reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Facebook testuje Instant Articles s paywallem

, , aktualita
Facebook testuje Instant Articles s paywallem
Facebook testuje další propojení své sociální sítě s médii. Už nějakou dobu zde fungují Instant Articles pro snazší čtení článků. Nově bude možné toto propojit s nejrůznějšími formami paywallu, tedy předplatným a platbami za články.
Facebook testuje Instant Articles s paywallem
V dnešní době samotné webové stránky už moc netáhnou a lidé se ke článkům stále častěji dostávají přes odkazy na sociálních sítích. V případě mobilních telefonů mohou být stránky nedostatečně optimalizované pro prohlížení, a proto Facebook přišel v roce 2015 s platformou Instant Articles. Do té už některá média dávají své články, které jsou naformátovány v mobilně přátelské podobě. Dokonce zde mohly být i reklamy, ze kterých mají média zisky. V případě, že si reklamy zajistí sama, dostanou všech 100 %. Nově se platforma Instant Articles rozšíří i o paywall, tedy placení předplatným.
 
Facebook paywall
 
Tuto funkčnost bude zatím obsahovat jen aplikace Facebook pro Android. Podporován bude model 10 článků zdarma a pak už bude nutné zajistit si předplatné nebo freemium model, kdy si média sama zvolí, které články budou uzamčené jen pro platící a které budou volně přístupné všem. V případě, že si čtenář bude chtít pořídit předplatné, bude z Facebooku odkázán na médium a to si tak může ponechat plných 100 % z předplatného.
 
I proto se s touto funkcí patrně jen tak rychle nesetkáme na iOSu (pokud vůbec). Jedním z pravidel obchodu s aplikacemi u Applu je to, že si Apple chce nechávat 30 % ze všech nákupů v rámci aplikace. Poněvadž ale k nákupu nedochází v aplikaci, ale mimo ni, o svých 30 % by přišel, což se mu nelíbí. Ostatně přesně tentýž problém má Apple i se službou Spotify.
 
Facebook logo
 
Pojďme ale zpět k Facebooku. Výhodou provázanosti bude pochopitelně i to, že ten, kdo si zařídil předplatné bez Facebooku na webu média, bude mít automaticky přístup ke všem zaplaceným článkům nejen na tomto webu, ale rovněž v Instant Articles. Ty zaznamenávají slušný rozmach a za poslední rok se průměrný příjem z jednoho zobrazení zvýšil o 50 %. Facebook takto médiím vyplácí 1 milion dolarů denně. 
 
V testu nového přístupu zatím figurují následující média: Bild, The Boston Globe, The Economist, Hearst (The Houston Chronicle and The San Francisco Chronicle), La Repubblica, Le Parisien, Spiegel, The Telegraph, Tronc (The Baltimore Sun, The Los Angeles Times a The San Diego Union-Tribune) a The Washington Post.