Eleworia - hra typu Arcomage/Mravenci pro PocketPC
Na Commanderův popud zakládám tento thread :-). Vyvíjím hru podobnou Arcomage z Might & Magic, resp. jejímu českému klonu jménem Mravenci. Veškeré informace a aktuality najdete zde:
Fórum CeskeHry.cz
Pokud tam z jakéhokoli důvodu nechcete nebo nemůžete přispívat, lze diskutovat tady ;-). Zajímají mě vaše názory a nápady. Díky.
Fórum CeskeHry.cz
Pokud tam z jakéhokoli důvodu nechcete nebo nemůžete přispívat, lze diskutovat tady ;-). Zajímají mě vaše názory a nápady. Díky.
[QUOTE="CommanderZ"]Co takhle nejaky obrazky na ty karty ;) [/QUOTE]
Jj, budou. Všechny podobné informace píšu právě na CeskeHry. Už to vypadá nadějně s kreslířem, takže by měla být zcela originální grafika. Tyhle věci se budou řešit postupem času - s každou verzí kousek. V současné době pracuju na podpoře VGA. Jeden uživatel říkal, že mu hra nereaguje na klikání - vyjímkou je pouze křížek. Pozorují to i ostatní uživatelé s VGA rozlišením?
Jj, budou. Všechny podobné informace píšu právě na CeskeHry. Už to vypadá nadějně s kreslířem, takže by měla být zcela originální grafika. Tyhle věci se budou řešit postupem času - s každou verzí kousek. V současné době pracuju na podpoře VGA. Jeden uživatel říkal, že mu hra nereaguje na klikání - vyjímkou je pouze křížek. Pozorují to i ostatní uživatelé s VGA rozlišením?
[QUOTE="Malek"]Na mém PDA to také nechodí (hra se spustí reaguje jen křížek , mé PDA DELL X51v ROM v.A00 WM5)[/QUOTE]
Do HW požadavků jsem napsal možné řešení problémů s některými VGA přístroji (Loox 720 a Dell Axim). Koukni na to, prosím.
Do HW požadavků jsem napsal možné řešení problémů s některými VGA přístroji (Loox 720 a Dell Axim). Koukni na to, prosím.
Vypustil jsem verzi 0.2a.
Novinky oproti verzi 0.1a:
- Opraven překlep při nakupování za manu (místo MAN se ukazovalo MAG)
- Hráč vpravo má nyní popisek zdi na levé straně a věže vpravo (praxe ukázala nepraktičnost předchozího řešení)
- Byl opraven bug, kdy hra po předání tahu nekontrolovala dostatek zdrojů pro právě označenou kartu (karta nešla koupit, ale hráč se to dověděl až po kliknutí)
- Hru jsem programově připravil pro obrázkové karty (na pozadí bude ve finální verzi nějaký schématický symbol určující typ karty)
- Velice jsem hru zpřehlednil, jelikož jsem tabulky karet nahradil textovým popisem a kraťoučkým shrnutím funkcí
Novinky oproti verzi 0.1a:
- Opraven překlep při nakupování za manu (místo MAN se ukazovalo MAG)
- Hráč vpravo má nyní popisek zdi na levé straně a věže vpravo (praxe ukázala nepraktičnost předchozího řešení)
- Byl opraven bug, kdy hra po předání tahu nekontrolovala dostatek zdrojů pro právě označenou kartu (karta nešla koupit, ale hráč se to dověděl až po kliknutí)
- Hru jsem programově připravil pro obrázkové karty (na pozadí bude ve finální verzi nějaký schématický symbol určující typ karty)
- Velice jsem hru zpřehlednil, jelikož jsem tabulky karet nahradil textovým popisem a kraťoučkým shrnutím funkcí
Rád si se sebou pokecám :-)
Vypuštěna verze 0.3a s primitivním singleplayerem.
Novinky oproti verzi 0.2a:
- Hra dostala provizorní menu
- Ve hře se nyní nachází hra jednoho hráče proti umělé demenci (AI budu řešit až časem, zatím budete hrát s tupcem :-))
- Na kartě byly z praktických důvodů prohozeny funkce a popis
- Bylo odstraněno vykreslování ve smyčce, které ve hře vůbec nemělo být (zapomněl jsem ho odstranit po jedné debugovací akci s 0.2a :-))
Vypuštěna verze 0.3a s primitivním singleplayerem.
Novinky oproti verzi 0.2a:
- Hra dostala provizorní menu
- Ve hře se nyní nachází hra jednoho hráče proti umělé demenci (AI budu řešit až časem, zatím budete hrát s tupcem :-))
- Na kartě byly z praktických důvodů prohozeny funkce a popis
- Bylo odstraněno vykreslování ve smyčce, které ve hře vůbec nemělo být (zapomněl jsem ho odstranit po jedné debugovací akci s 0.2a :-))
Poctivě na tom makám ;-). Nový den, nový update. Vyšla verze 0.4a.
Novinky oproti verzi 0.3a:
- Hráči rozděleni na světlého a temného hráče
- Program již obsahuje dialogová okna (ptá se na výměnu karty a návrat do menu)
- Hra nyní vyhodnocuje vítěze
- Byla přidána pojistka proti nechtěnému dvojkliku (stává se to běžně na méně citlivých displayích, nebo při nedostatečném tlaku)
Asi si teď pár dní dáchnu, beztak už mám nulový feedback :-)).
Novinky oproti verzi 0.3a:
- Hráči rozděleni na světlého a temného hráče
- Program již obsahuje dialogová okna (ptá se na výměnu karty a návrat do menu)
- Hra nyní vyhodnocuje vítěze
- Byla přidána pojistka proti nechtěnému dvojkliku (stává se to běžně na méně citlivých displayích, nebo při nedostatečném tlaku)
Asi si teď pár dní dáchnu, beztak už mám nulový feedback :-)).
Na mem PDA (Acer n50 (Intel PXA272 312MHz, )) hra ihned po spusteni nahlasi chybu: "V aplikaci Eleworia.exe doslo k neocekavane chybe. Vyberte moznost konec a pak restartujte tento program. Chcete-li ziskat dalsi informace, vyberte moznost detaily" (Detaily: "Eleworia.exe TypeLoadException Nelze nacist typ GXGraphicsLibrary.GXGraphics ze sestaveni GXGraphics, Version=1.0.2263.32767, Culture=neutral, PublicKeyToken=null")
[QUOTE="Tom!k"]Na mem PDA (Acer n50 (Intel PXA272 312MHz, )) hra ihned po spusteni nahlasi chybu: "V aplikaci Eleworia.exe doslo k neocekavane chybe. Vyberte moznost konec a pak restartujte tento program. Chcete-li ziskat dalsi informace, vyberte moznost detaily" (Detaily: "Eleworia.exe TypeLoadException Nelze nacist typ GXGraphicsLibrary.GXGraphics ze sestaveni GXGraphics, Version=1.0.2263.32767, Culture=neutral, PublicKeyToken=null")[/QUOTE]
Máš ve složce s hrou oba DLL soubory?
Máš ve složce s hrou oba DLL soubory?
[QUOTE="Tom!k"]Ne, nemam tam ani jeden ddl soubor, ten rar co sem stahnul obsahoval pouze exáč.[/QUOTE]
Omlouvám se. Chyba byla na mé straně, asi jsem počítal s tím, že uživatel jen přepíše EXE po předchozí verzi. Ale spíš to byl jen překlep. Už je to tam znovu i s knihovnami.
Omlouvám se. Chyba byla na mé straně, asi jsem počítal s tím, že uživatel jen přepíše EXE po předchozí verzi. Ale spíš to byl jen překlep. Už je to tam znovu i s knihovnami.
Mám na vás prosbu - potřebuju někoho, kdo má VGA zařízení, ale není to Loox 720 nebo Dell Axim X50v/X51v. Zejména takový Acer n3xx, ten by měl být rozšířený. Funguje vám to na tom?
to: Johny_G
Když jsem v Eleworii kouzlil PŘENOS víckrát, tak se mi podařilo dosáhnout toho, že soupeř měl 0 MÁGŮ, nebo VOJÁKŮ, STAVITELŮ. To podle mě není moc dobré, poněvadž už pak nemá žádnou šanci hru zvrátit.
Třeba u Mravenců šla tato hodnota snižovat pouze na úroveň 1, a taky jsem párkrát zažil, že i ten, kdo měl v jednu chvíli jenom 1 stavitele/mága/vojáka dokázal hru nakonec ještě vyhrát.
Jinak je moc prima, že jste se do toho pustil ;)
Když jsem v Eleworii kouzlil PŘENOS víckrát, tak se mi podařilo dosáhnout toho, že soupeř měl 0 MÁGŮ, nebo VOJÁKŮ, STAVITELŮ. To podle mě není moc dobré, poněvadž už pak nemá žádnou šanci hru zvrátit.
Třeba u Mravenců šla tato hodnota snižovat pouze na úroveň 1, a taky jsem párkrát zažil, že i ten, kdo měl v jednu chvíli jenom 1 stavitele/mága/vojáka dokázal hru nakonec ještě vyhrát.
Jinak je moc prima, že jste se do toho pustil ;)
[QUOTE="xsi"]to: Johny_G
Když jsem v Eleworii kouzlil PŘENOS víckrát, tak se mi podařilo dosáhnout toho, že soupeř měl 0 MÁGŮ, nebo VOJÁKŮ, STAVITELŮ. To podle mě není moc dobré, poněvadž už pak nemá žádnou šanci hru zvrátit.
Třeba u Mravenců šla tato hodnota snižovat pouze na úroveň 1, a taky jsem párkrát zažil, že i ten, kdo měl v jednu chvíli jenom 1 stavitele/mága/vojáka dokázal hru nakonec ještě vyhrát.
Jinak je moc prima, že jste se do toho pustil ;) [/QUOTE]
Stále se pracuje na betě, a tato chyba již delší dobu patří do hotových bugfixů ;-). Nicméně díky za echo. Odezvu potřebuju jako sůl.
Jo, a těšte se na hotovou grafiku, vypadá to suprově :-).
P.S.: A hodně bych potřeboval, aby mi někdo poslal report z VGA zařízení :-( (vyjma dvou výše zmiňovaných).
Když jsem v Eleworii kouzlil PŘENOS víckrát, tak se mi podařilo dosáhnout toho, že soupeř měl 0 MÁGŮ, nebo VOJÁKŮ, STAVITELŮ. To podle mě není moc dobré, poněvadž už pak nemá žádnou šanci hru zvrátit.
Třeba u Mravenců šla tato hodnota snižovat pouze na úroveň 1, a taky jsem párkrát zažil, že i ten, kdo měl v jednu chvíli jenom 1 stavitele/mága/vojáka dokázal hru nakonec ještě vyhrát.
Jinak je moc prima, že jste se do toho pustil ;) [/QUOTE]
Stále se pracuje na betě, a tato chyba již delší dobu patří do hotových bugfixů ;-). Nicméně díky za echo. Odezvu potřebuju jako sůl.
Jo, a těšte se na hotovou grafiku, vypadá to suprově :-).
P.S.: A hodně bych potřeboval, aby mi někdo poslal report z VGA zařízení :-( (vyjma dvou výše zmiňovaných).
Docela by se mi líbilo, kdybych mohl vidět jestli karta stojí many/zbrane/kamení, jěště předtím než tu kartu označím.
Sice je u každé karty nápis (utok/obrana/kouzlo/nabor) coz obvykle odpovida: utok-zbrane, obrana-kameni, kouzlo-mana. Ale neni tomu tak vzdy.
Sice je u každé karty nápis (utok/obrana/kouzlo/nabor) coz obvykle odpovida: utok-zbrane, obrana-kameni, kouzlo-mana. Ale neni tomu tak vzdy.
[QUOTE="Tom!k"]Docela by se mi líbilo, kdybych mohl vidět jestli karta stojí many/zbrane/kamení, jěště předtím než tu kartu označím.
Sice je u každé karty nápis (utok/obrana/kouzlo/nabor) coz obvykle odpovida: utok-zbrane, obrana-kameni, kouzlo-mana. Ale neni tomu tak vzdy.[/QUOTE]
Výborný nápad! Na kartách s obrázky mám dole takový volný místo, mohlo by se to tam prsknout. Díkyti.
Sice je u každé karty nápis (utok/obrana/kouzlo/nabor) coz obvykle odpovida: utok-zbrane, obrana-kameni, kouzlo-mana. Ale neni tomu tak vzdy.[/QUOTE]
Výborný nápad! Na kartách s obrázky mám dole takový volný místo, mohlo by se to tam prsknout. Díkyti.
Grafik se činil, já jsem trochu ladil a beta verze 0.5b je na světě ;-).
Novinky oproti verzi 0.4a:
- Grafika změněna na finální (ovšem nevylučuji, že se bude dolaďovat)
- Přidány zvuky, hra je navíc schopna přehrávat hudbu (obsažená hudba je pouze testovací!)
- V menu při té příležitosti přibylo nastavení zvuku
- Zajištěna kompatibilita s Windows Mobile 2002
- Ošetřil jsem, aby měl hráč vždy alespoň jednoho pracovníka v každém oboru
- Opravena chyba s nemožností odklepnout vítězství počítače
- Přidán symbolický loading (kvůli znatelné době načítání)
- Přidáno několik nových karet
- Text na kartách byl alespoň zarovnán na střed
- Opravena chyba, ke které docházelo při kliknutí na křížek, byl-li zobrazen dialog o vítězství
- Cena karet se již zobrazuje i v náhledech
- Upraven interval pro prevenci dvojkliku
Novinky oproti verzi 0.4a:
- Grafika změněna na finální (ovšem nevylučuji, že se bude dolaďovat)
- Přidány zvuky, hra je navíc schopna přehrávat hudbu (obsažená hudba je pouze testovací!)
- V menu při té příležitosti přibylo nastavení zvuku
- Zajištěna kompatibilita s Windows Mobile 2002
- Ošetřil jsem, aby měl hráč vždy alespoň jednoho pracovníka v každém oboru
- Opravena chyba s nemožností odklepnout vítězství počítače
- Přidán symbolický loading (kvůli znatelné době načítání)
- Přidáno několik nových karet
- Text na kartách byl alespoň zarovnán na střed
- Opravena chyba, ke které docházelo při kliknutí na křížek, byl-li zobrazen dialog o vítězství
- Cena karet se již zobrazuje i v náhledech
- Upraven interval pro prevenci dvojkliku
doporucuju to uploadovat na rapidshare, ten turboupload je neskutecne shnily :(
jinak supr hra :P
edit:jeste bych mozna uvazoval o zavedeni left-handed verzi pro xda,mda... :sarcastic:
jinak supr hra :P
edit:jeste bych mozna uvazoval o zavedeni left-handed verzi pro xda,mda... :sarcastic:
[QUOTE="Krevety"]doporucuju to uploadovat na rapidshare, ten turboupload je neskutecne shnily :([/QUOTE]
Na rapid ne. Pro nás bez veřejné IP je to peklo.
[QUOTE="Krevety"]jinak supr hra :P[/QUOTE]
Díky :-)
[QUOTE="Krevety"]jeste bych mozna uvazoval o zavedeni left-handed verzi pro xda,mda... :sarcastic: [/QUOTE]
Už jsme to probírali na CeskeHry. Je to mnohem větší problém, než se zdá.
Na rapid ne. Pro nás bez veřejné IP je to peklo.
[QUOTE="Krevety"]jinak supr hra :P[/QUOTE]
Díky :-)
[QUOTE="Krevety"]jeste bych mozna uvazoval o zavedeni left-handed verzi pro xda,mda... :sarcastic: [/QUOTE]
Už jsme to probírali na CeskeHry. Je to mnohem větší problém, než se zdá.
A bude to někdy chodit na Dellech ? Vypadá to dobře.(už jsem to zkoušel ,stejné jak před tím jenom s hudbou):(
proc ne rapid, ja s nim problemy nemam, a prece stejna IP nemuze byt takovy problem, mozna zvazit dvoji upload... Pro nas s verejnou IP je zas problem download 10kB/s na lince ktera vytahne 10x a vice :sarcastic:
jinak pokud muzu srovnat predchozi dve hry tak to je nebe a dudy, uz me snad ani nenapada co by se tam dalo dodelat :P krome treba propracovanyho Nastaveni, grafika i ostatni veci sou supr:)
jinak pokud muzu srovnat predchozi dve hry tak to je nebe a dudy, uz me snad ani nenapada co by se tam dalo dodelat :P krome treba propracovanyho Nastaveni, grafika i ostatni veci sou supr:)
[QUOTE="Malek"]A bude to někdy chodit na Dellech ? Vypadá to dobře.(už jsem to zkoušel ,stejné jak před tím jenom s hudbou):( [/QUOTE]
Ani nevíš, jaký s tím mám starosti :(.
Viz tohle: https://www.ce4you.cz/forums/view_topic.asp?t=14405
Jestli znáš někoho, kdo s GAPI pod C# dělá, tak ho tam prosímtě nasměruj.
