Poprosil bych o radu ostřílené fíky.
Itinerář jsem nikdy nepoužíval, po návratu z AT jsem zjistil, že je čas to změnit. Nebaví mě práce s mapou dva dny před odjezdem, ale chtěl jsem Ostrava-Brno-Vídeň-Salzburg-Radstadt.
ČR nebyl problém páč se tady vyznám, ale ve Vídni první uzávěra předpokládané trasy a Tomtom bleskově přepočítá novou trasu, posléze následuje překvapení, TOMTOM již nechce jet z Vídně na Sant Pölten a Salzburg po dálnici A1, ale vypočte jakousi "nejrychlejší" trasu vnitrozemím, která je ca o 80km kratší, ale jistě pomalejší než po dálnici. V mistopise Rakouska nijak nevynikám a proto:
1) jak přesvědčím Tomtoma, aby se vydal na dálnici A1 a aby se snažil při případné uzávěře na ni i co nejrychleji vrátit a nevymyslel celou novou trasu po silnicích druhé třídy, vesničkami kde vidí auto s rakví (na střeše) jen při pohřebním průvodu 8)
2) když použiji "Plánování itinerář TOMTOMa", jak jej přesvědčím, že má jet po dálnici jen směrem na Vídeň, pak Sant Pölten, Salzburg ... ( stačí "Označit bod na trase", když do něj musím zadat i adresu ve měste ), chci jen jet tím směrem a nechci sjíždět do každého města a následně pokračovat.
Jakpak to děláte vy co jezdíte s kamiony převážnou část po neznámé Evropě a nemůžete si dovolit nechat změnit vypočtenou trasu na cestu rádoby 1.třídy ???
Dííky
Itinerář jsem nikdy nepoužíval, po návratu z AT jsem zjistil, že je čas to změnit. Nebaví mě práce s mapou dva dny před odjezdem, ale chtěl jsem Ostrava-Brno-Vídeň-Salzburg-Radstadt.
ČR nebyl problém páč se tady vyznám, ale ve Vídni první uzávěra předpokládané trasy a Tomtom bleskově přepočítá novou trasu, posléze následuje překvapení, TOMTOM již nechce jet z Vídně na Sant Pölten a Salzburg po dálnici A1, ale vypočte jakousi "nejrychlejší" trasu vnitrozemím, která je ca o 80km kratší, ale jistě pomalejší než po dálnici. V mistopise Rakouska nijak nevynikám a proto:
1) jak přesvědčím Tomtoma, aby se vydal na dálnici A1 a aby se snažil při případné uzávěře na ni i co nejrychleji vrátit a nevymyslel celou novou trasu po silnicích druhé třídy, vesničkami kde vidí auto s rakví (na střeše) jen při pohřebním průvodu 8)
2) když použiji "Plánování itinerář TOMTOMa", jak jej přesvědčím, že má jet po dálnici jen směrem na Vídeň, pak Sant Pölten, Salzburg ... ( stačí "Označit bod na trase", když do něj musím zadat i adresu ve měste ), chci jen jet tím směrem a nechci sjíždět do každého města a následně pokračovat.
Jakpak to děláte vy co jezdíte s kamiony převážnou část po neznámé Evropě a nemůžete si dovolit nechat změnit vypočtenou trasu na cestu rádoby 1.třídy ???
Dííky
Nepovažuji se za super ostříleného uživatele, ale přesto pár zkušeností.
1) Pokud se narazí na uzávěru, je dobré to TomTomovi sdělit (Najít alternativu-Vyhnout se uzavírce nebo Najít alternativu-Vyhnout se části trasy), jinak občas dělá pěkné vylomeniny.
2) Pomocí itineráře mu skutečně lze poměrně přesně vnutit nějakou trasu. Průjezdní body do itineráře lze totiž zadávat mnoha způsoby včetně prostého odpíchnutí bodu z mapy (klidně zcela obecné místo na nějaké komunikaci). Jen pozor. Zadávat při dostatečném zvětšení mapy. U směrově dělených komunikací se musí zadat bod na správné straně, jinak přesně dle požadavku zákazníka naviguje do opačného směru dálnice.
3) Další možnost, řešící rychle popsaný problém, je funkce Najít alternativu-Cestovat přes, kde lze opět využít všechny typy zadávání bodu.
1) Pokud se narazí na uzávěru, je dobré to TomTomovi sdělit (Najít alternativu-Vyhnout se uzavírce nebo Najít alternativu-Vyhnout se části trasy), jinak občas dělá pěkné vylomeniny.
2) Pomocí itineráře mu skutečně lze poměrně přesně vnutit nějakou trasu. Průjezdní body do itineráře lze totiž zadávat mnoha způsoby včetně prostého odpíchnutí bodu z mapy (klidně zcela obecné místo na nějaké komunikaci). Jen pozor. Zadávat při dostatečném zvětšení mapy. U směrově dělených komunikací se musí zadat bod na správné straně, jinak přesně dle požadavku zákazníka naviguje do opačného směru dálnice.
