reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Ford a GM mluví o elektromobilitě: plány ale ukazují, že to nemyslí moc vážně

, , aktualita
Ford a GM mluví o elektromobilitě: plány ale ukazují, že to nemyslí moc vážně
Mnohé americké automobilky velmi často mluví o tom, jakou vidí elektrickou budoucnost. Podrobnější plány společností Ford a GM nicméně ukazují, že to s těmi elektromobily asi nevidí až tak moc vážně.
Ford a GM mluví o elektromobilitě: plány ale ukazují, že to nemyslí moc vážně
Elektromobilita je poslední roky velkým tématem a připravují se na ni všechny automobilky. Pokud jde o ty americké, tak ty přišly už s několika více či méně úspěšnými pokusy a naprostou jedničkou je zde Tesla. O elektromobilech hodně mluví i GM a Ford, nicméně jejich reálné skutky poněkud zaostávají. Ford sice nyní rozčeřil vody se svým elektrickým SUV Mustang Mach-E, který zaznamenává solidní prodejní úspěchy, nicméně plány těchto automobilek na nadcházející roky ukazují, že s elektromobilitou ve skutečnosti až tak moc nepočítají.
 
Ford Mustang Mach-E
 
Vzhledem k tomu, jak často mluví o elektromobilitě, zní plán vyrábět dohromady jen 320 tisíc EV ročně v roce 2026 opravdu velmi překvapivě. Vždyť to je méně než produkce jediné továrny Tesly, a to navíc za rok 2019, natož v roce 2026, kdy už v těchto číslech bude čínská, evropská a patrně nejméně jedna další americká továrna (např. ta pro Cybertruck).
 
Abychom si to uvedli ještě do rozsáhlejšího kontextu, v roce 2026 chtějí tyto automobilky vyrábět okolo 5 milionů SUV a pickupů se spalovacími motory, další skoro milion klasických aut a elektromobily by tak se svými 320 tisíci vozy tvořily zhruba jen 5 % výroby. To opravdu nezní jako moc velké elektrické plány. Ty očividně počítají hlavně se spalovacími SUV. Samotná SUV mají totiž v roce 2026 tvořit téměř 90 % produkce a drtivá většina z nich bude nadále poháněna benzínem nebo naftou.