Ani nevíš, jaký s tím mám starosti :(.
Viz tohle: https://www.ce4you.cz/forums/view_topic.asp?t=14405
Jestli znáš někoho, kdo s GAPI pod C# dělá, tak ho tam prosímtě nasměruj.
[QUOTE="Krevety"]proc ne rapid, ja s nim problemy nemam, a prece stejna IP nemuze byt takovy problem, mozna zvazit dvoji upload... Pro nas s verejnou IP je zas problem download 10kB/s na lince ktera vytahne 10x a vice :sarcastic:
jinak pokud muzu srovnat predchozi dve hry tak to je nebe a dudy, uz me snad ani nenapada co by se tam dalo dodelat :P krome treba propracovanyho Nastaveni, grafika i ostatni veci sou supr:)[/QUOTE]
Problém je v tom, že stejnou IP jako já mohl mít o minutu dříve kdokoli jiný. Chytit na Rapidu volné místo je někdy otázkou mnoha hodin. Turboupload pomalej je, ale do 1MB ho používám.
Pochvala mě těší ;-).
jinak pokud muzu srovnat predchozi dve hry tak to je nebe a dudy, uz me snad ani nenapada co by se tam dalo dodelat :P krome treba propracovanyho Nastaveni, grafika i ostatni veci sou supr:)[/QUOTE]
Problém je v tom, že stejnou IP jako já mohl mít o minutu dříve kdokoli jiný. Chytit na Rapidu volné místo je někdy otázkou mnoha hodin. Turboupload pomalej je, ale do 1MB ho používám.
Pochvala mě těší ;-).
Tak mám smutné zprávy. Pokud nenajdu nějakou náhradu za GAPINet, tak hra nepojede na žádném VGA zařízení. Už to mám potvrzené i z Aceru n311 :-(.
Konecne som zakopol o tuto hru :) Nieco take som uz dlhsie hladal. Na 0.5beta to nevyzera vobec zle :yes:
Prvykrat som s hrou tohoto typu prisiel do kontaktu ked som hral Might&Magic VII (asi?)... a mam dokonca originalne obrazky z kariet (ako 5mb velky bmp subor). System je rovnaky (tiez su tam 3 suroviny, tiez 3 zdroje, tiez hrad+hradba) a tak ma napadlo ci by sa tie karty (nostalgicke dovody) nedali zakomponovat do hry?
Vid ukazka...
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
Prvykrat som s hrou tohoto typu prisiel do kontaktu ked som hral Might&Magic VII (asi?)... a mam dokonca originalne obrazky z kariet (ako 5mb velky bmp subor). System je rovnaky (tiez su tam 3 suroviny, tiez 3 zdroje, tiez hrad+hradba) a tak ma napadlo ci by sa tie karty (nostalgicke dovody) nedali zakomponovat do hry?
Vid ukazka...
[odkaz, pro zobrazení se přihlaste]
[QUOTE="PLoK"]Konecne som zakopol o tuto hru :) Nieco take som uz dlhsie hladal. Na 0.5beta to nevyzera vobec zle :yes: [/QUOTE]
Díky za pochvalu, jsem rád, že se hra líbí. Každá odezva mě těší; bez feedbacku to člověka moc nebaví.
[QUOTE="PLoK"]Prvykrat som s hrou tohoto typu prisiel do kontaktu ked som hral Might&Magic VII (asi?)... a mam dokonca originalne obrazky z kariet (ako 5mb velky bmp subor). System je rovnaky (tiez su tam 3 suroviny, tiez 3 zdroje, tiez hrad+hradba) a tak ma napadlo ci by sa tie karty (nostalgicke dovody) nedali zakomponovat do hry?[/QUOTE]
Původně měla mít karta svůj obrázek, ale padlo to ze tří důvodů.
1) Hra by neskutečně narostla
2) Grafik by nad tím strávil věčnost (vykrádat hotovou hru si nedovolím ;-))
3) Pro hru jako takovou by to nebyl žádný přínos
Nakonec jsem se tedy rozhodl pro obrázky jednotlivých kategorií.
Díky za pochvalu, jsem rád, že se hra líbí. Každá odezva mě těší; bez feedbacku to člověka moc nebaví.
[QUOTE="PLoK"]Prvykrat som s hrou tohoto typu prisiel do kontaktu ked som hral Might&Magic VII (asi?)... a mam dokonca originalne obrazky z kariet (ako 5mb velky bmp subor). System je rovnaky (tiez su tam 3 suroviny, tiez 3 zdroje, tiez hrad+hradba) a tak ma napadlo ci by sa tie karty (nostalgicke dovody) nedali zakomponovat do hry?[/QUOTE]
Původně měla mít karta svůj obrázek, ale padlo to ze tří důvodů.
1) Hra by neskutečně narostla
2) Grafik by nad tím strávil věčnost (vykrádat hotovou hru si nedovolím ;-))
3) Pro hru jako takovou by to nebyl žádný přínos
Nakonec jsem se tedy rozhodl pro obrázky jednotlivých kategorií.
