Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Facelift BMW 7 může mít V12 i hybrid

17.1.2019, Milan Šurkala, aktualita
Mnichovská automobilka představila facelift luxusního sedanu BMW řady 7. Ten se na první pohled liší obrovskými, o 40 % většími ledvinkami. V nabídce bude nadále motor V12 a dostane se také na hybridní verzi.
Společnost BMW představila facelift luxusního sedanu BMW řady 7. Tato limuzína dostala několik designových úprav, ze kterých jde vidět především o 40 % větší ledvinky, které si podle prvních reakcí vysloužily značnou kritiku. Jsou skutečně obrovské a podle mnohých i nevzhledné. Naopak světla jsou užší, kvůli čemuž kontrast ještě o to více vynikne. Spolu s tím se přední část zvýšila o 50 mm. Naopak zadní světla jsou o 35 mm nižší. Jak vepředu, tak i vzadu jsou použita LED světla. Ta přední mohou mít volitelně laserovou technologii.
 
BMW řady 7
 
klikněte pro zvětšení
 
Výrobce také zapracoval na akustice, takže vevnitř je ještě méně hluku než doposud. Pomáhají tomu např. 5,1 mm široká skla ve dveřích. Byla vylepšena také zvuková izolace podběhů zadních kol i kolem sloupků a oken. Vůz by se měl také lépe řídit díky aktivnímu řízení a technologii Executive Drive Pro s aktivními stabilizátory (mimo hybridní verzi).
 
BMW řady 7
 
klikněte pro zvětšení
 
Standardní verze má nyní na délku 5120 mm, šířka činí 1902 mm (což překvapivě není není mnoho, přes 1,8 metru má dnes i nižší střední třída) a výška je 1467 mm. Rozvor náprav je 3070 mm. V případě prodloužených verzí počítejte s rozvorem prodlouženým na 3210 mm (+140 mm) a délka je pak 5260 mm. K dispozici bude 12,3" přístrojový panel a 10,25" obrazovka infotainmentu. K dispozici je také Inteligentní osobní asistent ovládaný hlasem. Nechybí ani masážní funkce sedadla, vyhřívání sedadel a jejich ventilace, na displejích lze pracovat i s Microsoft Office 365 a Skype for Business.
 
BMW řady 7
 
klikněte pro zvětšení
 
K dispozici bude šest různých motorizací, dvě benzínové, jedna hybridní a tři naftové. Základem u benzínů bude 750i s vidlicovým osmiválcem o objemu 4395 cm3 a maximálním výkonu 390 kW při 5500 až 6000 ot./min. Točivý moment dosahuje maxima 750 Nm při 1800 až 4600 ot./min. Tento motor dokáže auto rozjet na 100 km/h za pouhé 4,0 až 4,1 sekundy (i/Li). Kombinovaná spotřeba činí 9,5 l/100km. K dispozici bude jako 750i xDrive i 750Li xDrive.
 
BMW řady 7
 
klikněte pro zvětšení
 
Mnohé jistě potěší, že v nabídce zůstane M760Li xDrive s dvanáctiválcem o objemu 6592 cm3. Ten kupodivu ale nedosahuje o mnoho vyššího výkonu. Ten činí 430 kW při 5250 až 5750 ot./min, maximum momentu pak vrcholí hodnotou 850 Nm při 1600 až 4500 ot./min. Stovku pokoří za 3,8 sekundy a stejně jako předchozí verze, i zde je maximem rychlost 250 km/h. Necháte-li si odmontovat omezovač, můžete počítat s až 305 km/h. Kombinovaná spotřeba je 12,5 l/100km.
 
BMW řady 7
 
klikněte pro zvětšení
 
Hybridní 745e přináší řadový šestiválec s 2998 cm3 a výkonem 210 kW při 5000 až 6000 ot./min. Točivý moment pak dosahuje 450 Nm při 1500 až 3500 ot./min. Elektromotor pak zvládne dodat 83 kW a 265 Nm, akumulátor pak nabídne 12 kWh. Jde o plug-in hybrid, takže podle normy lze jezdit za 2,2 l/100 km. Praxe bude pochopitelně záležet na tom, jak krátké trasy budete jezdit. Bude k mání jako 745e, 745Le i 745Le xDrive.
 
Nabídka pokračuje naftovou 730d s šestiválcem o objemu 2993 cm3 a výkonem 195 kW při 4000 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 620 Nm při 2000 až 2500 ot./min. Tento model by měl jezdit za 5,5-5,8 l/100km (k dispozici bude jako 730d, 730Ld a obě verze i ve variantě xDrive). U 740d počítejte se stejným motorem, ale vyšším výkonem 235 kW při 4400 ot./min a momentem 680 Nm při 1750 až 2250 ot./min. Tentokrát půjde o 740d xDrive nebo 740Ld xDrive, přičemž u obou verzí počítejte se 6,0 l/100km. Nakonec tu máme ještě 750d, kde už tento šestiválec bude dávat 294 kW při 4400 ot./min a 760 Nm při 2000 až 3000 ot./min. Spotřeba bude 6,0-6,1 l/100km. K dispozici bude jako 750d xDrive a 750Ld xDrive.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama