Facelift Hondy HR-V dostane i 1.5 VTEC Turbo
16.8.2018, Milan Šurkala, aktualita
Honda představila facelift svého malého SUV HR-V. Novinka dostane mírné designové i technické změny, především se ale na trhu objeví i silnější provedení s přeplňovaným motorem 1.5 VTEC Turbo.
Honda HR-V patří do velmi úspěšné třídy dnes módních SUV, byť jí samotné se až tak moc nedaří. Např. na našem trhu ji ve třídě SUV-B čítajících 21 různých modelů patří až 16. příčka. Zlepšit by to chtěl facelift, který se na evropském trhu objeví v říjnu letošního roku. Hlavní vnější změnou je obrovská chromovaná maska chladiče, která ale většinou vyvolává spíše negativní reakce (na SUV této třídy je to lesklé opravdu až moc). Nárazník má větší otvory s kulatými mlhovkami a nechybí ani přepracovaná světla s novými projekčními čočkami a denní LED světla ve standardu.
klikněte pro zvětšení
Vyšší výbavy budou mít i hlavní přední i zadní světla typu LED. Zadní světla jsou tak o něco tmavší a především ve tmavších barvách tak lépe zanikne jejich zvláštní tvar. Objevila se také nová 17" kola a celkově lze vybírat z osmi různých barev. Výrobce také zapracoval na lepším pocitu z auta, takže používá hodnotnější materiály v interiéru.
klikněte pro zvětšení
Odhlučnění bylo vylepšeno jak v přední části, tak se ho dočkaly i podběhy, zavazadlový prostor a nezapomnělo se ani na dveře. Vevnitř by tak měl být hluk o dost nižší, o což se však přičiní také systém aktivního potlačení hluku (Active Noise Cancellation - ANC). Pomocí dvou interiérových mikrofonů a reproduktorů se bude snažit vyrušit zaznamenaný hluk.
klikněte pro zvětšení
Základním motorem bude i nadále atmosférická patnáctistovka 1.5 i-VTEC (zvěsti o náhradě motorem 1.0 VTEC Turbo se tak nepotvrdily). Ta nabídne maximální výkon 96 kW při 6600 otáčkách za minutu a točivý moment 155 Nm při 4600 otáčkách. Jde tedy i nadále o hodně točivý motor, u kterého však výrobce snížil vnitřní tření pístů a totéž se týká také rozvodového řetězu. To by sice mělo snížit spotřebu, nicméně papírové hodnoty se příliš nezměnily, a pokud ano, tak směrem nahoru. Verze s 6stupňovou manuální převodovkou tak má spotřebovat 5,8 litru na 100 km, verze s CVT se pak dostává na 5,3 litru.
Faceliftovaná verze Hondy HR-V je delší o 40 mm, jinak jsou míry zachovány. Zajímavostí je, že se zvýšila světlá výška ze 170 na 185 mm, přestože samotná výška vozidla je stále stejná. Všechny u nás prodávané verze nicméně budou mít i nadále pohon předních kol a čtyřkolky se tak nedočkáme. Podle všeho se tak zde neobjeví ani hybrid s atmosférickou 1.8 a pohonem 4×4 jako na některých jiných trzích.
klikněte pro zvětšení
Od října 2018 tedy bude k dispozici pouze verze s 1.5 i-VTEC, na další motorizace si budeme muset počkat. Na jaře 2019 se představí vznětová varianta s motorem 1.6 i-DTEC, kterou známe už i ze stávajícího HR-V. V témže období by se měla objevit konečně také silnější varianta s přeplňovaným motorem 1.5 VTEC Turbo, který je už používán v Civicu nebo nové generaci CR-V. Zatím se ale neví, jaký bude mít maximální výkon (v Civicu má 134 kW, v CR-V pak 127 kW s manuálem a 142 kW s CVT převodovkou).
Ceny faceliftovaného provedení jsou o 10-25 tisíc vyšší než u původního, na nějž lze navíc nyní získat 35tisícový bonus.
- 1.5i-VTEC Comfort MT - 499.900 Kč
- 1.5i-VTEC Elegance MT - 569.900 Kč
- 1.5i-VTEC Elegance CVT - 604.900 Kč
- 1.5i-VTEC Executive MT - 644.900 Kč
- 1.5i-VTEC Executive CVT - 679.900 Kč
Zdroj: honda.cz, motor1.com