Pokud budes jeste delat dalsi verzi, tak mam nekolik pripominek
1) misto "VELKA V
EZ"
by se mohlo zobrazovat "VELKA
VEZ"
(Proste radkovani nazvu karet po celych slovech)
2) Jeden hrac je svetly, druhy tmavy, dokonce se i pri vyhre napise napr: vyhral svetly hrac. Tak proc je uplne nahore napis "na tahu je: hrac 1/hrac 2", lepsi by bylo "svetly/tmavy hrac"
3) jinej obrazek pro "bonus karty", ten darek se moc do fantasy stylu nehodi
4) v Arcomage byla v kazdy hospode trochu jina verze pravidel (co se tyce pocatecni velikosti vezi, vyherni velikosti vezi, vyherni pocet surovin) Neslo by neco takoveho udelat i tady, dat do main menu tlacitko "nastaveni", kde by se to dalo zvolit (ale audio rozhodne ponechej v main menu screen, je to velice prakticky)
Diky
...Jinak sem jeste chtel rict ze je to super hra, v soucasny dobe moje nejoblibenejsi multiplayerova (wormsici se rychle vohráli), s kamosem ji hrajem porad, ale pokazdy me porazi (asi 30x v řadě) nevim jak to dělá, ale stejne me to bavi
1) misto "VELKA V
EZ"
by se mohlo zobrazovat "VELKA
VEZ"
(Proste radkovani nazvu karet po celych slovech)
2) Jeden hrac je svetly, druhy tmavy, dokonce se i pri vyhre napise napr: vyhral svetly hrac. Tak proc je uplne nahore napis "na tahu je: hrac 1/hrac 2", lepsi by bylo "svetly/tmavy hrac"
3) jinej obrazek pro "bonus karty", ten darek se moc do fantasy stylu nehodi
4) v Arcomage byla v kazdy hospode trochu jina verze pravidel (co se tyce pocatecni velikosti vezi, vyherni velikosti vezi, vyherni pocet surovin) Neslo by neco takoveho udelat i tady, dat do main menu tlacitko "nastaveni", kde by se to dalo zvolit (ale audio rozhodne ponechej v main menu screen, je to velice prakticky)
Diky
...Jinak sem jeste chtel rict ze je to super hra, v soucasny dobe moje nejoblibenejsi multiplayerova (wormsici se rychle vohráli), s kamosem ji hrajem porad, ale pokazdy me porazi (asi 30x v řadě) nevim jak to dělá, ale stejne me to bavi
[QUOTE="Tom!k"]Pokud budes jeste delat dalsi verzi, tak mam nekolik pripominek
1) misto "VELKA V
EZ"
by se mohlo zobrazovat "VELKA
VEZ"
(Proste radkovani nazvu karet po celych slovech)
2) Jeden hrac je svetly, druhy tmavy, dokonce se i pri vyhre napise napr: vyhral svetly hrac. Tak proc je uplne nahore napis "na tahu je: hrac 1/hrac 2", lepsi by bylo "svetly/tmavy hrac"
3) jinej obrazek pro "bonus karty", ten darek se moc do fantasy stylu nehodi
4) v Arcomage byla v kazdy hospode trochu jina verze pravidel (co se tyce pocatecni velikosti vezi, vyherni velikosti vezi, vyherni pocet surovin) Neslo by neco takoveho udelat i tady, dat do main menu tlacitko "nastaveni", kde by se to dalo zvolit (ale audio rozhodne ponechej v main menu screen, je to velice prakticky)
Diky
...Jinak sem jeste chtel rict ze je to super hra, v soucasny dobe moje nejoblibenejsi multiplayerova (wormsici se rychle vohráli), s kamosem ji hrajem porad, ale pokazdy me porazi (asi 30x v řadě) nevim jak to dělá, ale stejne me to bavi [/QUOTE]
1) Já vím, no. Je to blbý, ale takhle se to zase dělí automaticky :-))). Kdyžtak přidám jedno pole, kde bude každý řádek zvlášť.
2) Jo, to dává smysl. Označení Hráč 1 a Hráč 2 už se skutečně jinde ve hře nevyskytuje. Opravím to.
3) Tohle jediný ti asi neprojde :-). Mě to příjde docela v pohodě. Přesto zkusím napsat grafikovi. Mohly by tam být např. mince, aby to pasovalo do přiřazeného zvuku.
4) Přímo takhle to nebude, ale zrovna včera jsem napsal možnost nastavení handicapu. Hráč, který má nastavený handicap má do začátku menší věž, nulovou zeď a méně surovin. Můžeš to nastavit oběma, abys' měl drsnější rozjezd :-).
A pochvala mě nesmírně těší. Nikdy bych nevěřil, že dokážu tu hru napsat takhle důstojně. A je skutečně chytlavá a neohraje se - ale to není ani tak moje zásluha, jako spíš tvůrce samotného konceptu :-). Nicméně, dávám si hodně práce s vyvážením hratelnosti a účinnosti karet, takže svůj díl na tom snad mám :-). Jen takový dodatek - napsal jsem takovou kostru pro budoucí AI a prvních pár her mě počítač docela drtil :-). Ale když nad tím budete přemýšlet, jako nad hrou proti živému spoluhráči (do té doby jsem nad hrou proti CPU vůbec nepřemýšlel), tak ho stále porazíte bez problémů. Jsem zvědav na finální AI.
1) misto "VELKA V
EZ"
by se mohlo zobrazovat "VELKA
VEZ"
(Proste radkovani nazvu karet po celych slovech)
2) Jeden hrac je svetly, druhy tmavy, dokonce se i pri vyhre napise napr: vyhral svetly hrac. Tak proc je uplne nahore napis "na tahu je: hrac 1/hrac 2", lepsi by bylo "svetly/tmavy hrac"
3) jinej obrazek pro "bonus karty", ten darek se moc do fantasy stylu nehodi
4) v Arcomage byla v kazdy hospode trochu jina verze pravidel (co se tyce pocatecni velikosti vezi, vyherni velikosti vezi, vyherni pocet surovin) Neslo by neco takoveho udelat i tady, dat do main menu tlacitko "nastaveni", kde by se to dalo zvolit (ale audio rozhodne ponechej v main menu screen, je to velice prakticky)
Diky
...Jinak sem jeste chtel rict ze je to super hra, v soucasny dobe moje nejoblibenejsi multiplayerova (wormsici se rychle vohráli), s kamosem ji hrajem porad, ale pokazdy me porazi (asi 30x v řadě) nevim jak to dělá, ale stejne me to bavi [/QUOTE]
1) Já vím, no. Je to blbý, ale takhle se to zase dělí automaticky :-))). Kdyžtak přidám jedno pole, kde bude každý řádek zvlášť.
