reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Google News  |   Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Ferrari Monza SP1 a SP2 s atmosférickou V12

, , aktualita
Pravé automobily ještě existují. Ferrari totiž představilo svůj nejvýkonnější vůz v historii a světe div se, má atmosférický motor a je to navíc V12. Nejvyššího výkonu dosahuje až při 8500 otáčkách za minutu.
Dnešní doba přeje turbodmychadlům, hybridům a elektromobilům. Přesto se najdou stále automobilky, které jsou schopny představit auto ze “staré školy”. Ferrari Monza SP1 a SP2 jsou právě takovými. Supersportovní vozy s pouhým jedním sedadlem (v případě SP2 se dvěma), které mají na dnešní dobu už nezvykle vysoký počet 12 válců do V rozevřených do úhlu 65°.
 
Ferrari Monza SP1 a SP2
 
To ale není jediná zvláštní věc. Motor má totiž atmosférické plnění, takže pro dosažení vysokého výkonu potřebuje také dosti velký objem. Ten činí 6496 cm3 a motor i díky němu dosahuje dosud nejvyššího výkonu v historii značky, 603 kW (810 koní) při 8500 otáček za minutu. Točivý moment pak vrcholí hodnotou 719 Nm při hodně vysokých 7000 otáčkách. Je tedy jasně vidět, že jde o vyloženě vysokootáčkový motor s vysokým litrovým výkonem 93 kW/l (126 koní a skoro 111 Nm z litru).
 
Ferrari Monza SP1
 
Oba dva vozy měří 4657 milimetrů na délku, 1996 mm na šířku a jen 1155 mm na výšku. Pokud jde o hmotnost, v případě jednosedadlového modelu SP1 činí 1500 kilogramů, dvousedadlová SP2 je pak o 20 kilo těžší. To při daném výkonu a hmotnosti stačí na zrychlení na stovku za pouhých 2,9 sekundy. Na 200 km/h auta potřebují jen 7,9 sekundy. Maximální rychlost Ferrari neudává, ale má se pohybovat přes 300 km/h.
 
Ferrari Monza SP2
 
Takovou rychlost ale majitelé asi často nevyužijí, protože vozy ani nemají čelní sklo. Aerodynamika byla ale upravena tak, aby zde vznikl tzv. Virtual Wind Shield (virtuální čelní sklo). Design totiž navazuje na historické vozy 166 MM z roku 1948, 750 Monza a 860 Monza. Karoserie je vyrobena z uhlíkových vláken.
 
Ferrari Monza SP2 interiér
 
Monza SP1 a SP2 patří do nové řady vozů Iconia. Ferrari bude mít vozy dělené ještě do dalších tří tříd, Sport, Specials Series a GT, do které bude patřit i nově připravované hybridní SUV.


reklama
reklama
reklama