Možností, jak dosáhnout nulové emise při provozu, je několik. Velkým tématem jsou elektromobily, nezřídka se ale zmiňuje i vodíkový pohon, který chce otestovat automobilka Ford. Ta ve spolupráci se společností AVL a částečným financováním z vládou podporovaného Advanced Propulsion Centre připravila vodíkovou variantu užitkového vozu Transit FCEV. Na něm chce otestovat životaschopnost vodíkového pohonu v rozvážkovém provozu.

V zásadě jde o elektrický Transit BEV, jehož velký akumulátor byl nahrazen mnohem menším. Zůstal elektromotor (vodíková auta jsou zpravidla stále elektromobily), dostal však palivový článek, který vyrábí elektřinu z natankovaného vodíku. Cílem je i ujistit se, že byla zvolena ideální velikost akumulátoru a vlastností vodíkového systému, vyhodnotí se také přínos delšího dojezdu, rychlejšího tankování nebo vyšší nosnosti ve srovnání s verzí Transit BEV.
Zdroj: fuelcellworks.com, autocar.co.uk