2) Jo, to dává smysl. Označení Hráč 1 a Hráč 2 už se skutečně jinde ve hře nevyskytuje. Opravím to.
3) Tohle jediný ti asi neprojde :-). Mě to příjde docela v pohodě. Přesto zkusím napsat grafikovi. Mohly by tam být např. mince, aby to pasovalo do přiřazeného zvuku.
4) Přímo takhle to nebude, ale zrovna včera jsem napsal možnost nastavení handicapu. Hráč, který má nastavený handicap má do začátku menší věž, nulovou zeď a méně surovin. Můžeš to nastavit oběma, abys' měl drsnější rozjezd :-).
A pochvala mě nesmírně těší. Nikdy bych nevěřil, že dokážu tu hru napsat takhle důstojně. A je skutečně chytlavá a neohraje se - ale to není ani tak moje zásluha, jako spíš tvůrce samotného konceptu :-). Nicméně, dávám si hodně práce s vyvážením hratelnosti a účinnosti karet, takže svůj díl na tom snad mám :-). Jen takový dodatek - napsal jsem takovou kostru pro budoucí AI a prvních pár her mě počítač docela drtil :-). Ale když nad tím budete přemýšlet, jako nad hrou proti živému spoluhráči (do té doby jsem nad hrou proti CPU vůbec nepřemýšlel), tak ho stále porazíte bez problémů. Jsem zvědav na finální AI.
[QUOTE="Krevety"]nevyjde novejsi BETA ? :sarcastic: [/QUOTE]
Přesvědčil jsi mě.
Novinky oproti verzi 0.5b:
- Vyvážení hratelnosti (viz odstavec níže)
- Menu je již plně funkční, přítomno je i okno o autorech a nápověda
- Při vyhlášení vítěze se zobrazí celková doba hraní
- Hra si pamatuje nastavení
- Učinil jsem jakousi přípravu na umělou inteligenci, počítač má nyní udány priority karet (prozatím se tato funkce skrývá pod volbou "Pokročilá AI", v budoucnu tam bude skutečně AI :-D)
- Byl změněn způsob zobrazení aktivity počítače; s onou kostrou pro AI bylo problikávání karet otázkou několika desítek vteřin :-).
- Přidal jsem tzv. handicap (znevýhodnění jednoho či obou hráčů)
- Aktivní hráči jsou ve hře označeni jako Temný a Světlý, tj. stejně jako jinde ve hře
- Lehounce jsem doladil úpatí světlé věže
- Přidržením tlačítka MINULA si zobrazíte náhled naposledy použité karty
Hra byla celkově vyvážena - některé karty byly odstraněny, jiné upraveny, další přidány. Vyžádalo si to hodně času a už teď vím, že karet rozhodně nebude 32, jak jsem zamýšlel. Byly pak příliš překombinované a hra ztrácela zábavnost. Během vývoje této verze vzniklo hodně karet a mnoho jich bylo smazáno. Bohužel právě kvůli tomuhle trval vývoj tak dlouho (no částečně i kvůli čekání na hudbu, ale nakonec na ní nějak nebyl čas), i když jsou ostatní změny záležitostí několika odpolední (ale musíte uznat, že málo jich není ;-)). Zas na druhou stranu jsem provedl jednu z nejzásadnějších úprav, byť není na první pohled vidět - ale při hraní to snad oceníte. Pro jistotu si znovu pročtěte funkce karet (zejména Porodnice).
Přesvědčil jsi mě.
Novinky oproti verzi 0.5b:
- Vyvážení hratelnosti (viz odstavec níže)
- Menu je již plně funkční, přítomno je i okno o autorech a nápověda
- Při vyhlášení vítěze se zobrazí celková doba hraní
- Hra si pamatuje nastavení
- Učinil jsem jakousi přípravu na umělou inteligenci, počítač má nyní udány priority karet (prozatím se tato funkce skrývá pod volbou "Pokročilá AI", v budoucnu tam bude skutečně AI :-D)
- Byl změněn způsob zobrazení aktivity počítače; s onou kostrou pro AI bylo problikávání karet otázkou několika desítek vteřin :-).
- Přidal jsem tzv. handicap (znevýhodnění jednoho či obou hráčů)
- Aktivní hráči jsou ve hře označeni jako Temný a Světlý, tj. stejně jako jinde ve hře
- Lehounce jsem doladil úpatí světlé věže
- Přidržením tlačítka MINULA si zobrazíte náhled naposledy použité karty
Hra byla celkově vyvážena - některé karty byly odstraněny, jiné upraveny, další přidány. Vyžádalo si to hodně času a už teď vím, že karet rozhodně nebude 32, jak jsem zamýšlel. Byly pak příliš překombinované a hra ztrácela zábavnost. Během vývoje této verze vzniklo hodně karet a mnoho jich bylo smazáno. Bohužel právě kvůli tomuhle trval vývoj tak dlouho (no částečně i kvůli čekání na hudbu, ale nakonec na ní nějak nebyl čas), i když jsou ostatní změny záležitostí několika odpolední (ale musíte uznat, že málo jich není ;-)). Zas na druhou stranu jsem provedl jednu z nejzásadnějších úprav, byť není na první pohled vidět - ale při hraní to snad oceníte. Pro jistotu si znovu pročtěte funkce karet (zejména Porodnice).
aaa nejede mi to forum ceske hry takze nemam link na DL :dead: ... kurna ja uz si chcu zahrat :D uz se tesim az to zitra (doufam) zaparim ve skole :cool:
ha tak uz ji mam a hned druhou hru se to seklo :O coz sem fakt necekal, protoze se mi to neseklo jeste nikdy predtim. Hral sem s pokrocilim AI no a seklo se to nejak v miste kdy byly vsechny karty pro me otocene :) muzika hrala , slo kliknout na X ale pri dialogu se to hryzlo uplne... musel sem ji odstrelit :(
edit: tak se mi to po 5-ti min seklo zas :mad: , zrovna sem mu daval najemneho vraha :D
edit: tak se mi to po 5-ti min seklo zas :mad: , zrovna sem mu daval najemneho vraha :D
[QUOTE="Krevety"]ha tak uz ji mam a hned druhou hru se to seklo :O coz sem fakt necekal, protoze se mi to neseklo jeste nikdy predtim. Hral sem s pokrocilim AI no a seklo se to nejak v miste kdy byly vsechny karty pro me otocene :) muzika hrala , slo kliknout na X ale pri dialogu se to hryzlo uplne... musel sem ji odstrelit :(
edit: tak se mi to po 5-ti min seklo zas :mad: , zrovna sem mu daval najemneho vraha :D [/QUOTE]
Zajímavé :-). Až budu mít zpátky PDA, tak se na to mrknu. Ale mě se to nestávalo :-(.
edit: tak se mi to po 5-ti min seklo zas :mad: , zrovna sem mu daval najemneho vraha :D [/QUOTE]
Zajímavé :-). Až budu mít zpátky PDA, tak se na to mrknu. Ale mě se to nestávalo :-(.
Máte zájem o rozpracovanou VGA kompatibilní verzi s opraveným zamrzáním, nebo si počkáte na finální 1.0?
[QUOTE="Malek"]A kdy cca bude 1.0 :?: [/QUOTE]
Právě jednám s novým hudebníkem, který říká, že hudbu dodá cca za týden (neberte to jako garanci). Do té doby bych snad mohl dodělat umělou inteligenci. Ale bude to stejně pořád blbeček :-). Jen ne tak extrémní. Kdyžtak si stále můžete zahrát proti randomu :-D. Takže +- za týden, ale nic neslibuju. Moc jsem toho neudělal, když pominu ty hodiny a hodiny nad VGA podporou a pokusy o přehrávání MP3, které nakonec padly. Až jeden celodenní zátah na VGA mi konečně vyšel. Takže času to zabralo hodně, ale změn je ve výsledku málo :-/. Krom toho jsem teď opravoval chyby, které mi vyplavaly při odstranění onoho zaseknutí před koncem soupeřova tahu. Ale už by to mělo být OK. Ale ta zásadní novinka, a sice VGA podpora, se mi nakonec povedla docela dobře. Funguje to už dokonce v RealVGA, jen to trochu blbne, když to spustíte v Landscapu. Budou vycházet souběžně 2 verze. Ta jak jí známe pro QVGA a lehce pomalejší VGA, které v landscapu mírně haraší.
Právě jednám s novým hudebníkem, který říká, že hudbu dodá cca za týden (neberte to jako garanci). Do té doby bych snad mohl dodělat umělou inteligenci. Ale bude to stejně pořád blbeček :-). Jen ne tak extrémní. Kdyžtak si stále můžete zahrát proti randomu :-D. Takže +- za týden, ale nic neslibuju. Moc jsem toho neudělal, když pominu ty hodiny a hodiny nad VGA podporou a pokusy o přehrávání MP3, které nakonec padly. Až jeden celodenní zátah na VGA mi konečně vyšel. Takže času to zabralo hodně, ale změn je ve výsledku málo :-/. Krom toho jsem teď opravoval chyby, které mi vyplavaly při odstranění onoho zaseknutí před koncem soupeřova tahu. Ale už by to mělo být OK. Ale ta zásadní novinka, a sice VGA podpora, se mi nakonec povedla docela dobře. Funguje to už dokonce v RealVGA, jen to trochu blbne, když to spustíte v Landscapu. Budou vycházet souběžně 2 verze. Ta jak jí známe pro QVGA a lehce pomalejší VGA, které v landscapu mírně haraší.
[QUOTE="Johny_G"][QUOTE="Malek"]A kdy cca bude 1.0 :?: [/QUOTE]Takže +- za týden, ale nic neslibuju. [/QUOTE]
+- To se jako vrátíš v čase ?:D
+- To se jako vrátíš v čase ?:D
Aby Houp neslízl všechnu smetanu, taky si něco málo releasnu :-D.
S velikou prodlevou, ale je tu nová verze. Zásahy do kódu nebyly nijak markantní (vyjma umělé inteligence), ale za novou verzí stojí desítky hodin testování a vymýšlení. Bylo to něco strašného, ale odměnou by vám měla být hra bez bugů (alespoň těch viditelných) a s obstojnou umělou inteligencí. Tohle už je release candidat, čili verze velice blízká verzi finální. Zásadnější změny už konat nebudu, ale byl bych moc rád, kdybyste mi pomohli s doladěním detailů. Takže:
Novinky oproti verzi 0.6b:
- Konečně tu máte VGA verzi. Není tak rychlá (pokud to ale nebudete schválně zkoušet, tak to rozhodně nepoznáte) a trochu rychlostně blbne v landscapu, ale na to se nedá doporučit nic lepšího, než to v landscapu nespouštět. Méně prasácky provedená QVGA verze bez landscapových podivností je normálně k dispozici.
- Přepracoval jsem také kliknutí do obdélníku, takže hra dokonce umí i RealVGA (testováno na Aceru n311 s OzVGA uživatelem VoDo - tisíceré díky)
- Dost jsem poladil a rozšířil umělou inteligenci, CPU by měl hrát skutečně o poznání lépe, snad vás někdy i porazí (mě teda ano, ale já pro samé testování nedávám pozor na hru :-)). Za testování všeho kolem AI děkuji uživateli "vafle".
