Automobilka Ferrari aktualizovala nabídku svých levnějších modelů s motory V8. Dosavadní model 488 GTB nahrazuje novinka v podobě F8 Tributo. Ze svého předchůdce přebírá osvědčený motor V8 s objemem 3,9 litru, který vyhrál titul Motor roku třikrát za sebou v letech 2016, 2017 i 2018 a dále jej vylepšuje. Oproti modelu 488 GTB tak nabídne vyšší výkon 720 koní (530 kW) při 8000 ot./min. Tento motor jsme už mohli vidět v extrémnější verzi 488 Pista. Jeho maximální točivý moment dosahuje 770 Nm při 3250 ot./min.

Máme tu tedy navíc zhruba 50 koní než u 488 GTB, je také o něco lehčí (40 kg) a nabízí o 10 % lepší aerodynamickou efektivitu (využit je např. prvek S-Duct, který zvyšuje přítlak o 15 %). Dáte tu najdete technologii Side Slip Angle Control 6.1 a nechybí ani Ferrari Dynamic Enhancer (FDE+), které vylepšuje chování vozu při jízdě na limitu, díky čemuž může více řidičů dosahovat s vozem velmi dobrých jízdních výsledků. Volant má pak o trochu tenčí věnec.

Vůz má rozměry 4611×1979×1206 mm a váží 1330 kg s balíčky, které způsobují odlehčení vozu. Výkonný motor, dobrá aerodynamika a nízká hmotnost pak znamenají, že se F8 Tributo na stovku rozjede za 2,9 sekundy, 200 km/h pokoří za 7,8 sekundy a rozlet se zastaví až u maximální rychlosti 340 km/h.

Design vozu také odkazuje na některé ze slavných Ferrari z minulosti. Průduchy na zadním skle odkazují na Ferrari F40, odvádějí teplý vzduch od motoru a spolu s promyšlenou aerodynamikou pomáhají snižovat vztlak. Zadní spoiler překrývá čtveřici zadních světel a vytváří další designový aerodynamický prvek. Tento prvek se naopak objevil v počátcích základní osmiválcové řady vozů Ferrari, např. v roce 1975 na 308 GTB.

Zdroj: autocar.co.uk, ferrari.com