reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Aplikace
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky
Příslušenství
Tablety
Wearables
Ostatní
O nás  |  Napište nám
Facebook  |  Twitter
Svět hardware  |  Digimanie
TV Freak  |  Svět audia

Facebook tajně vydal svou první aplikaci v Číně

, , aktualita
Facebook tajně vydal svou první aplikaci v Číně
Facebook je v Číně zakázaný vládou, sociální síť tak přichází o obrovský počet potenciálních uživatelů. Nyní se americká společnost na tento trh údajně potajnu vkrádá pomocí upravené verze jedné ze svých aplikací.
Facebook tajně vydal svou první aplikaci v Číně
Facebook nemá na čínském trhu zrovna na růžích ustláno. Tamní vláda zakázala sociální síť v roce 2009, o pět let později následoval Instagram a minulý měsíc začalo částečné blokování komunikátoru WhatsApp. Mark Zuckerberg se nepřestává snažit a setkává se například s čínskými politiky, kontroverzní schůzky však prozatím neměly výraznější výsledky. Mezitím se americká společnost nejspíš snaží proniknout do Číny jiným způsobem. V květnu měla být v zemi vydána aplikace Colorful Balloons, která má údajně prakticky stejné uživatelské rozhraní i funkce jako aplikace Monents od Facebooku sloužící ke sdílení fotografií s přáteli.
 
Srovnání uživatelského rozhraní aplikací Facebook Moments a Colorful Balloons ukazuje, že podobnost nebude čistě náhodná
 
Možná by vás mohlo napadnout, že některý z čínských vývojářů zkrátka tuto aplikaci okopíroval, jako se to děje u smartphonů a jiných nevirtuálních produktů. Podle neoficiálních zdrojů však aplikaci vydal samotný Facebook prostřednictvím čínského vývojáře Zhanga Jingmeia, který je s americkou společností údajně nějakým způsobem propojen a minimálně jednou se setkal s jejími zástupci. Před vydáním byla odstraněna všechna loga a další prvky, které by aplikaci Colorful Balloons mohli spojojovat s Facebookem, což je obrana proti čínským úřadům, které by ji jinak mohli zakázat.
 
„Dlouho jsme si říkali, že nás zajímá Čína, a mnoho času trávíme pochopením a učením o zemi různými způsoby,“ odpověděl mluvčí Facebooku na dotaz redaktora The New York Times, zda má firma s aplikací něco společného. Nic tím sice nepotvrdil, ale na druhou stranu ani nevyvrátil. Colorful Balloons může být tedy pro Facebook jakýmsi experimentem, pomocí kterého může zkoumat chování až 700 milionů uživatelů internetu v Číně pro případ, že by tamní vláda v budoucnu uvolnila cenzuru.