Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Ferrari F8 Tributo přichází s V8 a 720 koňmi

3.3.2019, Milan Šurkala, aktualita
Ferrari si připravilo nástupce modelu 488 GTB, nový model F8 Tributo. Ten přichází se známým 3,9 litrovým V8, nicméně tentokrát má vyšší výkon 720 koní. Automobil se tak rozjede na rychlost až 340 km/h.
Automobilka Ferrari aktualizovala nabídku svých levnějších modelů s motory V8. Dosavadní model 488 GTB nahrazuje novinka v podobě F8 Tributo. Ze svého předchůdce přebírá osvědčený motor V8 s objemem 3,9 litru, který vyhrál titul Motor roku třikrát za sebou v letech 2016, 2017 i 2018 a dále jej vylepšuje. Oproti modelu 488 GTB tak nabídne vyšší výkon 720 koní (530 kW) při 8000 ot./min. Tento motor jsme už mohli vidět v extrémnější verzi 488 Pista. Jeho maximální točivý moment dosahuje 770 Nm při 3250 ot./min.
 
Ferrari F8 Tributo
 
Máme tu tedy navíc zhruba 50 koní než u 488 GTB, je také o něco lehčí (40 kg) a nabízí o 10 % lepší aerodynamickou efektivitu (využit je např. prvek S-Duct, který zvyšuje přítlak o 15 %). Dáte tu najdete technologii Side Slip Angle Control 6.1 a nechybí ani Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+), které vylepšuje chování vozu při jízdě na limitu, díky čemuž může více řidičů dosahovat s vozem velmi dobrých jízdních výsledků. Volant má pak o trochu tenčí věnec. 
 
Ferrari F8 Tributo
 
Vůz má rozměry 4611×1979×1206 mm a váží 1330 kg s balíčky, které způsobují odlehčení vozu. Výkonný motor, dobrá aerodynamika a nízká hmotnost pak znamenají, že se F8 Tributo na stovku rozjede za 2,9 sekundy, 200 km/h pokoří za 7,8 sekundy a rozlet se zastaví až u maximální rychlosti 340 km/h.
 
Ferrari F8 Tributo
 
Design vozu také odkazuje na některé ze slavných Ferrari z minulosti. Průduchy na zadním skle odkazují na Ferrari F40, odvádějí teplý vzduch od motoru a spolu s promyšlenou aerodynamikou pomáhají snižovat vztlak. Zadní spoiler překrývá čtveřici zadních světel a vytváří další designový aerodynamický prvek. Tento prvek se naopak objevil v počátcích základní osmiválcové řady vozů Ferrari, např. v roce 1975 na 308 GTB.
 
Ferrari F8 Tributo
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama