrhovali? Vygooglil jsem tohle:
http://www.mesec.cz/clanky/jak-spravne-reklamovat-zbozi
[QUOTE]Stejná práva jako u vady neodstranitelné má kupující v případě, že jde sice o vadu odstranitelnou, ale jde o stejnou vadu, která se u věci vyskytla znovu po její opravě (v praxi se tak bere věc, u níž se vyskytla stejná vada po jejích alespoň dvou předchozích opravách), nebo v případě, že se u dané věci vyskytlo více vad zároveň (v praxi tři a více). Předpokladem také je, že tato vada nebo vady brání řádnému užívání dané věci.[/QUOTE]
Máte stejný názor, nebo nesouhlasíte? Máte podobné skušenosti s reklamací? Popřípadě mě odkažte na nějaké oficiální zdroje.
Děkuji JM
Mám zakoupený Htc Tytn u telefoniky ( O2 ) , před týdnem začal zlobit display- po uvedení přístroje do chodu z usporneho rezimu displey zbledl do běla. Zašel jsem do karvinské O2 stím at závadu v reklamaci opraví. Za týden mi volali že závada byla odstraněna a já si mohu zajít pro telefon. Došel jsem do prodejny, prodavač mi dal reklamační list s razitkem a s textem že se jednalo o hardwarovou záležitost.
Štasten sem zapl mobil nastavoval datum atd. když tu se zničeho nic znovu objevila bílá obrazovka Plný zlosti jsem zamířil zpět do prodejny O2 ze které jsem před 10min vyšel. Pracovník byl dosti překvapen když jsem mu ukázal bílou obrazovku.
Požádal jsem tedy o znovu sepsání reklamace s tím že jde o stejnou závadu a tudíž žádám vrácení peněz. Pracovník to ale odmítl s tím že u jejich společnosti vracejí peníze až při třetí reklamaci. Pracovník taky odmítl napsat do protokolu že chci vrácení peněz s tím že tohle neřeší opravna. Po zdlouhavé hádce se zminovanm pracovníkem jsem tedy nechal mobil reklamovat. Onen pracovník mi také řekl že i kdybych přišel příště s právníkem tak mi po druhé reklamaci ač je stejná peníze nevrati. Což asi udělám jelikož mám právníka v tak trošku v rodině.
Proto bych se chtěl zeptat co byste mi navrhovali? Vygooglil jsem tohle:
http://www.mesec.cz/clanky/jak-spravne-reklamovat-zbozi
[QUOTE]Stejná práva jako u vady neodstranitelné má kupující v případě, že jde sice o vadu odstranitelnou, ale jde o stejnou vadu, která se u věci vyskytla znovu po její opravě (v praxi se tak bere věc, u níž se vyskytla stejná vada po jejích alespoň dvou předchozích opravách), nebo v případě, že se u dané věci vyskytlo více vad zároveň (v praxi tři a více). Předpokladem také je, že tato vada nebo vady brání řádnému užívání dané věci.[/QUOTE]
Máte stejný názor, nebo nesouhlasíte? Máte podobné skušenosti s reklamací? Popřípadě mě odkažte na nějaké oficiální zdroje.
Děkuji JM
ještě bych dodal že jsem čerpal z této diskuze
https://www.ce4you.cz/forums/view_topic.asp?t=23238&fi=0#9
https://www.ce4you.cz/forums/view_topic.asp?t=23238&fi=0#9
Určitě by se to dalo vyhledat i zde ve fóru a dokonce (myslím) od právníka - 3 x stejná nebo 4 x různá oprava. Pak už záleží na dohodě, zda peníze nebo jiný výrobek. A určitě se nikdo nebude bránit, pokud by výrobce/prodejce nabídl tuto možnost dříve.
Jestli by se to ovšem nedalo uhrát na to, že závada nebyla při reklamačním řízení odstraněna -> reklamační řízení beží dál -> pokud přesáhne 30 dní, tak je možnost vypovědět smlouvu.
Ale nejsem právník, tak si nejsem jistý jestli převzetím výrobku reklamační řízení neskončí tak jak tak. V tom případě určitě bylo chybou, převzít si přístroj bez vyzkoušení.
Ale nejsem právník, tak si nejsem jistý jestli převzetím výrobku reklamační řízení neskončí tak jak tak. V tom případě určitě bylo chybou, převzít si přístroj bez vyzkoušení.
Pracovnik O2 ti rika pravdu mel jsem to same z SE K700i 3x stejna nebo 4x rozdilna driv nemuzes vyzadat vraceni penez nebo vymenit pristroj za neco jineho a ani pravnik by ti pritom nepomohl
Toto,ale neplati pokud neni zarizeni starsi dele nez 6 mesicu.Do pul roku je vec ve veci prevzeti a tudiz je mozno ze strany zakaznika zadat bud vymenu za nove nebo vraceni penez.
Pokud se závada objevila ihned znovu, dalo by se možná spekulovat i o neodstranitelné závadě, každopádně při příštím přebírání doporučuji nejdřív odzkoušet.
Jinak to pravidlo o počtu oprav je zcela zřejmé právě z uvedené citace - věta "věc, u níž se vyskytla stejná závada po jejích alespoň dvou předchozích opravách" přece jasně popisuje, že dvě opravy už proběhly, tzn. právo na vrácení peněz etc. vzniká při třetí stejné poruše.
Jinak to pravidlo o počtu oprav je zcela zřejmé právě z uvedené citace - věta "věc, u níž se vyskytla stejná závada po jejích alespoň dvou předchozích opravách" přece jasně popisuje, že dvě opravy už proběhly, tzn. právo na vrácení peněz etc. vzniká při třetí stejné poruše.