3) Další možnost, řešící rychle popsaný problém, je funkce Najít alternativu-Cestovat přes, kde lze opět využít všechny typy zadávání bodu.
Pokud se do itinerare zada Mesto, centrum mesta a volba nejrychlejsi cesty, tak nalezena trasa do mesta nezajizdi, ale jede pouze treba obchvatem. Obdobne pokud date nejrychlejsi, alternativa, cestovat pres.
POZOR - pokud mate nejkratsi, jede v tomto pripade primo pres centrum mesta
POZOR - pokud mate nejkratsi, jede v tomto pripade primo pres centrum mesta
MilanSU:
v jakém programu ( display PDA je malinký ) lze prohlédnou uložený itinerář ?? případně v něm doplnit další prujezdní místa ,nebo některá rovnou smazat, aby TOM jel dle mé představy
lze jako podklad použít některý routeplaner z netu ??
v jakém programu ( display PDA je malinký ) lze prohlédnou uložený itinerář ?? případně v něm doplnit další prujezdní místa ,nebo některá rovnou smazat, aby TOM jel dle mé představy
lze jako podklad použít některý routeplaner z netu ??
Itinerar (soubor.itn) prohlednes treba v PoiEditu, ale tam vidis jenom body a souradnice. Ja si ho sustim (musim mit signal) a pak si prohlednu trasu. O zadnem SW, v kterem by to slo prohlizet na PC nevim a pokud je urcite nebude zadarmo.
mozete mi poradit ako nastavit v TT viacej bodov kadial chcem ist? Zatial sa mi podarilo najst iba "cestovat pres". Hladam nieco typu, chcem ist z bodu A do bodu B a cesta ma viest cez tieto mesta, ale nie ziadne konkretne ulice. Proste aby ma to viedlo napr. po obchvate a nie do centra mesta. Ked si pozriem ponuku "cestovat pres", tak je tam adresa, psc, bod na mape, centrum mesta... Ale to musim bud poznat miesto kadial pojdem, alebo ma zavedie do centra. Chcem naplanovat trasu BA-Split cez Madarsko (presne miesta kadial este nepoznam, tak sa iba tak neurcito hram).
S planovanim tras sa hrajem iba druhy den, tak majte so mnou strpenie.
S planovanim tras sa hrajem iba druhy den, tak majte so mnou strpenie.
podle mého názoru to tady 20. března vysvětlil MilanSu
"Pokud se do itinerare zada Mesto, centrum mesta a volba nejrychlejsi cesty, tak nalezena trasa do mesta nezajizdi, ale jede pouze treba obchvatem. Obdobne pokud date nejrychlejsi, alternativa, cestovat pres.
POZOR - pokud mate nejkratsi, jede v tomto pripade primo pres centrum mesta"
ale i tak se dovíš na různých diskusích, že "Itinerář" není zrovna nejsilnější funkce Tomtoma
lepčí to má bát v TT6
"Pokud se do itinerare zada Mesto, centrum mesta a volba nejrychlejsi cesty, tak nalezena trasa do mesta nezajizdi, ale jede pouze treba obchvatem. Obdobne pokud date nejrychlejsi, alternativa, cestovat pres.
POZOR - pokud mate nejkratsi, jede v tomto pripade primo pres centrum mesta"
ale i tak se dovíš na různých diskusích, že "Itinerář" není zrovna nejsilnější funkce Tomtoma
lepčí to má bát v TT6
Teď jsem zkoušel plánovat cestu z mapy.cz
Naplánovaná cesta jde vyexportovat do .gpx v texťáku jde vidět že soubor obsahuje data, ale
Formát .gpx zná i PoiEdit ale nezobrazí nic
pokud dám ten .gpx Batch Convert.. do .itn ( itinerář TomTomu ) tak se nepřehrknou žádná data
Netušíte kde je problém ???
Naplánovaná cesta jde vyexportovat do .gpx v texťáku jde vidět že soubor obsahuje data, ale
Formát .gpx zná i PoiEdit ale nezobrazí nic
pokud dám ten .gpx Batch Convert.. do .itn ( itinerář TomTomu ) tak se nepřehrknou žádná data
Netušíte kde je problém ???
Nechci zakládat nové téma , navíc tu podobný totaz zazněl ale není zodpovězen:
Je nějaká možnost jak donutit tomtoma při plánování trasy preferovat dálnice? Obvykle vyhazuje z dálnice o jeden až dva exity dřív, než by bylo vhodné a člověk se pak zbytečně kodrcá po okrskách. Volba nejrychlejší/nejkratší je zoufale málo.
Je nějaká možnost jak donutit tomtoma při plánování trasy preferovat dálnice? Obvykle vyhazuje z dálnice o jeden až dva exity dřív, než by bylo vhodné a člověk se pak zbytečně kodrcá po okrskách. Volba nejrychlejší/nejkratší je zoufale málo.