- Abych AI podepřel, sestavil jsem primitivní metodu učení, která je však překvapivě funkční; ovšem chce to nahrát docela dost her, aby se to dalo poznat. Plody mnoha desítek her, které jsem s CPU hrál, nyní slouží jako výchozí stav AI. Čím déle budete hrát, tím lepším soupeřem by CPU mělo být. Dokonce je natolik inteligentní, že pokud prohrajete, tak se od vás učit nebude, a zapamatuje si, co se osvědčilo jemu samému :-).
- Ve hře je již ukázka finální hudby (více v "Omezení současné verze" v prvním postu na Českých hrách)
- Datové soubory byly přemístěny do složky hry. Z rootu si je smažte, ať neobtěžují.
- Opraveno (aspoň doufám) zamrzání soupeřova tahu
- Do minulé karty byla přidána VYMENA KARTY
- Přidal jsem AI umělou prodlevu přemýšlení. Přecijen nebylo příjemné, jak to jen tak probliklo.
- Opravena chybka, kdy se změnil čas hraní po dohrání fanfáry (stávalo se to jen někdy)
- Opravena podmínka pro přehrání zvuku u některých checkboxů v menu
- ...a pár dalších prťavých bugfixů a změn
A doufám, že jsem ve hře nenechal nějakou botu z debugování.
S velikou prodlevou, ale je tu nová verze. Zásahy do kódu nebyly nijak markantní (vyjma umělé inteligence), ale za novou verzí stojí desítky hodin testování a vymýšlení. Bylo to něco strašného, ale odměnou by vám měla být hra bez bugů (alespoň těch viditelných) a s obstojnou umělou inteligencí. Tohle už je release candidat, čili verze velice blízká verzi finální. Zásadnější změny už konat nebudu, ale byl bych moc rád, kdybyste mi pomohli s doladěním detailů. Takže:
Novinky oproti verzi 0.6b:
- Konečně tu máte VGA verzi. Není tak rychlá (pokud to ale nebudete schválně zkoušet, tak to rozhodně nepoznáte) a trochu rychlostně blbne v landscapu, ale na to se nedá doporučit nic lepšího, než to v landscapu nespouštět. Méně prasácky provedená QVGA verze bez landscapových podivností je normálně k dispozici.
- Přepracoval jsem také kliknutí do obdélníku, takže hra dokonce umí i RealVGA (testováno na Aceru n311 s OzVGA uživatelem VoDo - tisíceré díky)
- Dost jsem poladil a rozšířil umělou inteligenci, CPU by měl hrát skutečně o poznání lépe, snad vás někdy i porazí (mě teda ano, ale já pro samé testování nedávám pozor na hru :-)). Za testování všeho kolem AI děkuji uživateli "vafle".
- Abych AI podepřel, sestavil jsem primitivní metodu učení, která je však překvapivě funkční; ovšem chce to nahrát docela dost her, aby se to dalo poznat. Plody mnoha desítek her, které jsem s CPU hrál, nyní slouží jako výchozí stav AI. Čím déle budete hrát, tím lepším soupeřem by CPU mělo být. Dokonce je natolik inteligentní, že pokud prohrajete, tak se od vás učit nebude, a zapamatuje si, co se osvědčilo jemu samému :-).
- Ve hře je již ukázka finální hudby (více v "Omezení současné verze" v prvním postu na Českých hrách)
- Datové soubory byly přemístěny do složky hry. Z rootu si je smažte, ať neobtěžují.
- Opraveno (aspoň doufám) zamrzání soupeřova tahu
- Do minulé karty byla přidána VYMENA KARTY
- Přidal jsem AI umělou prodlevu přemýšlení. Přecijen nebylo příjemné, jak to jen tak probliklo.
- Opravena chybka, kdy se změnil čas hraní po dohrání fanfáry (stávalo se to jen někdy)
- Opravena podmínka pro přehrání zvuku u některých checkboxů v menu
- ...a pár dalších prťavých bugfixů a změn
A doufám, že jsem ve hře nenechal nějakou botu z debugování.
[QUOTE="Zbyšek Záliš"]Ahoj, hra je výborná. Musím pochválit. Bohužel nemůžu rozchodit zvuky. Nevíte co s tím? Děkuji[/QUOTE]
Díky moc. Strašně se s tím mazlím, pochvala mě těší.
Co do zvuků, tak to bude složitější. Pokud jsou zapnuty v menu, je nastavena patřičná hlasitost a v systému nejsou vypnuty zvuky, mělo by vše šlapat. Pokud ne, tak by zlobil hekkus. Což by mě popravdě převelice dožralo :-).
Díky moc. Strašně se s tím mazlím, pochvala mě těší.
Co do zvuků, tak to bude složitější. Pokud jsou zapnuty v menu, je nastavena patřičná hlasitost a v systému nejsou vypnuty zvuky, mělo by vše šlapat. Pokud ne, tak by zlobil hekkus. Což by mě popravdě převelice dožralo :-).
Již jsem snad vše vyzkoušel. Hru mám nailnstalovanou na kartě, snad nebude problém v tom. Ve hře je napsáno verze 1.0 RC. Jinak opravdu super.:yes:
[QUOTE="Zbyšek Záliš"]Již jsem snad vše vyzkoušel. Hru mám nailnstalovanou na kartě, snad nebude problém v tom. Ve hře je napsáno verze 1.0 RC. Jinak opravdu super.:yes: [/QUOTE]
Tak já se pozeptám i dalších uživatelů Varia, ať víme, kde je problém.
Tak já se pozeptám i dalších uživatelů Varia, ať víme, kde je problém.