www.svetmobilne.cz
>
>

Ferrari 296 GTB: přichází plug-in hybrid s V6

Ferrari 296 GTB: přichází plug-in hybrid s V6
, , aktualita
Ferrari představilo nový model, který bude pro firmu do nemalé míry revoluční. Zatímco dosud měla malá Ferrari obvykle V8, nyní je tu mnohem menší V6. Dostalo se však také na elektrifikaci a nabíjení ze zásuvky.
K oblíbeným
reklama
Automobilky Ferrari představila nový model 296 GTB. Jak už napovídá označení, motor má pro firmu nezvykle nízký počet válců, jde totiž o 6válec s rozevřením válců do V v úhlu 120°. Proti předchozím modelům s objemem 3,9 litru se také výrazně změnila hodnota této veličiny, objem totiž klesl na 2992 cm3. Přesto nabídne nejvyšší výkon 663 koní (488 kW) a dosahuje rekordního litrového výkonu 221 koní díky turbodmychadlu, které se může otáčet až 180000krát za minutu. Aby toho ale nebylo málo, jde tentokrát o plug-in hybrid.
 
Ferrari 296 GTB
 
Ten přidává dalších 122 kW (167 koní), takže je výsledkem stěží uvěřitelný 610 kW (830 koní). Ten je dosahován při 8000 ot./min a motor může točit až 8500 ot./min, což je na přeplňovanou jednotku opravdu hodně. To je patrně dáno podčtvercovou koncepcí s vrtáním 88 mm a zdvihem 82 mm. Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 740 Nm při 6250 ot./min, elektromotor zvládne přidat 315 Nm.
 
Ferrari 296 GTB
 
Auto měří 4565 mm, je 1958 mm široké a 1187 mm vysoké. Má rozvor 2600 mm a suchá hmotnost činí 1470 kg. Ta míří ze 40,5 % na přední nápravu a z 59,5 % na zadní. Palivová nádrž má pak objem 65 litrů, akumulátor pojme 7,45 kWh a čistě na elektřinu lze ujet 25 km rychlostí až 135 km/h. K dispozici jsou čtyři režimy, eDrive pro čistě elektrickou jízdu, Hybrid pro maximální efektivitu, Performance pro co nejlepší výkon, ale i s ohledem na rekuperaci a Qualify, který minimalizuje rekuperaci a zvyšuje výkon na maximum pro krátkou dobu.
 
Ferrari 296 GTB
 
Vůz má 20palcová kola vepředu s pneumatikami 245/35 ZR20, vzadu s 305/35 ZR20. Točivý moment pak na kola přenáší 8stupňová převodovka F1 DCT. Samozřejmostí jsou stabilizační systémy i elektronický diferenciál. 296 GTB má zvládnout maximální rychlost přes 330 km/h, na 100 km/h se má z nuly ocitnout za 2,9 sekundy, na 200 km/h pak za 7,3 sekundy a zpátky na nulu má z této rychlosti zabrzdit za 107 metrů.
 
Ferrari 296 GTB
 
Okruh ve Fioranu zajede za 1 minutu a 21 sekund. Tvůrci zapracovali také na aerodynamice a auto má při rychlosti 250 km/h přítlak 360 kg. Pokud jde o brzdy, vepředu jsou 398mm kotouče se šířkou 38 mm, vzadu pak 360mm varianty s 32mm šířkou. Co se týče ceny, ta byla stanovena na 269 tisíc EUR za základní verzi a 302 tisíc EUR za variantu se závodním balíčkem Assetto Fiorano.
 


Ceny souvisejících / podobných produktů:


reklama
Nejnovější články
Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h Čína prezentovala nový maglev, který má jet přes 600 km/h
Je dobře známo, že Čína a její společnost CRRC Corporation chystá nové rychlovlaky typu maglev. Nyní představila výsledek svého vývoje, který bude v budoucnu brázdit Čínu rychlostí přes 600 km/h.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km Mercedes-Benz Vision EQXX: 1000km dojezd a spotřeba pod 10 kWh/100 km
Mercedes-Benz se chce rychle stát automobilkou vyrábějící jen elektromobily. Vizi takové budoucnosti nyní ukazuje jeho koncept Vision EQXX, který by měl přinést excelentní efektivitu a nízkou spotřebu.
23.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář
Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů Tesla otevře své Superchargery i dalším značkám elektromobilů
Tesla vybudovala obrovskou síť nabíječek Supercharger, ty ale byly dostupné výhradně elektromobilům Tesla. To by se ještě letos mělo změnit. Musk hodlá nabíječky otevřít i pro jiné značky elektromobilů.
22.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují Tesla Semi se blíží do výroby, přípravy finalizují
Vypadá to, že velmi dlouho očekávaný elektrický truck Tesla Semi se přeci jen začne už brzy vyrábět. Přípravy na výrobu jsou v závěrečné fázi a vozu bychom se tak mohli dočkat už v následujících měsících.
21.7.2021, aktualita, Milan Šurkala
MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88 MediaTek uvádí mainstreamové procesory Helio G96 a G88
MediaTek přichází s aktualizovanými procesory pro mainstreamové a levnější telefony. Představuje 8jádrové procesory Helio G96 a Helio G88. V obou případech počítejte nanejvýše se 4G LTE připojením.
19.7.2021, aktualita, Milan Šurkala1 komentář