Automobilky Ferrari představila nový model 296 GTB. Jak už napovídá označení, motor má pro firmu nezvykle nízký počet válců, jde totiž o 6válec s rozevřením válců do V v úhlu 120°. Proti předchozím modelům s objemem 3,9 litru se také výrazně změnila hodnota této veličiny, objem totiž klesl na 2992 cm3. Přesto nabídne nejvyšší výkon 663 koní (488 kW) a dosahuje rekordního litrového výkonu 221 koní díky turbodmychadlu, které se může otáčet až 180000krát za minutu. Aby toho ale nebylo málo, jde tentokrát o plug-in hybrid.

Ten přidává dalších 122 kW (167 koní), takže je výsledkem stěží uvěřitelný 610 kW (830 koní). Ten je dosahován při 8000 ot./min a motor může točit až 8500 ot./min, což je na přeplňovanou jednotku opravdu hodně. To je patrně dáno podčtvercovou koncepcí s vrtáním 88 mm a zdvihem 82 mm. Maximální točivý moment dosahuje hodnoty 740 Nm při 6250 ot./min, elektromotor zvládne přidat 315 Nm.

Auto měří 4565 mm, je 1958 mm široké a 1187 mm vysoké. Má rozvor 2600 mm a suchá hmotnost činí 1470 kg. Ta míří ze 40,5 % na přední nápravu a z 59,5 % na zadní. Palivová nádrž má pak objem 65 litrů, akumulátor pojme 7,45 kWh a čistě na elektřinu lze ujet 25 km rychlostí až 135 km/h. K dispozici jsou čtyři režimy, eDrive pro čistě elektrickou jízdu, Hybrid pro maximální efektivitu, Performance pro co nejlepší výkon, ale i s ohledem na rekuperaci a Qualify, který minimalizuje rekuperaci a zvyšuje výkon na maximum pro krátkou dobu.

Vůz má 20palcová kola vepředu s pneumatikami 245/35 ZR20, vzadu s 305/35 ZR20. Točivý moment pak na kola přenáší 8stupňová převodovka F1 DCT. Samozřejmostí jsou stabilizační systémy i elektronický diferenciál. 296 GTB má zvládnout maximální rychlost přes 330 km/h, na 100 km/h se má z nuly ocitnout za 2,9 sekundy, na 200 km/h pak za 7,3 sekundy a zpátky na nulu má z této rychlosti zabrzdit za 107 metrů.

Okruh ve Fioranu zajede za 1 minutu a 21 sekund. Tvůrci zapracovali také na aerodynamice a auto má při rychlosti 250 km/h přítlak 360 kg. Pokud jde o brzdy, vepředu jsou 398mm kotouče se šířkou 38 mm, vzadu pak 360mm varianty s 32mm šířkou. Co se týče ceny, ta byla stanovena na 269 tisíc EUR za základní verzi a 302 tisíc EUR za variantu se závodním balíčkem Assetto Fiorano.
Zdroj: autocar.co.uk, ferrari.com